הטרוסקסואליות מאושרות יותר?

(0)
לדרג

מדד האושר קשור בזהות מינית: מחקר חדש מצא כי בריאותן הנפשית של נשים דו מיניות טובה פחות מזו של נשים לסביות ומשל נשים הטרוסקסואליות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש שפורסם בחודש ינואר 2015 בכתב העתJournal of Public Health מראה כי בנשים דו-מיניות שכיחות גבוהה יותר של הפרעות פסיכיאטריות ומצוקה פסיכולוגית, בהשוואה לנשים לסביות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים דו-מיניות ולסביות הבריאות הנפשית ירודה משמעותית בהשוואה לנשים הטרוסקסואליות. עם זאת, בספרות הרפואית אין עדויות רבות אודות הבדלים בבריאות הנפשית בין נשים לסביות לנשים דו-מיניות. לאור זאת, החוקרים ערכו סקר למילוי עצמי, שכלל 937 נשים דו-מיניות ו-4,769 נשים לסביות, להערכת הקשר בין הזהות המינית ובין הבריאות הנפשית, תוך התייחסות לגיל, רמת הכנסה, רמת השכלה ותעסוקה.

כקבוצה, נשים דו-מיניות היו צעירות ועניות יותר, עם שכיחות נמוכה יותר של בנות מיעוטים ושימוש במריחואנה, בהשוואה לנשים לסביות. בנשים דו-מיניות תועדה שכיחות גבוהה יותר של הפרעות אכילה, פגיעה עצמית, תחושות דיכאון וחרדה.

בהשוואה לנשים לסביות, בקבוצת הנשים הדו-מיניות דווח על שיעורי השתתפות נמוכים יותר במפגשים חברתיים של נשים לסביות או דו-מיניות, של יציאה מהארון או היסטוריה של אפליה על-רקע ההגדרה המינית.

החוקרים כותבים כי הבריאות הנפשית של נשים דו-מיניות הייתה פחות טובה בהשוואה לנשים לסביות, עם שיעור גבוה יותר של מצוקה פסיכולוגית. נשים דו-מיניות עשויות לסבול יותר מדחק חברתי עקב "אפליה כפולה" בשל הומופוביה וביפוביה. הדחק בא לידי ביטוי בעיקר בחשש מהסטיגמות ועשוי להוביל לסיכון מוגבר לבריאות נפשית ירודה, בהשוואה לנשים לסביות.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומוסקסואלים, ביסקסואלים וא-מיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום