התפתחות הילד

דיון מתוך פורום  רפואת ילדים

15/05/2005 | 12:56 | מאת: אמא

יש לי ילד בן 5 בגן טרום חובה. אשר יודע את האותיות מגיל שנתיים, יודע מספרים, לספור עד מאה, בעל זכרון חזותי ברמה גבוהה, זוכר פרטים, שולט במחשב ברמה גבוהה וכו' וכו' הבעיה היא: הילד לא מסכים לצייר, לכתוב או לבצע עבודות יד. גם לאחר שכנועים ארוכים מצידי לא מסכים. (לא לחצתי ע"מ לא לגרום לו לשנוא את הציור) תגובתו היא: קשה לי. איני יודעת מה לעשות? איך משכנעים אותו להשקיע בעבודות יד? אני רואה חשיבות גבוהה להתמדה בתחום לקראת כיתה א' (עוד שנה) ולא רוצה שיתקל בבעיות בבית הספר.

15/05/2005 | 22:05 | מאת: איריס

קראתי שלוש וארבע פעמים, עדיין לא מבינה איך את מכירה את הבן שלי !!! כל כך טוב. אבל קצת ברצינות, נשמע שיש לך ילד שככל הנראה נמצא ברמה גבוהה מעל הממוצע לבני גילו. אם אינני טועה הוא כועס או מגיב בקיצוניות לטעויות , בקיצור - פרפקציוניסט. אבל מכיוון שהוא בן 5 עם מוטוריקה של בן 5 - הוא לא יכול לצייר כמו רמברנדט (למשל) מה שלא מקובל עליו. ( כמו גם אצלנו... ) ולכן על מנת שלא להכשל ועל מנת שלא לחוות אכזבה מהתוצאה הוא מונע מעצמו את ההתנסות מתחילתה ועד סופה. מעניין אותי מאד לדעת : לגזור הוא כן אוהב ? להדביק חתיכות נייר סתם ללא תכלית ? האם היצירה עצמה חשובה ? או שהדגש הוא על מוטוריקה עדינה ? האם שואלים אותו כשסיים ליצור מה בדיוק הוא צייר ? או שרק מתפעלים מהצבעים וכו' ? לגבי חינוך להתמדה - תמצאי תחום אהוב עליו ומשם תמשיכי אחרת זו מלחמה אבודה ! וחוץ מזה - מתוך סקרנות בלבד : האם הוא התחיל ללכת לפני שהתחיל לזחול ?

16/05/2005 | 08:17 | מאת: עדי

תודה על תגובתך והבחנתך אכן מדובר בילד ברמה גבוהה. לשאלתך וסקרונתך בני הלך בשנה וחודשיים אחרי שזחל הרבה זמן. הדגש שלי זה על המוטוריקה העדינה והחשיבות של כתיבה וציור כהכנה לכיתה א' כבסיס התחלתי גם לחיים עצמם. לגזור להדביק סתם כך לא אוהב מעדיף כל דבר אחר (לשחק במכוניות, להעסיק את עצמו לשחק במחשב וכו') יצירות ועבודות הינן בעדיפות אחרונה יעשה הכל חוץ מציור ועבודות .(גם בגן נמנע מיצירה) נכון שצריך לכוון מתחום חביב עליו אך עדיין לא מצאתי מהו. האם הבנתי נכון כי בנך גם הוא כך (כנראה בעיית כל הבנים)

מנהל פורום רפואת ילדים