התחדשות של אהבה - חידוש נדרים

(0)
לדרג

האהבה נשחקה עם השנים? הזוגיות כבר לא כמו פעם? השגרה מאיימת להשתלט על טיב הקשר? לא חייבים לתת לזה לקרות. ניתן בהחלט לחדש את ימיה לרעננה ולהגיע לשיאים חדשים. צרכנות רפואית

מאת: אולי לוי

אני מאמינה שזוגיות טובה היא מפתח לאיכות חיים, לבריאות טובה, להצלחה בעבודה ובתחומי חיים אחרים. כמו כל דבר כך גם הזוגיות דורשת תחזוק והשקעה. עם השנים, נכנסת הזוגיות למעין שגרה שדוחקת הצידה את הרומנטיקה ומטשטשת את הסיבות שבגללן בחרתם להיות יחד.

בכל קשר זוגי, ההתחלה נראית מבטיחה והאווירה בהתאם. קשיים קטנים וחילוקי דעות נראים חסרי חשיבות ולא מהותיים. ההרגלים של בני הזוג, תפיסות עולם שונות שלא תמיד עולות בקנה אחד עם תפיסת העולם של הצד השני ודרך החיים שלה הורגל, נספגים בקלות אל תוך האווירה הרומנטית. מכאן ברור שהציפיות לגבי המשך הקשר גבוהות בהתאם.

ה'סכנה' האורבת לקשר הזוגי הולכת וגדלה עם השנים. צילום: שאטרסטוק

ההתפקחות מגיעה זמן מה לאחר ההתמסדות. הקשיים הכלכליים, הקריירה של כל אחד מבני הזוג, שלא לדבר על השלב של הרחבת המשפחה - כל אלו יחד ולחוד מאיימים על ההרמוניה הזוגית ודוחקים אותה הצידה בסדר העדיפויות שלנו.

ה'סכנה' האורבת לקשר הזוגי הולכת וגדלה עם השנים. אם אין התפקחות והשקעה בטיפוח ושימור המרקם הזוגי, תהליך התרחקות הינו בלתי נמנע , ומערכת היחסים עשויה להתדרדר .

די בכך שאחד מבני הזוג יחוש בדידות בקשר, חוסר סיפוק או מצב קורבני של 'אני משקיע יותר' כדי להגיע לחילופי האשמות, כעסים, ומתחים מיותרים. בשלב זה נוח להיכנס למצב של הכחשה והדחקה ומתנחמים בעובדה היבשה - ככה זה אצל כולם. אני שואלת מדוע שלא נייצר את ה'ככה זה' האישי שלנו.

תפקידו של איש מקצוע לסייע לבני הזוג לבלום את ההידרדרות ולאפשר להם להבין שאפשר גם אחרת. בצד המרוץ לחיים, לימודים, קריירה, משפחה, חברים ועוד, יש להקדיש פרק זמן זוגי לאותו עולם מופלא הקושר אותנו ביחד. יש לשמרו מכל משמר ולטפח אותו כי הוא המפתח להצלחה ולסיפוק בכל תחומי החיים. את "התחדשות של אהבה" - סדנה לחידוש נדרים, יצרתי בדיוק למטרה הזאת. היא באה להזכיר לנו את הבחירה אחד בשנייה.

אז מהי אותה סדנה?

סדנה זוגית ואינטימית בה הני הזוג מחזקים ומבססים את יסודות הקשר, מרעננים את החלומות והתשוקות ובעיקר מתרגשים יחד ובוחרים שוב בעצמם ובבני הזוג שלהם.

הסדנה האישית משלבת כלים פרקטיים ונשענת על העיקרון ההוליסטי - האדם הוא חיבור בין גוף, נפש ותודעה. היא כוללת מגוון כלים להעצמה, השבחה ושדרוג מערכת היחסים.


יצירה של ישות חדשה ומורחבת, שנוצרת משילוב של שניים. צילום: שאטרסטוק

על מה מתבססת הסדנה?

אני מאמינה שהבסיס להצלחה בכל מערכת יחסים, טמון בזוגיות של אדם עם עצמו. כשאדם חי בשלמות עם עצמו ומכיר בערכו המלא, אין לו צורך להישען על כל מילה או התנהגות של האחר. התחושה של שלמות עצמית מאפשרת לנו לנשום בכוחות עצמנו מבלי להרגיש מחנק או אי נוחות בהקשר לתגובה זו או אחרת .

חשוב לזכור גם שזוגיות הינה יצירה של ישות חדשה ומורחבת, שנוצרת משילוב של שניים. זוגיות איתנה וטובה, מאפשרת לשמר את הזהות האישית תוך יצירת יחידה נוספת משותפת ומורחבת.

מה בסדנה?

נלמד לייצר מרחב אינטימי עמוק המאפשר לכל אחד מבני הזוג להביא עצמו באופן מלא ואותנטי.

ניצור יחד 'חשבון זוגי' בו יפקידו בני הזוג את הערכים המובילים אותם.

נגלה שתשוקה ומגע יכולים להתקיים בלי קשר לסקס ואף ניתן להגיע לרמות גבוהות יותר של אינטימיות וקרבה ללא המרכיב הפיזי אלא הרוחני-רגשי בלבד.

בתום הסדנה, נערוך טקס ייחודי לחידוש הנדרים ובמהלכו יעניקו אחד לשנייה מתנה מדהימה שאותם הכינו בעצמכם, את האני מאמין שלהם לזוגיות מנצחת.

כיצד חידוש נדרים יכול לסייע לזוגיות?

זוהי חוויה זוגית שתלווה אותם גם לשנים הבאות ותקנה להם כלים ומיומנויות להתמודד עם אתגרים בהמשך. כאשר הזוגיות מונחת על בסיס רחב ובטוח גדל הסיכוי להישרדותה לאורך זמן.

למי מיועדת הסדנה?

לזוג הרוצה לרענן את האהבה שלו ולחדש אותה.

כמתנה ליום נישואין לעצמכם או לזוג שאתם חפצים ביקרו.

אולי לוי מאמנת אישית בכירה, מומחית בתקשורת מקדמת במערכות יחסים, מגשרת מוסמכת במשפחה, מרצה ומנחה קבוצות ומעגלי נשים ומכשירה מטפלים בדרך ההוליסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום