להרה
דיון מתוך פורום תמיכה הדדית
http://www.doctors.co.il/forums/read.php?f=360&i=232514&t=232390 נראה לך שמרביצים חינוך בילד הוא מתמוגג מהנאה ? אם ישנו באג בהעברת המסר הבעיה בחינוך המחנכים אז היית מורה טובה יותר לעצמך מאשר המורים שהיו לך ? חוץ מזה הסטוריה זה טוב ונחמד מענין ולפעמים מרתק תלוי איזו הסטוריה זכור לי מלימודי הסטוריה = שינון תאריכים מה היתרונות בלדעת טוב הסטוריה מזכיר לי שיחה בין שני אנשים האחד אומר לחברו אתה יודע אם תעשה כך וכך אתה תגיע מנקודה א ב20 דק' להרצליה במקום שעה בדרך הרגילה עונה החבר זה מצוין רק שאין לי מה לעשות בהרצליה אז מה לדעתך יש לי בגילי לעשות עם ידע נרחב בהסטוריה בחיי היום יום מה זה חינוך לא מיושן ? חינוך מיושן בעידן לא מיושן איך צריכה להראות הגישה החדשנית ? נכון וגם את הדיעה שלי אני לא לוקח כתורה סינתית לא נאבד שום דבר בעמוד השרה ואם כן סימן שאף פעם לא היה לנו אחד כזה ואם נאחז בקרנות יתרת השידרה אולי אז נפסיד את כל שאר האפשרויות הסברות ההירהורים וההגות אוי ואף אבוי איזו שאלה קשה שאלת קשה גם כי לא נשאלתי כזו בעבר אנסה לענות נחרצות מבחינתי זה סוג של סוף זהו נגמר אני בטוח וזה מה החלטתי עיקשות - ואני לא מוצא קשר בין זה לבין נחרצות-זה סוג של חמורות יענטו סרבנות ללא שום תוכן סיבה או משהו הגיוני ספקנות כמו שזה נשמע ספק סוג של חשש ותהיה משהו שהוא לא ברור כשמש ביום בהיר ויש לי מחשבות נוספות אפשריות בנדון לרוב מחשבתיות חשדנות זה זה כמעט כמו ספקנות מבחינתי רק שכאן קרה משהו שהוביל אותי לסוג של ספקנות המלווה אפילו במינון מסוים של פחד משהו או אצלי בראש או ע"י גורם אחר לא בהכרח משהו מחשבתי - סיבכת אותי לא יודע בקיצור הכל אותו חארטה אם רוצים ויש הבדל ענק גם אם רק רוצים למה שאלת ?? כמובן שאפשר לקחת כל דבר טוב ולעשות בו שימוש רע והיפך לקחת עיקשות ולהוציא ממנה טוב כך שתלוי לאן מכוונים כל דבר ודבר אני אישית רציתי לומר שאני נזהר מלהיות נחרץ לגבי אנשים על החיים ועל בכלל אני מעדיף להיות הססן פקפקן ספקן וסקפטי לרוב מאשר נחרץ ופסקן גם לגבי ישראלים עם כל הכאב על ויתור הפופולאריות שבזה אגב אני שם לב שאת ניחנת באנינות הדעת שזה בין השאר רגישות מרובה לדברים ועניינים בקיצור את מצטיירת בעני כבחורה בעלת רגישות גבוהה אני טועה ??? או שאת נחרצת משכבר בעניין ???
הייתי קצת עסוקה אתמול. ורק עכשיו מצאתי זמן. לא חושבת שרמזתי, ולו במילה, שאני בעד הכאת ילדים. וסביר להניח שאין ילד שיבקש עוד מכות. חינוך לא צריך להיות מלווה במגע אלים אלא להיפך - במגע אוהב. נכון שנכתב "חוסך שבטו שונא בנו", אבל זה מסוג הדברים שאפשר לגלות כלפיהם ספקנות גדולה. לזה התכוונתי, בין היתר, כשכתבתי על עניין הדורות. פעם היה נהוג יותר לחלק "פליקים חינוכיים" וככה ההורים שלנו ושלהם גדלו והתחנכו. ופתאום, כיום, מבינים שאפשר גם אחרת. אז אם, נניח, חטפתי אי-אלו "סטירות ידידותיות וחינוכיות" בילדותי, הרי שאני כבר לא אנהג כך עם הילדים שיהיו (או לא) לי. לדעתי הנחרצת מאוד כל אדם הוא המורה הכי טוב של עצמו, ולאו דווקא בתחומי הלימוד הרשמיים של מערכת החינוך. אלא בחיים בכלל. אולי "מורה טוב = מורה לחיים", ובטוח ש: "מכל מלמדיי השכלתי" אבל אף-אחד לא יכול ללמד אותי את החיים עצמם ואיך לחיות אותם. וכן, גם בתחום החינוך (רגע ניתק לי חוט המחשבה - אחותי התקשרה עכשיו מהודו)... אה, בסדר, אני ממשיכה. גם בתחום החינוך הפורמלי יש דברים שלימדתי את המורים שלי - ברצינות, לא בכדי להשתחצן. ויותר מזה - מתוך מי ומה שאני, לימדתי אותם גם דברים אחרים, שקשורים ביחסי אנוש. אבל זה כבר באמת סיפור אחר. ההיסטוריה לא מעניינת תמיד כיחידה אחת גדולה. אני מאמינה שכל אדם מתעניין בתקופות וארועים שונים מתוך כלל ההיסטוריה (אגב, סתם בחרתי בהיסטוריה כדוגמא). ועוד בקשר להיסטוריה - אם אין עבר, אין עתיד. ככה זה. ויותר מזה, אם היינו לומדים קצת מההיסטוריה ומפנימים לקחים, הרי שיש דברים שהיו נראים אחרת. למזלנו, לדוגמא, היטלר לא למד מההיסטוריה וככה התחילה המפלה הגדולה שלו. איך צריכה להראות הגישה החדשנית? לא באתי מהתחום הפדגוגי, ואין לי כוונות להגיע לשם. אבל צריך למיין בקפידה רבה יותר דווקא את אלה שהולכים לעסוק בחינוך. הבורות שלהם מזעזעת. מעמד המורה צונח פלאים בשנים האחרונות, ולא בכדי. תמיד צריך להיות קשוב לתלמיד ולהבין, שלפעמים עדיף לוותר קצת על חומר לימודי לטובת התייחסות אישית למצוקות. תלמיד שרע לו באופן כללי, לא יוכל ללמוד ולמצות את הפוטנציאל שלו, נכון? אני חושבת דווקא שיש קשר בין עיקשות לנחרצות. למרות שבד"כ הראשונה מבטאת (מבחינת הרבה אנשים) משהו שלילי והשניה משהו חיובי יותר. למה? עניין של קונוטציות, אני חושבת. בכל אופן, לפעמים כדי להגיע לשלב הנחרצות כפי שתארת אותו, צריך לגלות קצת עקשנות. ולא תמיד מי שעומד מולך יודע להרגיש את הניואנסים: כשאתה אומר "החלטתי שכן/לא!" זה לא תמיד מובן מאליו שאתה מגלה דווקא נחרצות ולא עיקשות. ההבדל טמון, לדעתי, ביכולת להסביר ולנמק בהיגיון את ההחלטה הסופית. לדעתי, גם ספקנות וחשדנות אפשר - בצורה גסה - להבדיל ע"י ההיגיון. כמובן שאז נשאלת השאלה - "מה הגיוני ומה לא?" הרי ספקנות היא בד"כ דבר בריא, בעוד שחשדנות נתפסת כמשהו שאינו תמיד בריא. לא התכוונתי לסבך אותך :-) סתם לעודד אותך לחשוב קצת על דברים שבד"כ לא חושבים עליהם. אני יודעת? לפעמים זה יכול להיות מעניין, לא? מממ... יש לי דעות מגובשות משלי על הרבה דברים. מאידך, צריך להכיר אותי קצת בשביל להבין דברים אחרים. במלחמה היומיומית על הקיום ועל השפיות, לומדים דברים בדרך הקשה, ולא תמיד המסקנות נכונות. אם אני רגישה? תלוי. יש לי נטיה לקלוט אחרים, אבל הנטיה מושפעת (מן הסתם) מהמטענים האישיים שלי. כשאני יכולה, אני דווקא אוהבת לנהל דיונים מעניינים (אותי, אני לא יודעת לגבי מי שנמצא מולי) וללמוד קצת מה אחרים חושבים. טוב, נדמה לי שנסחפתי קצת ויצאה מגילה שלמה. מקווה שאתה עדיין ער ולא נרדמת אי-שם אחרי 12 שורות :-).
או יו יו יו את, את, את, את לא שאין לי מה לומר רק חייב הולך שעה פחות קצת .. מה נרדמתי ? רק עכשיו מתחיל להתעורר :-) מגילה ?? אני רואה בזה הסחפות מצדך טו פוט איט .. :-) לא לגנוז עדיין אני עוד רוצה לנסות לשאול .... ויזזזזזזזזזזז
טוב כמובן שרציתי והתכוונתי מרביץ על משקל של מרביץ תורה לא כוונה מרביץ מכות ניתן להרביץ גם חינוך הרבצה כמטבע לשון ובכל זאת לי זה ברור שאלימות גם במינון נמוך יוצרות בעיות חדשות ורחוקות מלפתןר את הישנות ,אני אישית זכיתי לגדול בבית בו לא נרשמו אינצידנטים מיוחדים והייתי ילד הולל לא קטן :)- אפילו לא סטירה אחת קיבלתי , וכך גם אני נוהג עם ילדיי לפעמים אני חושב על עצמי שאני רך מדי איתם, רך כדונג :-) (זה לא שלא בא לי במצבים בודדים :-)) אם קיבלת פליק (קיבלת ?) סביר שתיתני גם ,אבל את עם מודעות כמו שיש לך ,אין סיכוי ! נחרצותך בענין מורים מושהת קלות לטובת חשיבה הדדית (: אני בטוח שיש דברים שלימדת את המורים אם אני מוצא עצמי לומד מילדי שלי הקטנטנים שלי ? וואלה לומד ,דברים כמובן שלא באסטרופיזיקה ,אבל לומד להבין אז בטח ובטח שהמורים יכלו ללמוד ממך אבל ! את לרגע אולי ,ואולי לא אולי נדמה לך או שלא, שכל העולם בנוי מהרות נקבות והרים גברים וכולם באותה רמה שכלית ויכולת לימוד עצמית אז לא , יש אנשים כמוך היכולים ללמוד לבד טוב יותר לרוב ומורה רק יכול להפריע ולעכב , ויכולים עוד טוב יותר ללמד אבל בחיים כמו בחיים , אלוהים חשב שכמות חשוב מאיכות והוא יצר הרבה מטומטמים תועים , תאמיני או לא המקסימום שהם יכולים ללמוד ,זה איך לסגור הרוכסן מבלי שהבולבול שלהם יתפס בשנית :c) ורחוקים מללמוד מטעיות' אלה יותר מזה הם בטוחים שזו היתה בעיה טכנית קטנה (אפרופו עיקשות ) , מה שמחזיר אותם מהר מאוד לאותה טעות וכמובן גם נשים "חכמות" לא חסר אז לא כולם בעלי יכולת לימוד עצמית ויש מסכנים יותר שהם לא בעלי יכולת ללמוד בכלל זה כמו לדרוש שכולם יהיו חכמים כמו מישהו חכם אז את עכשיו יכולה לבוא לשבת לידי לשתות קפה ולטעון כן אבל אני מתכוונת לאנשים בעלי איטילגנציה מינימילית – שוב הרוב כמו הרוב זה לא ככה ואגב גם לא באת לא שתית קפה ולא טענת .. :-) אז שוב נחרצותך נכונה לגבייך, ואולי לעוד כמה מיליונים של אנשים אבל לא לכולם דין אחד חרוץ! מממ....אני חושב ... לא דרך אגב , תשתחצני תשתחצני אני לא קובע מסמרות בשחצנים במיוחד אם יש בסיס אמיתי לשחצנותם חוצמיזה ככל שתשתחצני יותר כך אדע ממך יותר ואני גם לא חושב שקצת שחצנות זה דבר לא בריא :-) תלמיד שרע לו את צודקת בהחלט , אבל את רואה שתמיד יש אבל אבל ילדים כמו ילדים וגם ילדות תמיד יש להם בעיות קשות והרות גורל מבחינתם שאיפות , הורמונים , אגרסיות ,גשמיות יוצא מצב שבית הספר יהפוך להיות אספת הורים אחת גדולה ללא הורים הזמן והמשאבים שידרשו לא תואמים הלוז והמציאות ואם לא כן , אז המצב הוא כמו היום של העדר הקשבה והתיחסות ,שיוצר איפה העדר חינוך הרה – מי אמר שהחיים צודקים והכל מושלם ? אנחנו יודעים אפילו למה הם לא יפים ואיך נראה מושלם – רק שכנראה אין ידנו משגת שכלנו ... נחרצות-עיקשות נכון חייבים עיקשות בדרך אל הנחרצות ובטח שאפשר להוציא מן העיקשות תוצאות מדהימות צודקת ההבדל הנוסף ליכולת לנמק , היא גם היכולת להראות תוצאות – רוצה אומר אונטר שורה – ההצלחה והתוצאה בסופה של יום עקשני היא שתנמק הכי טוב שוב ...אני רק חושב למה לך לגור לבד עם הדעות המגובשות שלך ?? , לבד זה יקר ולפעמים גם קר :-) שותף, אני רוצה שותף , שיתוף משתתף וגם אולי חוטף, את דעותייך כמובן . המסקנה שהגעת אליה כי המסקנות שלך לא תמיד נכונות היא סופר נכונה מסקנה : המסקנה הלא נכונה של הרה היא מסקנת דרכים בדרך אל המסקנה הנכונה אני כמעט חושב שאת בחורה מאוד רגישה (לא ריגשית :-)) ומרגישה .. היי מה אחותך עושה בהודו ? בת כמה היא ? לכמה זמן ? ואת מה ?מה איתך ? שלא תחזור קיפודה ?! נשתמע לנו ...