תנאי קבלה לרפואה

דיון מתוך פורום  לימודי רפואה - כללי

21/02/2011 | 10:45 | מאת: רותם

האם מישהו יודע : 1. אם אני עושה קורס בביולוגיה ומקבלת ציון גבוהה מהם הסיכויים להתקבל לרפואה? 2. אם יש לי פסיכוטרי גבוהה ועשיתי קורס בביולוגיה האם יש סיכויי להתקבל לרפואה?

23/02/2011 | 16:07 | מאת: אהובה

שלום רותם. לא התנסיתי אבל ידוע לי כי: כדאי לברר בכל בית ספר לרפואה מהם תנאי הקבלה ומה הסיכוי להתקבל, מכיוון שהתנאים לא בהכרח זהים בכל המוסדות. למיטב ידיעתי - בכל אחד ממקומות הלימוד יש נוסחה מסויימת שלוקחת בחשבון את ציוני הבגרות עם הבונוסים הרלבנטים,פלוס הציון הפסיכומטרי ובדרך כלל גם ראיון אישי. מתקבל מדד מסויים שנקרא 'ציון התאמה' או 'סכם', או משהו דומה לכך, ומתקבלים אלה בעלי הנתונים הגבוהים ביותר, על פי מספר המקומות באותה פקולטה לרפואה. באתר של אוניברסיטת תל אביב מפורטים תנאי הקבלה - http://go.tau.ac.il/index.php/ba/what-to-learn/medicine/doctor-medicine/admissions אני מניחה שיש מידע גם באתרים של בתי הספר לרפואה הנוספים (הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוני' בן -גוריון) בכל אחד ממוסדות הלימוד יש משרד לרישום וקבלה ואני מניחה שתוכלי לבקש לברר שם פרטים מפורטים יותר. בהצלחה

01/04/2011 | 17:20 | מאת: שחר

שלום רותם! אני הייתי רוצה לשתף אותך במה שידוע לי לגביי תנאי הקבלה (ישראל)לרפואה.את הזכרת כמה נקודות חשובות לתנאי הקבלה ,מלבד העובדה שציון הפסיכומטרי הוא כשלעצמו מהווה נקודה חשובה גם-כן. הידע הביולוגי גם חשוב,את צריכה להשלים גם בכימיה.חשוב לי מאוד שתדעי שתנאי הקבלה בארץ קשים מאוד.ממה שידוע לי את צריכה ממוצע בגרות 10 (כל מקצוע)כולל ציון פסיכומטרי 680ומעלה , את זה אני אומר משום שיש המון מעומדים לרפואה ולכן הציונים הם חשובים הם שיקבעו את סיכויך להתקבל.*הייתי ממליץ לך לשקול לימודיי רפואה באיטליה התנאים יותר נוחים עלות הלמידה שם נוחה פי כמה (והכל מוכר בישראל).