מדור טיפים מס' 86

(0)
לדרג

טיפים למתן תרופות לילדים בדרך בטוחה והמלצות לבחירת עדשות מגע. כל ההנחיות החשובות - במדור השבועי של דוקטורס

מאת: מערכת zap doctors
שימוש נכון בתרופות ילדים

מרבית הנזקים שנגרמים לילדים בעקבות לקיחת תרופות מתרחשים עקב שימוש לא נכון בתרופה, לדוגמא מינון יתר או צורת מתן לא נכונה. ילדים ופעוטות מתקשים לבטא את עצמם כאשר אינם חשים בטוב, לכן האחריות לשימוש נכון בתרופות מוטלת על ההורים.

^^טיפים למתן תרופות לילדים:^^

1. יש להקפיד על המינון והתדירות המומלצים על פי הוראת הרופא או על פי הוראת העלון לצרכן.

2. יש לקרוא את העלון לצרכן לפני השימוש.

3. חשוב לדעת מה משקל ילדך - ברוב התרופות המיועדות לילדים, המינון מבוסס על משקל הילד.

4. יש להשתמש במזרק המדידה המצורף לתרופה כדי להבטיח דיוק מירבי במינון. חשוב להקפיד על המינון המדויק, שכן מינון חסר עלול להיות לא יעיל, בעוד שמינון יתר עלול להיות מסוכן.

5. אין לתת תרופה לתינוק בשכיבה, מכיוון שהוא עלול להיחנק.

6. חשוב לרשום את זמן מתן התרופה ואת הכמות שניתנה לצורך מעקב, וכדי לוודא שלא יינתן מינון גבוה מדי.

7. יש לשמור את התרופה במקום קריר ויבש, לא בחדר האמבטיה.

8. לאחר מתן התרופה יש להקפיד ולסגור את האריזה. תרופות אחדות משווקות בבקבוקים בעלי פקק מיוחד שאינו יכול להיפתח על ידי ילדים.

9. אין לתת לילד, בכל גיל, לקחת את התרופה בעצמו.

הטיפים באדיבות חברת טבע ישראל, יצרנית אקמולי.

בחירת עדשות מגע

להרכבת עדשות מגע מטרה כפולה: תיקון לקוי ראייה ושיפור אסתטי (תחליף למשקפיים). במהלך השנים האחרונות המגוון והזמינות של עדשות מגע גדלו בצורה ניכרת וכיום, עקב התפתחות הענף והתחרות בו, ניתן לרכוש עדשות מגע באינטרנט ובמחירים תחרותיים.

^^טיפים לבחירת עדשות מגע:^^

1. כל מרכיב עדשות מגע מחויב בבדיקת התאמה ראשונית ובבדיקה תקופתית אחת לשנה אצל בעל מקצוע מוסמך; הבדיקה בוחנת קריטריונים להתאמה, כגון: בריאות העין באופן כללי, קמירות הקרנית, איכות וכמות הדמעות בעין, סגנון החיים וכ"ו. לאחר הבדיקה וודאו כי הנתונים שנמסרו לכם מדויקים.

2. התייעצו עם בעל המקצוע לגבי עדשות המגע המתאימות לסגנון החיים שלכם, לדוגמא: עדשות מגע המאפשרות ראייה דינאמית לספורטאים, עדשות מגע המאפשרות נמנום לדיילים ולעובדי משמרות, עדשות צבע עם מספר וכו'.

3. לפני ההחלטה לגבי הרכישה עצמה יש לבצע סקר שוק קצר לגבי המוצרים הקיימים, איכותם ונוחותם עבורכם. שוק עדשות המגע מגוון וכולל: עדשות יומיות, דו-שבועיות, חודשיות, צילינדר/טוריות, צבעוניות ועדשות קשות. כמו כן, פערי המחירים בתחום זה יכולים להגיע עד לעשרות אחוזים, על כן, רצוי וכדאי לברר עלויות במקומות שונים ולא רק אצל האופטומטריסט.

4. האינטרנט מציע כיום חלופה זמינה ואף לרוב זולה מן החנויות ולכן מומלץ להשוות מחירים ואיכות הספק לפני הרכישה.

5. רכישה ותחזוקה של עדשות מגע עלולה להיות אופציה יקרה עבור חלק מהצרכנים, לכן לפני הרכישה בדקו אפשרויות של רכישת "עסקה/חבילה שנתית" ובמידת הצורך מארזי מבצע של תמיסות. עסקות אלו לרוב משתלמות כלכלית ונפוצות יותר באינטרנט.

6. היה והחלטתם לבצע רכישה מקוונת, וודאו כי האתר ממנו אתם מזמינים הינו מאובטח ומוכר בענף. ניתן להתייעץ עם חברים לגבי התנסותם בתחום וללמוד מהם.

7. סוג העדשות המומלץ ביותר הן העדשות היומיות חד פעמיות; הן חוסכות את השימוש בתחזוקה יום יומית ומפחיתות את הסיכוי לכמעט אפסי ליצירת זיהום בעין.

8. הימנעו מניסיון החלפת העדשות הנוכחיות ללא בדיקה של מומחה בתחום. תכולת מים, עבירות חמצן ומבנה העדשה משתנים מיצרן ליצרן. וודאו כי המוצר החדש אכן מתאים, נוח ותואם את המלצת בעל המקצוע שבדק אתכם. מומלץ לבדוק את תוקף עדשות המגע שרכשתם עם קבלתן ולאחסן אותן עפ"י הנחיות היצרן.

9. מידע נוסף יכול לעזור. כיום ניתן ברשת, או דרך קישורים באתרי המכירות בתחום, להשיג מידע טכני ורפואי ישירות מאתרי היצרנים לגבי המוצרים השונים.

10. מומלץ בעת קבלה/איסוף עדשות המגע לוודא שאכן נתוני המוצר תואמים את הדרוש לכם. שימוש בעדשות מגע לא תואמות עלול לפגוע בבריאות עינכם.

11. תמיד שמרו העתק רכישה/קבלה; שמירתם מעניקה לכם אחריות למוצר והוכחה לרכישתו בבית העסק.

יריב בר-און הוא אופטומטריסט מוסמך ומומחה לעדשות מגע.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות - תמיכה ובפורום אופטומטריה, משקפיים ועדשות מגע.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום