רפואת שיניים אסתטית: מדע החיוך

(0)
לדרג

לטיפולי השיניים הפונקציונליים הצטרפו בעשור האחרון טיפולים רבים שתכליתם אסתטית. למרבה השמחה, היום כבר לא חייבים לבחור וניתן לשלב ביניהם בהצלחה

מאת: מערכת zap doctors

בעבר, מי שביקר אצל רופא השיניים, עשה זאת בדרך כלל מסיבות רפואיות חורים, טיפולי שורש, עקירות, דלקות ושברים בשיניים. מגוון הטיפולים ענה על צרכים רפואיים ספציפיים והיה מאוד פונקציונלי. בעשור או שניים האחרונים, אולי כתוצאה מהחשיפה הרבה במדיה לנשים ולגברים בעלי חיוך צחור ומושלם, שמים המטופלים דגש לא רק על בריאות השיניים, אלא גם על האסתטיקה של הפה. גם עמותות רבות בעולם החלו לשים דגש על הנושא האסתטי ופועלות כדי להרחיב את המודעות לכך בקרב רופאי השיניים.

הביקוש לשיניים יפות הוא אחד הגורמים לכך שחלק מרופאי השיניים החלו להתמקצע בתחום האסתטיקה הדנטלית. רופא השיניים ד"ר גלעד פיסקוס, שהתמקצע בתחום זה, מציין כי "המשמעות הצרה של אסתטיקה דנטלית הוא בעצם עיצוב השיניים והחניכיים".

לפניכם מספר מקרים שבהם נעשה שילוב של אסתטיקה ברפואת שיניים בעבודה היומיומית:

רפואת שיניים אסתטית
רפואת שיניים אסתטית

השלמות שיניים לחיוך מושלם

רווחים בין השיניים, לפעמים גם לאחר סיום יישור שיניים, הן בשל שיניים קטנות מאוד והן בשל לסת רחבה מאוד, ניתן לתקן בצורה מושלמת על ידי בניית שיניים. על פי ד"ר פיסקוס, "ישנן שתי שיטות יעלות לכך. הראשונה היא בניית השיניים עם חומרים קומפוזיטיים (חומרי הסתימה הלבנים) בשכבות התואמות את תכונות השן בצבע, שקיפות ומרקם.

השנייה היא הדבקת ציפויי חרסינה על השיניים, בדרך כלל לאחר שהשן הושחזה מעט (פחות מ-2 מ"מ). לעתים ניתן לשלב בין שתי השיטות והפציינט אף הוא מעורב בהחלטה לאחר הסבר על היתרונות, החסרונות וכמובן העלויות".

כתרי חרסינה ללא מתכת

בעבר נבנו הכתרים שהותאמו לשיניים מבסיס מתכתי, ומעליו ציפוי חרסינה. חשיפת הפס השחור בשולי הכתר לאחר זמן מה היא תופעת לוואי נפוצה ובעייתית, בעיקר כאשר מדובר באזור החיוך. כיום יש מגוון של כתרים ללא מתכת (זרקוניה, e-max וכו'), שמאפשר התאמה מדויקת לשן ולחניכיים. כך, שולי הכתר אינם בולטים על קו החניכיים.

לבן וצחור: הלבנות שיניים

מדובר בטיפול שניתן לעשות ברמה יומיומית ולכל אחד. בהלבנה משנים את הצבע הבסיסי של השן (לא תקף על כתמי קפה וניקוטין). גם כאן יש מגוון שיטות, כאשר השיטה המחזיקה לאורך זמן היא השיטה הביתית. רופא השיניים מכין סד אישי התואם את מבנה השיניים, והמטופל מניח חומר מחמצן בפנים ומרכיב את הסד במשך שבועיים - שלושה מדי יום לפרק זמן מוגבל. התהליך חייב להיות מפוקח על ידי רופא השיניים, בעיקר משום שניתן להלבין רק שן טבעית ולא כתרים.

חסר מולד של שן

אחוז קטן מהאוכלוסייה סובל מחוסר שן מולד. ישנם מצבים שלא מומלץ או לא ניתן לבצע שתל (גיל צעיר, חוסר עצם, בעיות רפואיות וכלכליות). במצבים כאלה ניתן להדביק שן ולהצמיד אותה לשיניים הסמוכות עם חומרי קישור מתקדמים.

שחזורים לבנים אחוריים

כולם מכירים את הסתימות השחורות (אמלגם) שיש לרוב האנשים בפה. לדברי ד"ר פיסקוס, הוא לא משתמש בחומר האמלגם כבר שמונה שנים, בעיקר מסיבות אסתטיות, ומעדיף להשתמש בחומרי סתימה לבנים לשן. לדבריו, במקרים רבים מטופלים שטופלו בעבר באמלגם מבקשים להחליף את הסתימות השחורות בחומרים מתקדמים לבנים.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים אסתטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום