התאהבות - הכל עניין של ריח

(0)
לדרג

חשבת שהתאהבת בו בזכות האינטיליגנציה שלו ועיניו הכחולות? חשבי שוב, או מוטב - הריחי שוב (וגם קצת מגע)

מאת: טיפים והגישה הארומתרפית על מניפולציה להתאהבות מאת שנער פנקס מטפלת ומרצה בכירה לארומתרפיה מ"קמפוס ברושים"-ביה"ס להסמכות מטפלים, המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א
שאנל חמש ואהבה לוהטת

אם נשאל את עצמנו מה באמת גורם לאנשים להתאהב, נקבל תשובות שונות. על פי הגישה הארומתרפית- התאהבות היא עניין של כימיה ומסתבר שלריח יש חשיבות רבה בהתאהבות, כולנו יודעים שמשיכה מינית תלויה גם בריחו של בן הזוג, לא נרצה להתקרב לאדם שריחו דוחה אותנו, אבל מה על הדקויות הקשורות בריח?.
האם ייתכן שאנו בעצם מתאהבים בריח? תעשיית הבשמים זיהתה את חשיבות הריח בתהליך ההתאהבות, ומילאה אותו בבקבוקונים. יש כאן מניפולציה חשובה להתאהבות. שימו לב מעתה, כשאנו מתבשמות לא בטוח שהוא התאהב בנו אלא בריח שלנו.

עובדה מעניינת היא לגבי הבושם "שאנל 5 " הבושם הותיק והמצליח ביותר מזה 50 שנה שאינו יורד מהמדף. מסתבר שהבושם מופק על טהרת השמן האתרי ילאנג ילאנג, המזוהה עם הגברת הרומנטיקה, תשוקה והתעוררות מינית. בבסיסו הפיזיולוגי, הילאנג ילאנג מוריד לחץ גם, מרפה שרירים ומוריד פעימות לב. זה בדיוק הסממנים כשאנו מתאהבים, אנו מציינים כי " נשמתנו נעתקה, החסרנו פעימת לב" וכד'. זהו אחד השמנים שמשתמשים בהם לתעשייה של התאהבות.

על טעם וריח

"התאהבות היא בעצם עניין של כימיה,חוש הריח הוא היחידי שהוא בלתי אמצעי ומגיע ישירות ללימבט המוח, האזור במוח שמרכז רגשות, מציינת שנער פנקס, מטפלת רב תחומית ומרצה בכירה לארומתרפיה ב"קמפוס ברושים", ביה"ס להסמכת מטפלים, המועדון לספורט, באוניברסיטת ת"א. הרחה יוצרת תגובה רגשית. כשמריחים החוש הינו אמורפי וכאן המניפולציה שלו. מוחנו מושפע מחומרים המופרשים בתוכו ומחומרים שהוא קולט, בניגוד לחושים האחרים, מערכת העצבים של חוש הריח מתחברת ישירות למוח, אנשים מזהים באמצעות הריח באופן לא מודע במי "כדאי להתאהב".
תמצית השמן האתרית עובדת ב - 3 רבדים שונים: פיסי, נפשי ואנרגטי, מסבירה שנער פנקס, הריפוי מתבצע בעזרת הרחה, בליעה, עיסוי, חליטה, קומפרסים שונים, שמני אמבט ועוד.כיום, הארומתרפיה נוגעת בכל תחום ותחום בחיינו - במזון, בעזרת צמחי תבלין, בסבונים, מוצרי הקוסמטיקה השונים וכמובן ברפואה הטבעית.

אחד השמנים האתריים הידועים בעולם להתעוררות מינית (שמן אפרודזיאק). ריחו חושני ומעורר. ייחודו בכך שהוא מאפשר גם התעוררות מינית מצד אחד וגם רוגע ושלווה מצד שני, לכן שמן זה מעולה לעיסוי הדדי כחלק ממשחק מקדים.

טיפ למניפולציה של התאהבות: אחד מתמציות השמנים האתריים המומלצים להרחה היא תמצית המאי צ'אנג (הידוע בשם-"ליציאה קובבה") במהות שלה היא מעלה את רמת האנדורפינים במוח וכתוצאה מכך את מצב הרוח הטוב יש לו ריח לימוני משמח . הוא אפרודיטי וגורם ליצירת קומוניקציה בין אנשים ורצון להתקרבות.

ומה ניתן לעשות עם שמן וריח?

לעסות אהבה עם כפות הרגלים

טיפול רפלקסולוגי זוגי יגביר את תחושת הרוגע והשלווה של הגוף. עיסוי זוגי שכזה יכול לשמש כהכנה מרגיעה למפגש אינטימי כשיפור החיבור המיני.

להלן מספר המלצות לעסוי של כפות הרגלים בזוג.
מומלץ להתחיל את החיבור יחד באוירה אינטימית, מוסיקה נעימה, נרות ריחניים, שיחה שלוה וכל מה שיגרום לתחושת קירבה. נגיעה בכפות הרגלים של בן/בת הזוג תתבצע בחושניות ובעדינות. נשלב את המגע עם קרם נעים או שמן, ניגע, נלטף, נעסה, ננסה להזרים את הדם מכפות הרגלים אל כל הגוף, בקצב משתנה לפי מה שמרגיש לנו נכון ונעים. בהמשך נשתמש בטכניקת "זחילת אגודל" לכל אורך כף הרגל, זוהי הטכניקה הבסיסית ביותר בטיפול הרפלקסולוגי, היא מתבצעת ע"י פסיעות קטנות של הולכת האגודל קדימה (מהעקב אל הבהונות) על פני כף הרגל בצורה גלית כמו זחל. דמיינו לעצמכם התקדמות של זחל, תנועה של הנפה קטנה עם כיפוף האגודל בפרק העליון ויישור קדימה ללא צורך בניתוק מוחלט של כרית האגודל מכף הרגל. ניתן לאגודל לזחול לו מהעקב אל הבהונות, באיטיות ובחושניות, נביט בעיניים תוך כדי, נחייך ונמשיך בעיסוי מפנק.

במהלך העיסוי נוכל להשחיל אצבע חצופה אל בין אצבעות כף הרגל, בתנועות סיבוביות איטיות וחושניות (תופתעו איזה תחושות מדהימות תנועות אלו יכולות להעביר). בין לבין חשוב לא לשכוח את "כפתור הרוגע" (הנקרא גם מקלעת השמש) הנמצא בכף הרגל, מתחת לקו המפריד בין כרית כף הרגל לבין הקשת, בקו ישר מול אצבע מס' 2. לחיצות ממושכות על מקלעת השמש תוך תנועות סיבוביות איטיות ומרפרפות של האגודל, ידאגו לגרום לרגיעה מלאה. האזור המשויך לאברי המין בכף הרגל, נמצא מתחת לעצם הקרסול (מעל העקב) בשני צידי כף הרגל (בחלק הפנימי - רחם/ערמונית, בחלק החיצוני - אשכים/שחלות).
תנועות סיבוביות ומלטפות באזורים אלו של כף הרגל, בשילוב עם "זחילת אגודל", יכולים לשפר את זרימת הדם והאנרגיה אל אברי המין. אזור נוסף אליו כדאי להתייחס בעיסוי, נמצא בקו המחבר בין שתי עצמות הקרסול (ונקרא: רצועת הסנדל). אל חלק זה בכף הרגל משויכים צינור הזרע והחצוצרות. "הליכה" עם שתי אצבעות לאורך חלק זה של כף הרגל, יכולה לגרום לגירוי אזור המפשעה והעברת תחושות נעימות גם באברי המין עצמם.

שילוב של עיסוי מסוג זה בכפות הרגלים תוך סיבוב איטי של כף הרגל על ציר הקרסול, יגרמו למעבר טבעי ומלטף אל שוק הרגל, משם אל הירך ומשם הדרך אל האושר, תוך אינטימיות גדולה.

בואו לדבר על כך בפורום רפואה משלימה
ובפורום סקסולוגיה

* אודות שנער פנקס: מטפלת בכירה לארומתרפיה ועיסוי רפואי, מרצה בכירה במגמת ארומתרפיה ב"קמפוס ברושים"- ביה"ס להסמכת מטפלים, המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א. מאסטרית ברייקי, ובעלת תואר שני במדעי הרפואה, באוניברסיטת בר אילן.שנער עוסקת במחקר בתחום השמנים האתריים והשפעתם על המוח, ובעלת קליניקה פרטית בכפר סבא. בעבר היתה אחראית להקמת מרכז טיפולים הוליסטי ולהפעלתו במשך כשנתיים וחצי. שנער הינה מיוזמות העמותה לארומתרפיה ושמנים אתריים בישראל, ומשמשת כחברת הנהלה.
שנער תנחה סדנה חוויתית- ארומתרפיה והתאהבות בהשתתפות הקהל בהפנינג חג האהבה ביום שישי הקרוב 19.8 10.00-14-00 בקמפוס ברושים, רחוב ג'ורג' וייז, פינת בן ישי רמת אביב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום