סקס בגיל שמונים?

(0)
לדרג

חצי מהגברים מעל גיל 50 סובלים מבעיות בערמונית; כאבים ותכיפות בהטלת שתן, בעיות זיקפה - מה חדש?

מאת: מערכת zap doctors
חדש בתחום הטיפול בערמונית מוגדלת

50% מהגברים מעל גיל 50 סובלים מבעיית הערמונית המוגדלת בעיית הפרוסטטה. הסבל מהתופעה רב, יקיצות תכופות בלילה, ריצות לשירותים, אי נעימות וגם בעיות בתפקוד המיני.
בלוטת הערמונית, ה-"פרוסטטה", היא בלוטה בגוף הגבר הממוקמת באגן, באזור הבטן התחתונה. היא נמצאת מתחת לשלפוחית השתן, וצורת הבלוטה דומה לפרי הערמון ומכאן שמה של הבלוטה.

הבלוטה מקיפה את השופכה, שהוא צינור השתן המוביל את השתן מהשלפוחית החוצה, ותפקידה של הבלוטה קשור לייצור נוזל הזרע בגבר. בלוטת הערמונית אחראית לשילוב הזרעונים המיוצרים באשכים בנוזל הזרע, ופעילות תקינה של בלוטת הערמונית תלוי גם ברמה תקינה של ההורמון הזכרי "טסטוסטרון", הורמון המיוצר גם הוא באשכים.

התרופה החדשה Avodart אשר מוצעת כיום - אמורה לא רק להקל על הסימפטומים אלא לתת מענה לגורם הבעיה עצמו. תרופה זו, מאפשרת הקטנה של בלוטת הערמונית. השיפור בסימפטומים מתחיל להיות מורגש לאחר 3-6 חודשי טיפול
הטיפול הינו טיפול לטווח ארוך כאשר ככל שלוקחים את התרופה למשך זמן ארוך יותר כך גם ההקלה בסימפטומים משתפרת. הייחודיות של התרופה באה לידי ביטוי בעיקר במנגנון הפעולה וביכולת למנוע סיבוכים בטווח הארוך, כמו למשל: אצירת שתן, המחייבת פנייה למיון להחדרת קטטר לשחרור החסימה.
אפשר לקחת אותה בכל שעה ביום וללא תלות באוכל. ובניגוד לתרופות אחרות להגדלה שפירה של הערמונית, אין צורך לחכות שש שעות בין לקיחת התרופה לבין נטילת תרופות לשיפור חיי המין והזיקפה כדוגמת ויאגרה ודומיה.

במחקר שפורסם לאחרונה ב- European Urology, הוכח שטיפול בגורם הבעיה של הפרוסטטה המוגדלת, מקל משמעותית על הסימפטומים.

המחקר שהתבצע במספר מרכזים רפואיים בעולם בתוכם גם מרכזים בישראל, בדק את יעילות ובטיחות הטיפול התרופתי מדור חדש של מעכבי 5AR 5 Alpha Reductase, להקטנת בלוטת הערמונית. במחקר נכללו 4,325 גברים שסבלו מסימפטומים של תופעת הגדלת בלוטת הערמונית ברמה בינונית עד חמורה. כמחצית מהגברים טופלו ב- Avodart במינון של 0.5mg פעם ביום והיתר קיבלו תרופות אינבו ללא החומר הפעיל (פלסבו).

עוד על בעיות בערמונית - בכתבה הבאה
בואו לדבר על כך בפורום מחלות הערמונית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום