תסחיף מי שפיר: יולדת ניצלה

(0)
לדרג

חיי יולדת בבילינסון ניצלו באופן נדיר לאחר שמערכות גופה קרסו עקב התסחיף. האישה יולדה בהצלחה, נותחה וכעת מתאוששת. ד"ר הלפרן: בזכות תעוזת הרופאים

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך

לראשונה בישראל ניצלו חייה של יולדת בבית החולים בילינסון, לאחר שמערכות גופה קרסו עקב תסחיף מי שפיר במהלך לידה בניתוח קיסרי. האירוע התרחש לפני כחודש כשבמהלך הניתוח הקיסרי וברגע הוצאת התינוקת, לקתה היולדת בדום לב כתוצאה מקריש מי שפיר שחדר לריאותיה.
היולדת עברה החייאה על ידי צוות רופאים מרדימים בכירים, רופאים גינקולוגים ורופאים קרדיולוגים. מאז צוות מערך ניתוחי לב וחזה נאבק על חייה, וביצע בה טיפולים מצילי חיים והיולדת חוברה למכונת האקמו- טכנולוגיה התומכת בלב ובריאות עד להתאוששותה.

שתי נשים נפטרות מדי שנה בישראל

לדברי פרופ' ארנון ויזניצר, מנהל בית החולים לנשים: "בכל שנה נפטרות בישראל כשתי נשים מתסחיף מי שפיר. הסיבוך הנדיר של תסחיף מי שפיר סיכן את חייה של היולדת. אנו גאים בכך שהצלחנו להציל את חייה, כתוצאה מפעולות מהירות של צוות בית חולים לנשים".

בשבוע שעבר היא הצליחה לראשונה לנשום בכוחות עצמה, להתיישב בכיסא ולהגיב לסביבתה. בסוף השבוע, הוצג לה סרטון עם תמונותיה של התינוקת אותה ראתה לראשונה. ההתרגשות בחדרה ובקרב בצוות בטיפול נמרץ הייתה גדולה.

ניתוח מורכב להוצאת קריש דם מהריאות

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה, וצוותו ניתחו את היולדת בניתוח לב פתוח בו הוציאו את קריש הדם הענק, שחסם את ריאותיה. הניתוח אפשר זרימת דם תקינה בין הלב לריאות - דבר שלא התאפשר לפני כן כתוצאה מהקריש.
בדיקות הפתולוגיה שנעשו לקריש שנמצא בריאותיה של היולדת איששו את אבחנת הרופאים כי אכן זהו קריש שבו היו מי שפיר שהגיעו מהשליה של האישה אל ריאותיה.

כאמור, זו הפעם הראשונה בישראל ואחד מהמקרים הבודדים בעולם בהם חייה של יולדת ניצלים לאחר שסבלה מתסחיף ריאתי מי שפיר.

לדברי פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה: "זהו אחד הדיווחים הראשונים בעולם והמקרה הראשון בישראל על חיי יולדת שניצלו הודות לטכנולוגית האקמו והניתוח. מקווה שבזכות פריצת דרך זו חיי יולדות נוספות בישראל יינצלו. צוות חדר הניתוח, צוות טיפול נמרץ ניתוחי לב וחזה יחד עם צוות הרופאים והאחיות עבדו לילות כימים על מנת להציל את חייה, אנו שמחים שהצלחנו במשימה"

ד"ר ערן הלפרן מנהל בית החולים: אני גאה ביכולות היוצאות דופן והייחודיות של הצוותים בבי"ח בילינסון, בו הובאו לידי ביטוי חזית טכנולוגית יחד עם תעוזה של צוות הרופאים אשר לא היסס לבצע ניתוח לב פתוח בחולה במצב קריטי והודות לכך חייה ניצלו"

בואו לדבר על זה בפורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום