ניתוח עפעפיים: להחזיר את הנעורים

(0)
לדרג

פיתחתם "כרס" קטנה מתחת לעפעפיים? אפשר לחזור למראה צעיר יותר. גישה החדשה בניתוחי עפעפיים תחתונים: ריענון עפעפיים על ידי מתיחה בשתי שכבות

רופא עיניים ,מומחה למחלות עיניים
077-2317081 (מספר מקשר)

עוד בנושא : הסרת משקפיים בלייזר, עין עצלה

העפעפיים התחתונים יכולים להיות חלק משמעותי ממראה לא טרי של אזור הפנים המרכזי. עור העפעפיים התחתונים הינו מהעדינים הקיימים בגוף. עקב היותו כה דק, כל בליטה ונפיחות נראית באופן בולט. עם השנים, בעיקר עקב חשיפה לשמש ולגורמים סביבתיים אחרים, אך גם עקב תורשה, נוצרים קמטים וקפלי עור בעפעפיים.

מתחת לעור העפעפיים הדק, קיימות 3 שקיות שומן, התומכות את העין בחלקה התחתון של ארובת העין. שקיות שומן אלו נתמכות על ידי רקמה שמונעת מהשומן המוזכר מלבלוט קדימה. עם השנים, רקמת התמיכה נחלשת ומתחיל בלט גובר והולך של השומן הארובתי. ניתן לראות זאת ככרס קטנה מתחת לעין. השילוב של עודף עור ושומן בולט הוא הגורם למראה פחות צעיר ולא אסתטי.

התיקון הכירורגי מבוצע בדרך כלל בשילוב עם ניתוח עפעפיים עליונים. נדיר שיש צורך בניתוח של עפעפיים תחתונים בלבד. בניתוח, מבוצע חתך לאורך העפעף התחתון, ממש כמילימטר מתחת הריסים. העור מופרד מרקמת השומן שמתחתיו עד אזור ארובת העין התחתונה.

ההבדל בין הטכניקה המוצגת לבין טכניקות ישנות יותר, הוא היחס לרקמת השומן. בעבר, היינו מוציאים שומן בכמות משמעותית. היה מתקבל מראה של עיניים חלולות או שקועות יותר. לאורך הזמן, נראה שמדובר במראה חסר שומן, אך מזקין יותר, ממראה מתוח עם מלאות נערית יותר. מראה של עפעפיים בגיל הצעיר הרי מתאפיין במלאות עפעפיים ולא ברזון שקוע של גיל הזיקנה. התפיסה החדשה דוגלת בהחזרת הנעורים לעפעפיים, על ידי מתיחת רקמת התמיכה של השומן הארובתי, תוך שמירת השומן עצמו, שיחזיר את המראה הטרי יותר.

נחזור לניתוח: לאחר שהגענו לרצפת הארובה, מבוצעת מתיחה של רקמת התמיכה, על ידי תפירה לכל אורך רצפת הארובה, בתפרים נספגים. במקרים של שקית שומן מאוד בולטת, ניתן גם להוציא מעט שומן. ומה קורה עם העור? יש למתוח אותו! אלא שאת המתיחה נבצע הצידה ולמעלה, תוך תפירה לדופן הארובה הצידי העליון. הדבר מתאפשר על ידי השילוב עם ניתוח העפעפיים העליונים.

מתיחה הצידה בלבד מסוכנת ועלולה ליצור מצב של "עיני כלב" (Hush puppie), בו העפעפיים התחתונים משוכים כלפי מטה והצידה. את העור מותחים, אם כן, על ידי תפר פנימי שמרים את השומן התת עורי לכיוון מעלה והצידה. את העור מקצרים בצידו החיצוני ותופרים בתפרים שמוצאים כשבוע לאחר הניתוח.

אופן הניתוח ותהליך ההחלמה

האם יש צורך בהרדמה כללית? כלל וכלל לא. הניתוח מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית עם טשטוש קל. אין כאבים כלל. לא בניתוח עצמו ולא אחריו. לאחר הניתוח, העיניים נחבשות בחבישה קרה לשעתיים וניתן להשתחרר הביתה ולשים תחבושות קרות לסירוגין, עד השינה. טיפול במשחות, על התפרים, פעמיים ביום. לעיניים: 3 פעמים ביום גל לליחלוח העיניים. בלילה: משחה. השכיבה בשלושת הימים הראשונים, בתנוחה מעט מורמת של הראש. באותם 3 ימים, אין לבצע מאמצים כלל. מתי ניתן לחזור לשגרה? תוך שבוע-שבועיים. שבוע: לפעילות רגילה. שבועיים: לפעילות מאומצת / חדר כושר.

מתי ניתן להיראות בציבור? זו שאלה מאוד אישית. יש מקרים בהם כעבור שבוע כמעט לא נותר סימן. ויש שזקוקים גם לשבועיים. אנשים מכירים בדרך כלל את צורת וקצב הריפוי שלהם ויכולים לדעת למה לצפות. למה ניתן לצפות לאחר ניתוח? להיראות בצורה טרייה לגיל. האם הניתוח לנשים בלבד? כלל וכלל לא. יש אחוז גבוה של גברים שעוברים ניתוח זה בשביעות רצון גבוהה מאוד. סיבוכים: מעטים. בעיקר יובש קל. בדרך-כלל, מי שסבל מיובש בעבר ולא טיפל, יזדקק לטיפול בטיפות, לפחות לשבועות הראשונים שלאחר הניתוח.

ד"ר בנימין שלו הוא רופא בכיר, מומחה לניתוחי עפעפיים, דרכי דמעות וארובה מרכז רפואי תל אביב (איכילוב)

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי עפעפיים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום