סקס ומיניות: ועכשיו לבעיה ההפוכה

(0)
לדרג

לא מעט גברים מתקשים לגמור, וחלקם לא גומרים כלל. על הגורמים לתופעה ודרכי טיפול אפשריות - בכתבה שלפניכם

מאת: מערכת zap doctors

בין 4% ל- 10% מהגברים סובלים מבעיה של שפיכה מעוכבת בצורתה הראשונית כלומר, לא מסוגלים לגמור, למרות שאין סיבה רפואית ממשית. מדובר בגברים הנמצאים לכאורה בשיא אונם, אשר מצליחים להגיע לזקפה ומתגרים מינית, אך אינם מצליחים להגיע לכדי אורגזמה במהלך המין.

בניגוד לשפיכה מוקדמת, שעליה נערכו מחקרים ופורסמו עבודות רבות בספרות הרפואית המקצועית, השפיכה המאוחרת הינה בעיה שהמחקר הרפואי כמעט אינו עוסק בה, ולכן גם קיים קושי להסביר אותה ולטפל בה. מדובר בבעיה שייתכן ומקורה במחסומים פסיכולוגים שונים, אך ללא ספק יש לה גם מרכיב רפואי שטרם נחקר דיו. במצב של שפיכה מעוכבת, בדרך כלל, הגבר מצליח להגיע לשפיכה מלאה באוננות, כמו גם למצב של זקפה וגירוי מיני במהלך יחסי המין, אך כאמור, לא מגיע לשחרור והרפיה מספקת בזמן יחסי מין עם בת זוג.

המחקר של ד"ר רוב בחן קבוצה של כ-22 מטופלים בתקופה של שבע שנים (1999-2006) בגילאים של 19 עד 35, אשר פנו לקבלת טיפול במרפאה לבריאות מינית בהלל יפה בשל חוסר יכולת להגיע לכדי שפיכה בעת קיום יחסי מין. במהלך המחקר נעשה טיפול תרופתי ונפשי על מנת לנסות ולמקסם תוצאות אצל המטופלים. מטרת המחקר המוצהרת הייתה להעריך את הטיפול ואת תוצאותיו.

ההשפעה של חוסר היכולת להגיע לאורגזמה בזמן יחסי המין עלולה להיות משמעותית על איכות חיי הגבר. הבעיה יכולה להביא להתפתחותן של בעיות כגון אוננות כפייתית, פגיעה בביטחון העצמי, חוסר יכולת ליצור אינטימיות ועוד. נרשם אף מקרה קיצוני בו זוג היה צריך לעבור תהליך של הפריה חוץ גופית על מנת להביא ילד לעולם. כלומר, לא רק איכות חיי הגבר נפגמת, אלא גם זו של בת זוגו.

תוצאות מעורבות

תוצאות המחקר הראו שיפור רק אצל שלושה מטופלים מתוך 22 הנבדקים. אכן תוצאות לא מעודדות, אם כי נחשבות גבוהות ביותר ברמה העולמית. אחת הסיבות לתוצאות האלו היא העובדה שאין מחקר קליני רחב היקף לתופעה, ולכן אנו מטפלים בצורה האופיינית להפרעות מוכרות בתחום התפקוד המיני. יתכן שהפיתרון הזה אינו אידיאלי לבעיה זו, כפי שהוכיח במידה מסוימת המחקר הנוכחי.

עם זאת, העובדה שגברים הסובלים מבעיה זו מעדיפים להתעלם ולא לדבר עליה, או לפנות לגורם מקצועי בעניין, היא גורם נוסף לבעיה. בעוד שהמודעות לנושא השפיכה המוקדמת גבוהה, השפיכה המעוכבת מקבלת הכרה מועטה.

אחת המסקנות של המחקר, מלבד ההצעה להמשיך במחקר הקליני היא לעודד גברים הסובלים מהבעיה הזו בצורה הראשונית שלה (כלומר, ללא הסבר רפואי מובהק) לפנות לקבלת טיפול מקצועי משולב, רפואי סקסולוגי, ולהסיר את מחסום הבושה או חוסר המודעות בטיפול בה.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה ובפורום הפרעה בתפקוד המיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום