הפלות

דיון מתוך פורום  תמיכה הדדית

11/07/2002 | 09:36 | מאת: שלומי

בוקר טוב, אתם יודעים שנושא ההפלות , מעסיק הרבה אנשים. יש כמובן גם את ההיבט הדתי, אבל גם בארצות אחרות, יש תנועות נגד ההפלות , בלי כל קשר לדת . מה צריכה להיות הגישה הבריאה בענין הזה ? ודרך אגב , שמעתי סיפור מעניין בהקשר הזה: עורך הדין והפוליטיקאי הנודע, מר שמואל תמיר , נקלע לביתו של ר' אריה לוין זצ"ל, רב האסירים הנודע. הם דיברו על כמה נושאים שעמדו אז על הפרק ובין השאר דובר אז על חוק ההפלות. שאל ר' אריה את שמואל תמיר: מה דעתך אתה על הנושא ? , מר תמיר ענה , שצריכים להבין כי יש המון בעיות סוציאליות במדינת ישראל ויש הרבה פעמים הצדקה גדולה להפלה. כאשר המשפחה לא תוכל להתמודד עם גידול הילד, מבחינה כלכלית, יש בהחלט מקום לצדד בעד ההפלה. ר' אריה הקשיב לו במתינות כדרכו, נתן לו לסיים את דבריו ולבסוף ביקש לספר לו סיפור. היו פעם זוג סטודנטים , ולסטודנט הזה היה קשר עם ר' אריה. ערב אחד הם הופיעו בביתו בכדי להתייעץ בקשר להפלה. הם סיפרו לר' אריה שיש להם כבר ילדה וכי מצבם הכספי לא מאפשר להם לגדל עוד ילד, ובפרט שיש להם כבר תינוקת. לכן הם רוצים לדעת האם לבצע את ההפלה. ר' אריה ענה להם, שמבחינה הלכתית טהורה, הרי שכל זוג צריך לשאוף ללדת בן ובת לכל הפחות . ואולי התינוק החדש הוא בן ? ובכלל, הגישה התורנית היא בעיקרון, נגד ההפלות. לכן הוא מייעץ להם שלא לבצע את ההפלה. שאל שמואל תמיר את ר' אריה: נו ? וזוג הסטודנטים שמע בעצתך ? כן, ענה ר' אריה, ובאמת נולד להם בן. ובכל זאת, שאל שמואל תמיר, האם אתה בטוח שהזוג היה מרוצה מההחלטה ? כן, ענה ר' אריה, אתה הוא הבן של אותם זוג סטודנטים . מי רוצה להגיב ?

11/07/2002 | 09:45 | מאת: ליבי

אני בעד. האישה היא האחראית על גופה והיא תחליט אם זה מתאים לה או לא. מעבר לכך המקרים בהם יש לשקול הפלה הם לא רק היבטים כלכליים. יש היבטים פסיכולוגיים כמו אם חולת נפש והיבטים פיזיולוגיים אם נכה וכו'. מעבר לכך יש גם היבטים סוציאליים כמו בעל מכה, שיכור, נרקומן שמכניס את אשתו להריון והיא לא מסוגלת לטפל בילד לבד. ומה עם ילדות שנכנסות להריון? הרי כל החיים לפניהן. יש ועדות הקובעות מה ראוי להפלה ומה לא. אני אומרת, זכות האישה להחליט, אלא אם כן היא לא שפויה.

11/07/2002 | 09:47 | מאת: מיכל

הפורום ממש משתולל. די! שיתקנו את זה כבר. בשביל מה משלמים להם???

11/07/2002 | 09:51 | מאת: ליבי

ומה אם אישה ש"זה לא מתאים לה" מבחינת קריירה? החיים של ילד קטן מוטלים על הכף

11/07/2002 | 09:45 | מאת: ליבי

יש הרבה סיפורים על אנשים שכמעט..... ושמחו שלא יש מצבים שאסור ויש מצבים שכדאי נשים נרשמות להפלה אם המצב הכלכלי לא מאפשר, אם לא מתאים להן כרגע בקריירה, אם הן חושבות שהן מיצו את כמות הילודה שלהן כל זה לדעתי שגוי מכיוון שלגזור גזר דין מוות על ילד מסיבות כאלה.. אבל ישנם מקרים של פגמים חמורים בעובר כמו עובר בלי מוח, בלי גפיים במקרים כאלה לדעתי הפלה היא לא רק דרך למנוע סבל מהורה אלא גם מהתינוק. תינוק בלי מוח לא יישאר חי אבל תינוק בלי גפיים יכול גם יכול לחיות. פה לידי יש נכד של איזה אדמו"ר שנולד בלי גפיים. תינוק בן 3 חודשים בעגלה מכוסה... זו זוועה לדעתי הפלה זו החלטה קשה בכל אופן ושוב אתה נכנס כאן לתחום של החלטות אישיות כל אישה והמצב בו היא עומדת ויש לי שאלה ספציפית באותו נושא אישה שנאנסה ונכנסה להריון, וההריון תקין היא רק לא רוצה אותו מסיבות רגשיות מה תאמר על זה?

11/07/2002 | 09:49 | מאת: מיכל

זכותה להפלה. גם ככה היא סוחבת איתה את הטראומה כל חייה, למה היא גם צריכה לראות אותה לנגד עיניה???

11/07/2002 | 09:45 | מאת: מיכל

אני בעד. האישה היא האחראית על גופה והיא תחליט אם זה מתאים לה או לא. מעבר לכך המקרים בהם יש לשקול הפלה הם לא רק היבטים כלכליים. יש היבטים פסיכולוגיים כמו אם חולת נפש והיבטים פיזיולוגיים אם נכה וכו'. מעבר לכך יש גם היבטים סוציאליים כמו בעל מכה, שיכור, נרקומן שמכניס את אשתו להריון והיא לא מסוגלת לטפל בילד לבד. ומה עם ילדות שנכנסות להריון? הרי כל החיים לפניהן. יש ועדות הקובעות מה ראוי להפלה ומה לא. אני אומרת, זכות האישה להחליט, אלא אם כן היא לא שפויה.

11/07/2002 | 10:05 | מאת: שלומי

האשה אחראית לגופה, זה נכון, ומה עם בן הזוג ? אין לו מילה בכלל ??? הרי גם הוא צד פעוט בענין, לא כך ?

11/07/2002 | 10:05 | מאת: ליבי

לכשעצמו הסיפור מעניין אבל לעצם העיניין זוג או משפחה שאין להם אמצעים לגדל ילד או ילדה ולא משנה מינו של העוללולא רוצה להוליד לעולם עוד ילד אומלל שיסבול בחיים הקשים והם יסבלו מחוסר האפשרות לגדלו ולתת לו את כל צרכיו לא צריך להביא ילד או ילדה היינו אך לעולם . רק שיתאפשר להם מבחינה כלכלית לספק לו את כל צרכיו לחיים טובים ומאושרים שיעשו זאת . - - אני בעד הפלות ולא להביא ילדים לעולם של סבל ויסורים וחוסר אפשרות לגדלם. לדוגמא : אח של בעלי חוזר בתשובה כבר כ10 שנים ויותר בעצם ועשה סרייה של ילדים כל שנה בלי יכולת כלכלית בסיסית לגדל אותם כך הם עשו 5 ילדים אומללים שגדלו בבית עם ה - מ - ו - ן חסכים וילד גידל ילד עד שהרבנית נתנה אישור לתפירת הרחם שלא יהיו עוד ילדים מסכנים בעולם האם אין מספיק ?עד שלפני 9 חודשים או שנה האשה פתחה את התפרים וכמובן נכנסה להריון היום היא צריכה ללדת ושניהם לא עובדים ומתקיימים מביטוח לאומי האבא אח בעלי עם נפשיות ובריאותיות לא קלות עם כדורים נגד דיכאון שלח את ילדו בכורו מגיל 6 לפינימיית בנים והילד לא גדל כלל בבית מחוסר אפשרות כלכלית וחינוחית והוא מאוד סובל לא לגדול עם הורים בבית במשפחה וכו' אז למה להביא עוד ילדים לעולם במצב כזה כי ההלכה אומרת פרו ורבו ואסור לעשות הפלות ?איזה רמת אוכלוסיה תגדל כאן ?אין להם אפילו כסף להאכיל ולגדל את הקיים אז למה עוד תינוק אומלל צריך לסבול בגלל פיסקי הלכה ? ללא אוכל , טיטולים והורים יציבים שיגדלו אותו ?

11/07/2002 | 10:20 | מאת: מיכל

יותר הגיוני שיונת ולא ליבי.

11/07/2002 | 10:21 | מאת: שלומי

כי כתוב ליבי. ולליבי אין בעל. ואת כותבת על בעלך ! בכל מקרה, מבחינת ההלכה, אכן אם יהיו קשיים פסיכולוגיים, נפשיים, לא כלכליים בלבד, אז יש היתר לעשות הפלה, ואני חושב, שזה גם תלוי בגיל העובר. אם הוא כבר בן ששה חדשים, אז יש בעיה של רצח עוברים. זה לא פשוט כל כך. כי יש כאן ענין של נשמות. ענין של גלגול. אולי דוקא הקדוש ברוך הוא רוצה שהוא יוולד ויסבול וזה מכפר על משהו ? חשבת על כיוון כזה ?

11/07/2002 | 11:01 | מאת: יונת

למרות שכתבתי מאוד מבולבל ולא ברור זאת אני שבעד הפלות ולא להביא לעולם ילד שיגדל לסבל ויסורים ללא אהבה ויכולת כלכלית ונפשית . בואו נגיד שלפני ההפלה יש את האפשרות של אמצעי מניעה כדי לא להגיע למצב שצריך לעשות הפלה . - אבל לכם הדתיים ההלכה אוסרת על כך וגם על הפלה .