חרדת נהיגה בכביש מהיר

דיון מתוך פורום  NLP ודמיון מודרך

16/12/2023 | 14:18 | מאת: עופר

היי שמי עופר אני מתגורר בחיפה,מאוד מפריע לי החרדה הזו שלמעשה עש לפני 3 וחצי שנים לא הייתה,יש לי הרבה שנים רשיון נהיגה,רוצה לטפל בבעיה כאובה מאין זו,שפשוט משתקת אותי בתחום זה. תודה מראש.

היי עופר, חרדת נהיגה היא חרדה מאוד נפוצה ולכאורה מאוד בעייתית . יחד עם זאת חשוב לדעת שאפשר לטפל בחרדה ולהעלים אותה מהחיים ולא חייבים להמשיך לסבול אותה וממנה. יש שתי שיטות עיקריות שאני ממליצה עליהן כדי לטפל בחרדה. שיטה אחת היא CBT, שזה טיפול קוגניטיבי התנהגותי. שיטה שניה שאני מצאתי שיעילה אפילו יותר, היא NLP - תכנות של המח והתת מודע באמצעות השפה. במספר פגישות ספורות (שאפשר לרכז אפילו ליום אחד ארוך), מטפל בחרדה במהירות וביעילות. בהצלחה :-)

17/12/2023 | 06:18 | מאת: עופר אשכנזי

אוקיי,אפשר לקבל פרטים נוספים אודות השיטה,הטיפול,NLP ?

NLP זו שיטה המאפשרת לנו ליצור שינוי עוצמתי, מיידי וארוך טווח על האופן שבו אנחנו מרגישים, חושבים ומתנהגים, ובעצם לתכנת ולעצב מחדש את התגובות שלנו לכאלה שהן אפקטיביות עבורנו. השיטה מתבססת על כך שרב הקשיים שאנו חווים בחיים, כמו גם רוב האמונות שמגבילות אותנו, מקורם בתת המודע שלנו. המסע הטיפולי עובר דרך הזיהוי של הכוונה החיובית שמסתתרת בתת המודע מאחורי כל התנהגות השלנו וכל האמונות המגבילות שלנו. לאחר שזיהינו ושימרנו אותה נלמד לשנות את האמונה המגבילה ואמונה שתקדם אותנו ובעקבותיה נשנה גם את ההתנהגות שלנו. באמצעות ה-NLP אנחנו יכולים לתכנת את המח מחדש וליצור שינוי בחלקים שבהם אנחנו חושבים, מרגישים ומתנהגים בצורה אוטומטית, לא מודעת ולא יעילה ולהתחיל לייצר שם שינוי. בעזרת ה-NLP ניתן לטפל בטראומות, פוביות וחרדות, לרפא אלרגיות, לחזק את הבטחון העצמי, להיפטר מהרגלים לא רצויים (כמו אכילה רגשית, עישון וכד' ), לשפר את יכולות התקשורת הבינאישית ועוד.

מנהל פורום NLP ודמיון מודרך