נס: 107 מנות דם הצילו חיי יולדת

(0)
לדרג

נס חנוכה בהלל יפה: בניתוח מורכב ניצלו חייה של יולדת בשבוע ה-27 להריונה עם זוג תאומים. שבוע וחצי אחרי - היולדת יושבת עם ילדיה הטריים בפגיה

מאת: מערכת zap doctors

נס חנוכה קיבל השבוע משמעות מיוחדת במרכז הרפואי הלל יפה. איריס אורינגר, תושבת זיכרון יעקב, שהיתה בשבוע 27 להריונה עם זוג תאומים, הובהלה לניתוח קיסרי דחוף בבית החולים בדיוק ביום הולדתה - עקב ירידת מים מוקדמת וזיהום. בתום ניתוח מורכב ניצלו חייה, וגם הלידה המוקדמת עברה בהצלחה.

"במהלך שהייתה ביחידה השתדלנו 'למשוך' את ההריון ככל הניתן, אך לקחנו בחשבון את האפשרות שנאלץ ליילד אותה מוקדם מהצפוי", מסביר פרופ' מוטי חלק, מנהל המחלקה לנשים ויולדות שתחום מומחיותו הוא הריון בסיכון. "בהתאם, ניתנו כל הטיפולים התרופתיים הנדרשים כמו למשל טיפול להבשלת הריאות של העוברים ואנטיביוטיקה מניעתית".

עם זאת, ביום שישי שעבר, במהלך ביקור הבוקר, התפתח זיהום והוחלט לבצע את הניתוח לאלתר, זאת בהתייעצות עם מומחי הפגייה. איריס נלקחה לחדר ניתוח לביצוע ניתוח קיסרי, שבמהלכו נולדו תאומיה והועברו להמשך טיפול בפגיית המרכז הרפואי. אולם, במהלך הניתוח התגלה כי מצבה של איריס התדרדר, והיא החלה לאבד דם רב עקב מצב של שיליה נעוצה, המונע מהרחם יכולת להתכווץ. לחדר ניתוח הובאו בזה אחר זה מוצרי דם רבים, על מנת לעמוד בקצב איבוד הדם של איריס תוך כדי המשך ביצוע הניתוח הסבוך.

"כמעט כל מומחה אפשרי הגיע לחדר הניתוח: מתחום האורולוגיה, מתחום ההמטולוגיה וכמובן מתחום המיילדות", מספר פרופ' חלק. "הרגשנו שאנחנו ממש נלחמים על חייה בכל רגע נתון".

מלבד 25 מנות דם "רגיל", איריס גם קיבלה עוד עשרות מוצרי דם שונים (פלסמה וכדומה), וכן את התרופה "פקטור 7", תרופת קרישה מיוחדת ויקרת ערך, סך הכול - 107 מנות דם ומוצריו. כמות כמעט נדירה למצבים כגון אלו".

בתום שעות רבות, הצליח הצוות לייצב את מצבה, והיא הועברה להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי. התאוששותה של איריס הייתה מופלאה ותוך מספר ימים היא כבר הועברה למחלקת יולדות להמשך השגחה וטיפול. שבוע וחצי לאחר מכן, איריס כבר יושבת בפגיה עם שני ילדיה.

עדיין מעט חיוורת, אבל מחייכת ובריאה אמרה: "מדהים לחשוב שבעצם החליפו לי את כל הדם בגוף ואני עדיין כאן. נס של ממש. נכון, זו בהחלט לא המתנה שצפיתי לה ביום ההולדת, אבל ברור לי שהרווחתי את החיים שלי בחזרה. עכשיו כל מה שאני רוצה זה ששני התאומים יתחזקו ונוכל לצאת הביתה".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום