חום בהריון - סיכון לאוטיזם בתינוק

(0)
לדרג

לפי מחקר מקיף, לתינוקות לאמהות שחלו בשפעת סיכון כפול לאוטיזם; כמו כן חלה עלייה של פי 3 בסיכון בקרב תינוקות לאמהות שסבלו מחום, וכן עלייה בעקבות אנטיביוטיקה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חום אצל האם, הנמשך יותר משבוע, עלול להכפיל את הסיכון לאוטיזם ביילודים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Pediatrics.

חוקרים מדנמרק מצאו כי ילדים לאמהות שפיתחו חום שנמשך יותר משבוע לפני שבוע 32 להריונן היו בסיכון גבוה פי שלושה לאבחון של אוטיזם. בנוסף, במקרים שבהם האם דיווחה על זיהום בשפעת במהלך ההריון נרשמה עלייה של כפי שניים בסיכון לאוטיזם.

בסך הכל השתתפו במחקר יותר מ-96 אלף ילדים ממדגם הלידות הלאומי בדנמרק. החוקרים אספו נתונים באמצעות שיחות טלפון עם האמהות בגיל הריון ממוצע של 17-32 שבועות ולאחר מכן שוחחו איתן חצי שנה לאחר הלידה. 976 ילדים אובחנו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (1%); 342 יילודים אובחנו עם אוטיזם (0.4%).

נמצא כי לאחר זיהום אמהי בשפעת, הסיכון לאוטיזם ביילודים עלה פי 2.3. לאחר אירוע חום ממושך, נרשמה עלייה של פי 3.2 בסיכון לאוטיזם ביילודים. כמו כן, חלה עלייה קטנה בסיכון להפרעות מהספקטרום האוטיסטי ואוטיזם ביילודים לאחר נטילת תרופות אנטיביוטיות ממשפחת המקרולידים או סולפונמידים בכל שלב בהריון, וכך גם עם נטילת פניצילין בשלישים השני והשלישי.

מנגד, לא נמצא קשר בין זיהום בשפעת לאבחון של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (ASD או Autism Spectrum Disorder). ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחוץ לארה"ב, המונח אוטיזם ביילודים (Infantile Autism) מקביל להפרעות מהספקטרום של אוטיזם (ASD). במחקר הנוכחי, נעשתה הבחנה בין אוטיזם ביילודים ובין הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. כמו כן לא מצאו קשר בין הפרעות מהספקטרום האוטיסטי לזיהומים קלים באם, דוגמת זיהום נשימתי, זיהום בדרכי השתן או זיהום באיברי המין.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום