חדש: ממוגרפיה מתקדמת

(0)
לדרג

מכשיר ממוגרפיה מתקדם, יחיד מסוגו בישראל, מופעל בבילינסון. המכשיר מאפשר אבחון גידולים בשד, שלא ניתן לראותם בממוגרפיה רגילה ובאולטרה-סאונד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית החולים בילינסון החל לפעול מכשיר ממוגרפיה דיגיטלית (בדיקת דימות של השד) המתקדם מסוגו בישראל. המכשיר החדש מסוגל לספק תמונות בחתכים (פרוסות) של 1 מ"מ, המאפשרים לראות את מרקם השד באופן ברור ומדויק יותר.

הטכנולוגיה החדשה מתאימה במיוחד לנשים בעלות שד עם מרקם סמיך (יותר רקמה בלוטית מרקמת שומן), האופייני במיוחד לנשים צעירות ולחלק מהנשים בגיל המעבר המקבלות טיפול הורמונלי.

ד"ר מיה כהן, מנהלת מכון הדימות בבילינסון: "בבדיקת הממוגרפיה המוכרת מתקבלות שתי תמונות בשני מנחים, כשכל תמונה כוללת את כל עובי רקמת השד ללא הפרדה. בדיקת האולטרה-סאונד אינה עומדת בפני עצמה כבדיקת סקר, בשל חוסר היכולת לראות סרטן שד המתבטא בהסתיידויות זעירות, וכן תלויה בגורם הבודק האנושי.

"לעומת זאת, בבדיקה החדשה הטומוסינתזיס, נבדקת רקמת השד כולו בחתכים של 1 מ"מ, ולכן היא מאפשרת לאתר ממצאים קטנים מאוד, שניתן להחמיץ בבדיקות הרגילות".

שיפור של 30% בגילוי ממצאים

ד"ר כהן ציינה כי עבודות חדשות המתבצעות על המכשיר החדש במקומות בהם הוא מופעל בעולם, מדווחות על שיפור של כ-30% בגילוי ממצאים אצל נשים אלה.

כמות הקרינה אליה נחשפת האישה בבדיקה המשולבת של ממוגרפיה דיגיטלית ופרוסתית שווה לבדיקת ממוגרפיה אנאלוגית (מכשירים לא דיגיטליים).

ביצוע צילום ממוגרפיה בחתכים, כהשלמה לבדיקת ממוגרפיה דיגיטלית רגילה, יתבצע על פי החלטת הרופא המפענח ביחידת השד של בית החולים, ולפי צורך אבחנתי רפואי.

בואו לדבר על זה בפורום רדיולוגיה - בדיקות הדמיה: רנטגן, MRI, CT, אולטרה-סאונד וממוגרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום