סקס וצעירים: רוצים לעמוד בציפיות

(0)
לדרג

בעיות אין אונות עלולות להופיע בכל גיל ואחת הסיבות העיקריות להופעתן, בעיקר בגילאים צעירים, היא חרדת ביצוע. איך מחזקים את הביטחון ונהנים במיטה?

מאת: מערכת zap doctors

הם צעירים, יפים, בעלי כושר גופני טוב וידע רב אבל עדיין חלקם חסרי ביטחון. המשפט "הצעירים של היום זה לא מה שהיה פעם" תקף גם בכל מה שקשור ליחסי-מין. פעם אנשים התחתנו מוקדם ובמרבית המקרים היו עם פרטנר אחד ועל פניו הכל היה נראה פשוט יותר. בשנים האחרונות הגיל הממוצע לנישואין הוא 27 שנים, כך שבמהלך השנים נשים וגברים נמצאים עם יותר בני זוג וכתוצאה מכך חשופים יותר לאיכות יחסי המין.

"לגברים צעירים יש כיום חרדת ביצוע", אומר ד"ר דניאל דריי, רופא סקסולוג, מטפל זוגי ועורך את אתר 'תורת היחסים'. לדבריו, "נשים יותר מנוסות מבעבר ומודעות לחשיבות הנאתן האישית במהלך יחסי-מין. הגברים לעומת זאת חוששים שהם לא יצליחו לספק בת זוג מנוסה וכתוצאה מהחששות הם נלחצים ונתקלים בבעיות של שפיכה מוקדמת או בעיות זקפה".

דוגמה לפערים בין המינים ניתן לראות גם באמצעי התקשורת. בעיתוני גברים לא יהיו כתבות על דרכי התמודדות עם בעיות אין אונות ולעומת זאת בעיתונים ואתרי נשים ניתן לראות לעיתים קרובות כתבות על בעיות במיטה, אפשרויות שיפור והתייחסות לבעיות שונות.

הפרעה בתפקוד המיני
הפרעה בתפקוד המיני

שוק פרוץ

כידוע הצעירים כיום מחפשים פתרונות מהירים בכל תחום וכך גם בתחום המיני. חלקם רוכשים תרופות נגד אימפוטנציה שמאפשרות להם להפגין יכולות טובות יותר במיטה ולשפר את בטחונם. השוק כולל את התרופות לויטרה, סיאליס וויאגרה הנמכרות עם מרשם רופא. לאחרונה הושקה טבליה חדשה (לויטרה מסיסה) המתמוססת כמו סוכריה בלשון, נספגת תוך מספר שניות ומשפיעה תוך 15 דקות מרגע נטילתה ולאחר גירוי מיני.

"רק 10% מהגברים הסובלים מאין אונות פונים לטיפול", אומר ד"ר דריי. "הם מתביישים ולא מודעים לפתרונות הקיימים. כ-30-40% מהגברים הסובלים מאיו אונות רוכשים כדורים מזוייפים אך חשוב לקחת את התרופה עם מרשם רופא, מכיוון שישנן סכנות ממשיות בשימוש בכדורים מזויפים ממקור לא ידוע. כמו-כן, חשוב שהרופא יבדוק אם המטופל נוטל כדורים כלשהם שהשילוב בניהם עלול ליצור בעיה, יסביר מהו המינון הנכון, מתי ליטול את התרופה, מה אסור לשלב איתה יחד ויסביר על תופעות לוואי אפשריות".

במרבית המקרים חרדת הביצוע אצל גברים נובעת ממצב של מתח ולחץ כשהם מתחילים קשר חדש עם אישה שחשובה להם. לדברי ד"ר דריי אחרי שמכירים יותר אחד את השנייה בדרך-כלל חרדת הביצוע עוברת גם ללא עזרה חיצונית. בנוסף, הוא ממליץ לבת הזוג במקרים מביכים הנובעים מחרדת ביצוע להרגיע את בן הזוג, לעודד אותו ולומר לו שזה יכול לקרות לכל אחד. תקשורת טובה והתמודדות משותפת עם הבעיה תביא לפתרונה. לא חייבים לקיים יחסי-מין כשנוצרת בעיה ולפעמים כשלא חושבים עליה היא נפתרת מעצמה.

חשיפה מוקדמת לתכנים פורנוגרפיים

מסתבר שהבסיס לבעיה מתחיל עוד הרבה קודם. על-פי נתונים שמציג ד"ר דריי כ-60% מהילדים בארץ נחשפו עד גיל 11 לחומר פורנוגרפי וכצפוי הרוב המוחלט הם בנים. גם בבגרותם גברים רואים סרטים כחולים, בהם איבר מינו של הגבר גדול במיוחד והאישה בסרט מגיבה בהתלהבות גדולה, אך החיים הם לא סרט. "הגברים מגיעים למיטה עם רגשי נחיתות שאין להם את הנתונים של השחקן פורנו", מסביר ד"ר דריי. "מה גם שבת הזוג שלהם בדרך-כלל לא מגיבה באותה התלהבות כמו השחקנית, מצב שגורם לבעיתיות מסויימת שלעיתים מובילה לחוסר ביטחון. הבעיה היא חוסר תקשורת; נשים במרבית המקרים רוצות שידברו אליהן יפה וינשקו אותן על הלחי והשפתיים ולא כל הדברים שרואים בסרטים פורנוגרפיים".

ד"ר דריי מציין כי כ-20% מהצעירים בני 20-30 סובלים מאין אונות וב-99% מהמקרים הבעיה נובעת ממקור נפשי הכולל חרדת ביצוע או דיכאון. הבעיה לעיתים מתחילה כבר בגילאי 16-18 וחלק מבני הנוער מרגישים פתוחים עם הוריהם אשר מלווים אותם לרופא או סקסולוג.

יש לציין כי אין התמכרות פיזית לתרופות אך עשויה להיות התמכרות נפשית והחשש כי באופן טבעי לא תהיה הצלחה במהלך קיום היחסים, אולם הדרך הנכונה היא להוריד לאט לאט את המינון, כשמרגישים ביטחון ובסופו של דבר להפסיק ליטול את הכדורים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים

פורום סקסולוגיה
פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים
פורום מין ומיניות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום