גזים

דיון מתוך פורום  רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער

04/09/2012 | 00:16 | מאת: אמא

שלום ותודה הבת שלי בת 8 חודשים סובלת מאוד בלילה מכאבי בטן היא קמה הרבה בבכי, משחררת גזים (במילים עדינות) והבטן שלה קשה גם אם היא עושה קקי לפני השינה זה לא עוזר הורדתי את הברזל וזה לא שיפר את המצב היא אוכלת 3 ארוחות מוצקים ביום, לא אוכל שעושה גזים ויונקת בלבד מה אפשר לעשות ?

לקריאה נוספת והעמקה
09/09/2012 | 21:06 | מאת: עדינה

אם היא יונקת יתכן שהגזים קשורים למה שאת אוכלת.קיטניות,חוסר בסיבים תזונתיים ,חלב ואפילו עוף ובשר יכולים ליגרום לגזים אצל תינוקות בעלי עיכול רגיש.

19/09/2012 | 19:15 | מאת: ד"ר גלי שטופמן

שלום לך, היות ובתך אוכלת מגוון של מוצקים, אני מתקשה להאמין שהבעיה קשורה למזונות שאת צורכת ולהנקה, אלא דווקא למזונות שהא עצמה צורכת. מערכת העיכול בתינוקות עד גיל שנתיים היא עדינה ויוצאת מאיזון בקלות רבה. כך, בקיעת שיניים, חיסון, מחלה, תחילת גן חדש - כל אלו עלולים להשפיע על העיכול ולגרום לכאבי בטן. לעיתים די במזון אחד אשר עדיין קשה מידי לעיכול עבור הילדה או בעומס רב מידי של מזונות שונים - בכדי לשבש את תהליך העיכול ולגרום לכאבים. אני ממליצה שתנסי למשך שבוע לצמצם את התזונה של הילדה למזונות פשוטים מאד, בעלי מספר מועט של מרכיבים (לדוגמה - מרק עם 2-3 ירקות ולא 5-6).תורידי באופן זמני מזונות חדשים שהתחלתם לאחרונה, הקפידי על מרווחים של שעתיים לפחות בין ארוחה לארוחה. וראי אם המצב משתפר. אם לא , אני ממליצה שתפנו ליעוץ של רופא/מטפל ברפואה סינית לילדים או נטורופתיה, בכדי להמשיך ולחפש את מקור הבעיה ולטפל בה. במקביל, ובאם המצב לא ישתפר, ממליצה שתפני לרופא הילדים שלכם, על מנת לשלול רגישות למוצרי חלב או לגלוטן. אם תרצי יעוץ מפורט יותר, תוכלי לפנות אלי טלפונית, בהצלחה, ד"ר גלי שטופמן 050-7661552

מנהלי פורום רפואה משלימה לתינוקות, ילדים ונוער