עוצרים את הנשירה: שימוש בלייזר

(0)
לדרג

פיתרון יעיל למתקרחים: שימוש בלייזר בעוצמה נמוכה מעכב את נשירת השיער ואף מצמיח שורשים חדשים

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות יותר ויותר מרפאות בעולם החלו לטפל בבעיית נשירת השיער במערכת לייזר. המערכת פותחה באופן ייחודי על מנת לתת מענה לנושא נשירת השיער והצמחת שיער חדש. מערכת הלייזר שייכת לקבוצת הלייזרים נמוכי העוצמה Low Level Laser Therapy, אשר משמשים לגירוי תאי הרקמות ולהחזרתם לפעילות תקינה.

ה-FDA האמריקאי ומחקרים שונים אישרו שהלייזר אינו רק עוצר נשירת שיער, אלא גם גורם לצמיחת שיער. מכשירי הלייזר המשמשים לטיפול הינם בטוחים לשימוש ועומדים הן בתקני הבטיחות של ה-FDA האמריקאי והן בתקני הבטיחות הישראלים לשימוש במכשירי לייזר.

כאשר הרקמה נפגשת עם אלומת לייזר נמוך עוצמה מתרחשים מספר תהליכים: ראשית, קיים פיתרון לכל מצב של נשירת שיער ובעיה בקרקפת - נשירה גנטית של גברים ושל נשים, אגזמה, שינויים הורמונאליים, סבוריאה, דיאטות קיצוניות ולחץ. שנית, ישנו שיפור בתהליך חילוף החמצן בתאים (הזנה טובה יותר), ייצוב הפוטנציאל החשמלי של התאים ושיפור זרימת הדם בקרקפת. כמו-כן, אנרגיית הלייזר עובדת על כל האזורים בקרקפת והיא משפרת ומתקנת את מצב השערות. בנוסף, באמצעות הלייזר ישנה הקלה על קרקפת מגורה ותיקון נזקים הנגרמים על-ידי שימוש בכימיקלים.

שימושי הלייזר ברפואה

לייזרים משמשים בתחומי הרפואה השונים מזה כחמישה עשורים. באופן כללי, ניתן לחלק את הלייזרים המשמשים ברפואה לשתי הקבוצות עיקריות:

^^בעלי עוצמה גבוהה:^^

לייזרים המציגים הספקים ממוצעים גבוהים ליחידת שטח, או הבזקי לייזר בעלי הספקי שיא גבוהים מאוד. בשני המקרים האנרגיה האלקטרומגנטית של האור נבלעת ברקמת המטרה והופכת לאנרגיה תרמית, המחממת את הרקמה לערכים הדרושים להשגת הטיפול המסוים. מנגנון האינטראקציה התרמי הוא המנגנון העיקרי בטיפולים אלה, ותוצאות האינטראקציה נראות בבירור, ומיד במהלך הטיפול.

^^בעלי עוצמה נמוכה:^^

לייזרים המציגים צפיפות הספק נמוכה מאוד על הרקמה. הטיפול הרפואי באמצעות לייזרים אלה מסומן בשם הכללי LLLT - Low Level Laser Therapy; כלומר, תרפיה באמצעות לייזר נמוך עוצמה. מנגנון האינטראקציה כאן אינו תרמי. מנגנון או מנגנוני האינטראקציה בתחום זה מסתכמים בגירוי מרכיבי מיקרו של הרקמה (ואף של התא הבודד) המביאים לטיפול בליקוי המסוים. שלא כמו בקבוצת הלייזרים הראשונה, כאן תוצאות הטיפול לא נראות מיד אלא לאחר סדרה של טיפולים.

בחינת מנגנוני האינטראקציה בין אור בעוצמה נמוכה לרקמה החלה כבר באמצע שנות השישים של המאה הקודמת. המטרה הייתה לפתח שיטות טיפול לא הרסניות לבעיות ונגעים של עור האדם. העובדה שמקורות לייזר היו כבר זמינים באותם ימים השפיעה על העוסקים בתחום להשתמש במקורות לייזר נמוכי עוצמה בתחום האדום. בחירת הצבע האדום נעשתה בעיקר בגלל החדירות הגבוהה שלו, מילימטרים אחדים לתוך רקמת העור. נמצא שלייזרים נמוכי עוצמה בתחומי האדום והאינפרא-אדום גורמים לאפקטים מסוימים, כגון: ייצוב חילוף חומרים ברקמות החיבור, הפרשה של הורמוני גדילה ועוד.

אספקת דם מוגברת

השימוש בלייזר לעצירה של נשירת שיער החל בתחילת שנות ה-90 של המאה שעברה. ניסויים הראו שחשיפת העור לקרינת לייזר אדום גורמת לצמיחה מזורזת של כלי דם, ובסופו של דבר לגידול בקצב אספקת הדם לאזורים שנחשפו לקרינת לייזר. דבר זה היה הגורם העיקרי שעושה את הלייזר לכלי יעיל בעצירה של נשירת שיער וחידוש הצמיחה במקרים לא מעטים של נשירה. שכן, אספקת דם מוגברת מזינה את שורש השערה, מביאה לחיזוק השורש ולירידה בקצב הנשירה עד לעצירה מוחלטת, ואף להתחלת צמיחת השיער. רשת Hair Loss Control Clinic המפעילה 76 מרפאות ברחבי העולם דיווחה לאחרונה על עצירת נשירת השיער בקרב 98% מהמטופלים ועל חידוש צמיחת השיער בקרב 95% מהם.

בטכניקה של הלייזר נמוך העוצמה אין חימום של הרקמה ולכן לא צפויים נזקים תרמיים נלווים. מאז השימוש בטכניקה של הלייזר לטיפול בנשירת שיער (כ-16 שנה) לא נודע שום מקרה שבו נגרם למטופל נזק שאפשר היה לשייך אותו לטיפול הלייזר. הטכניקה בטוחה לחלוטין, ובמקרים המועטים שהיא לא נמצאת יעילה היא גם לא גורמת נזק כלשהו.

הכתבה באדיבות המרכז לנשירת שיער.

בואו לדבר על זה בפורום נשירת שיער והתקרחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום