בעיות בבהונות בעקבות ריצה-בקשה לעזרה דחוף!!!!!

דיון מתוך פורום  מדרסים ובעיות בכף הרגל

23/06/2011 | 23:01 | מאת: שרה

רצה כשנה וחצי, מתקדמת לאט ובטוח, עברתי כבר את 10 ק"מ ובדרך הלאה. עם ההתקדמות והכיף צצות בעיות שלא הכרתי קודם לאחרונה הרסתי 2 ציפורניים בבהונות - הבוהן הגדולה (שזה הכי בולט) ובוהן שנייה - ברגליים שונות זה התחיל עם כאב והרגשה של לחץ על הבהונות ואח"כ הציפורן השחירה והחליפה צבעים עד שנשרה. אז רצתי עם חצי מידה יותר ממידת נעלי ההליכה שלי ובעקבות הפציעה החלפתי לנעל במידה שלמה יותר גדולה, וכן רצה עם גרביים מיוחדות לריצה, לא שורכת חזק את שרוכי הנעליים - כלומר: רצה לפי כל הכללים!!!! כרגע הציפורן בתהליך צמיחה מחודש, אך המראה לא מלבב ובחלק העליון יש פצע שמנסה להגליד, נראה לי שהמשך הריצות מעכב את ההחלמה וכל פעם נוצר גלד חדש. חשבתי שזה המקסימום שאני יכולה להזיק לעצמי, גם כואב וגם ממש לא אסתטי ועוד בקיץ . בריצה האחרונה התחיל לי אותו כאב בבוהן הגדולה ברגל השנייה, וכבר רואה שטף דם מתחת לציפורן, עכשיו אני כבר חוששת להמשיך לרוץ כי זה ממש בכיוון לא טוב כמו בפעם הקודמת רופאת עור לא נתנה לי פתרון. מה אפשר לעשות כדי למנוע בעיה זו? איך מטפלים בזה ומונעים המשך פגיעה בציפורניים אחרות? תודה מראש על תשובה, שרה

לקריאה נוספת והעמקה
24/06/2011 | 10:18 | מאת: ד"ר צבי גורן

קרוב לוודאי שזה קשור לסגנון הריצה שלך, שאת גורמת לכף הרגל להתקדם קדימה בנעל, ואז נוצר לחץ על הבהונות עם אספקת דם ירודה, דבר שמוביל לפצע ולשטף הדם מתחת לציפורן.לא בטוח שאת יכולה לשלוט בזה. א. תורידי את המינון של הריצה, אולי תסתפקי ב 5 ק"מ. ב. אולי תעברי למכשיר קרוס.

24/06/2011 | 13:02 | מאת: שרה

חבל שאין דרך מניעה. לא נראה לי שאסתפק ב-5 ק"מ אחרי שהגעתי לכאן בעבודה רבה.... כו"כ מגוונת את האימונים על אליפטיקל, אבל אחרי "שטעמתי" את הריצה קשה לוותר עליה.

מנהל פורום מדרסים ובעיות בכף הרגל