עין עצלה (אמבליופיה): מהו הטיפול למבוגרים?

(0)
לדרג

"עין עצלה" הוא כינוי למצב שבו בעין בריאה ותקינה חדות הראייה אינה מספקת. שיטת נוירוויז'ן היא פתרון לא ניתוחי יעיל לטיפול בבעיה

מאת: מערכת zap doctors

"עין עצלה" (אמבליופיה) הוא כינוי למצב שבו בעין בריאה ותקינה חדות הראייה אינה מספקת, דהיינו, שגם בעזרת משקפיים או עדשות מגע חדות הראייה אינה עולה על 6/9.

עין עצלה מתפתחת כאשר בשלב התפתחות הראייה, העין אינה מגיעה לחדות ראייה טובה. הגורמים העיקריים לכך הם הבדל במספרים בין שתי העיניים ופזילה.

כשחדות הראייה לקויה באחת העיניים, האזור במוח שאחראי לראייה של אותה העין לא מתפקד כראוי ולא מפרש את התמונה בצורה נכונה. כתוצאה מכך, בוחר המוח להתעלם מהתמונה שנקלטת על-ידי עין זו, והעין שנזנחת עלולה להפוך לעין עצלה.

מהי שיטת הנוירוויז'ן?

שיטת נוירוויז'ן היא פתרון לא ניתוחי יעיל לטיפול העין עצלה. השיטה מתבססת על שיפור הראייה באמצעות גירוי חזותי והפעלה של התאים המרכיבים את מערכת עיבוד התמונה במוח - ה-Primary Visual Cortex, כך משתפרים אופן קליטת התמונה במוח, ומכאן גם חדות ואיכות הראייה. עד כה לא התייחסו למנגנון זה בניסיון למצוא פתרון לבעיית העין העצלה. ייחודה של השיטה מתבטא ביכולתה להציע פתרון לבעיית העין העצלה גם למבוגרים.

אופן הטיפול

לאחר הזנת הנתונים שהתקבלו מבדיקת ההתאמה, בונה מערכת הנוירוויז'ן למטופל תכנית טיפול ותרגול אישית.

המטופל יכול לעבור את רוב הטיפול בביתו, בעזרת המחשב הביתי, ובסוף כל טיפול משודרות התוצאות למערכת הבקרה של רשת "עיניים" דרך האינטרנט. מערכת הבקרה מעבדת את הנתונים ומתאימה למטופל את הטיפול הבא בהתאם לקצב התקדמותו.

התרגול האישי מעורר מחדש את אזור הראייה במוח לקלוט את התמונה וכך מביא לשיפור באיכות ובחדות הראייה.

בדיקת התאמה

זוהי בדיקה קפדנית וייחודית החיונית להצלחת הטיפול. הבדיקה כוללת: סקירת ההיסטוריה הרפואית של המטופל, צילום פני הקרנית, מדידת איכות הראייה וחדות הראייה, בדיקת ראייה תלת ממדית, בדיקת מספר המשקפיים ובדיקה מקיפה של רופא עיניים מומחה. בסוף התהליך מסכם הרופא את הממצאים ומקבל החלטה.

מי מתאים לטיפול?

אנשים הסובלים מעין עצלה, בני 955, שחדות הראייה שלהם נעה בין 6/30 ל-6/9.

לא מתאימים לטיפול אנשים הסובלים מבעיות עיניים, כגון קטרקט, גלאוקומה, קרטוקונוס, בעיות קרנית, ניסטגמוס, בעיות רשתית ואפילפסיה וכן נשים הרות.

יתרונות השיטה

הטיפול אינו חודרני ואינו פולשני.
הטיפול אינו כואב.
גמישות הטיפול - ניתן לבצע את רב הטיפולים מהבית.
הטיפול קיבל את אישור הרשויות: משרד הבריאות הישראלי, ה-FDA וה-CE Mark (תו התקן האירופי).

לרשת "עיניים" בלעדיות בטיפול בעין עצלה בשיטת ניורוויז'ן.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום