פורום הריון ולידה
מנהלי פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. רציתי לשאול- ההריון הקדם שלי הסתיים בניתוח קיסרי עקב arrest of descent וכן variable descent. האם זאת סיבה לבצע נתוח קיסרי גם בהריון הנוכחי? כלומר האם יש אנדיקציה רפואית לכך? תודה.
יש לבדוק פרטים יותר מלאים על מהלך הלידה הקודמת. ממה שכתבת, אינני רואה שאת בהכרח חייבת מראש לפסול סכוי ללידה רגילה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום. אני 14 יום אחרי החזרת עוברים ובדיקת הדם הראתה בטא 153. האם זה נמוך מדי?
נראה לי בסדר. לא נמוך מדי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, רציתי לדעת מה דעתך לבצע בדיקת מי שפיר בשבוע 20+4. הבנתי שנהוג לבצע בין 17-19 אך לצערי בשל החגים הכל מלא. דרך אגב זהו היריון שני שלי ואני בת 37 וחצי, בהיריון קודם לא עשיתי את הבדיקה ואני חוששת מאד. אשמח לשמוע חוות דעתך. תודה מראש
ודאי שעדיף לתאם תור מראש כך שיהיה בזמן המקובל, אך אם אין ברירה, אינני רואה בעיה בדחיה הקלה. זה לא מעלה את הסיכון בבדיקה, רק דוחה את קבלת התשובה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אובחנתי כחולת קרוהן לפני כ- 12 שנה. מאז נוטלת באופן קבוע פנטסה, פורי נטול ומליאו (גלולות למניעת היריון). החודש ילי האחרון הפסקתי את גלולות ההמליאן ובחודש אוגסט הגיע המחזור (לקראת סוף החודש). לפני כחודש לערך הפסקתי גם את תרופת הפורי נטול מתוך ידיעה שהיא מזיקה לעובר. היום אנחנו בחודש אוקטובר ועדיין לא קיבלתי מחזור. אני סובלת כ-10 ימים מיציאות מרובות (בין 3-5 פעמים ביום), רובן רכות. אין לי בחילות, אבל לעיתים רחוקות יש סחרחורות וכאבי בטן קלים. ביום חמישי שעבר עשיתי בדיקה לגילוי היריון (זאת עם המקל שקונים בסופר פארם)והתשובה היתה שלילית אך נכון להיום עדיין אין סימנים למחזור. ממה שקראתי באינטרנט הבדיקות האלה לפעמים לא אומרות את האמת. האם עלי לפנות לרופא הנשים שלי או לחכות עוד קצת ?
נרה לי יותר הגיוני לבצע בדיקת דם, שהיא הרבה יותר רגישה ואמינה. ועם התוצאות לפנות לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
לפני עשר שנים ילדתי בניתוח קיסרי את בני הראשון עקב מצג עכוז. היום אני בהריון השני שלי לאחר 2 הפלות יזומות במהלך עשר השנים האלו. כאשר התחתנתי בשנית לפני שנה וחצי נכנסתי להריון וכיום אני בשבוע ה-25. לפי הממצאים נכון לעכשיו העובר במצב מאוזן זאת אומרת שהוא אוהב להיות על הצד מה שרומז (לפי מה שהרופא אמר לי) שרוב הסיכויים ששוב יהיה לי מצג עכוז. לא הפריע לי לנסות לידה רגילה עד לרגע שנכנסתי לגלוש באינטרנט ונכנסתי לעולם של הקרעים ברחם, על הסכנות בניסיון ללידה וגינלית לאחר ניתוח קייסרי וליבי מת מפחד ורוצה לקבוע תור לניתוח קיסרי עוד היום. (אני בעזרת השם רוצה ארבעה ילדים זאת אומרת פרט ללידה הזו אני מקווה לעוד שתיים לפחות) במידה ויהיה לי קרע ברחם במהלך ההריון - אני כעשרים דקות נסיעה מבית חולים קרוב האם יש סכנה מסויימת לי או לעובר שלי? בבקשה תייעץ לי מה לעשות, הרופא המטפל שלי לא עוזר לי כל כך ואין לי עם מי לדבר, אנא ממך תן לי תשובה מפורטת ולא קצרה כמו פני לרופא שלך להתייעץ כי זה לא יעזור לי. בתודה מראש ובברכת שנה טובה אמא שמתה מפחד
אני בת 29 היום
שרית שלום. בבקשה להרגע.קרעים ברחם הם היום מאד נדירים ואם קורים זה בזמן לידה פעילה.כאמור העובר עוד לא החליט על מיקומו.לגבי 20 דקות,זה מאד קרוב. מה היינו עושים אם היית למשל גרה באמצע הנגב?.שתיהיה שנה טובה ופוריה.
שלום, אני חולה בCMV מאז פברואר השנה, IGM עדין חיובי, AVIDITY של 0.47 שאלתי היא - מתי אוכל להיכנס להריון?.. מהתייעצות עם שלושה רופאים (ובינהם גניקולוג) קיבלתי שלוש תשובות שונות שנעות בין במיידי לבין כחצי שנה לאחר שה IGM הופך שלילי. אשמח לעצתך בנושא. תודה רבה!!
נראה לי שאת יכולה כבר להרות. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע ה 8 להריון שלי -אבחנתי בהפרשות בצבע חום כהה ..האם זה מצביע על דלקת? כמו כן האם שתיית קולה בשליש הראשון להריון מזיקה לעובר?
לא ידוע לי על בעיה עם קולה. ההפרשה יכולה להיות דימום, וממלץ להבדק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, האם שחייה בבריכה בשלבים מוקדמים מאד בהריון (ואף בטרם האשה יודעת שהיא בהריון) עלולה לפגוע בהריון/לגרום להפלה? תודה שנה טובה וגמר חתימה טובה!
לא נראה לי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, ביצעתי היום מספר בדיקות ביניהן משטחים וגינליים (הבדיקות בוצעו היום במעבדה ונשלחו היום ), להלן התשובות, אשמח לקבל סיוע בהבנת התשובות Gram Stain | | העדר פלורה נורמלית | Trichomonas Vaginal | |לא נמצאו, יש לשלוח דגימה לביצוע ביום לקיחתה| Vaginal Leucocytes smear | | בודדים תודה רבה
נראה לי שהם מתכוונים שיש בעיה טכנית עם המשטח ויש לחזור עליו. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע ה27 להריוני וכבר מספר ימים שיש לי גרד באזור הבטן התחתונה. הלילה הגרד התפשט לכל הגוף ולא נתן לי מנוח- לא עצמתי עין כל הלילה. יצויין כי אין כל סממן חיצוני לתופעה. הרופא שלי בחופשה עד ליום ו' ואני תוהה אם עלי ללכת למיון נשים מכיוון שקראתי שתופעה זו אולי קשורה לעודף מלחי מרה ושזה עלול לסכן את העובר לתשובתך אודה!
נראה לי שכדאי להבדק בהקדם ולא לחכות עד יום שישי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום וברכה . בידקת הסוכר שלי יצאה 113 מה זה אומר? זנ גבוהה מדי. או שזה נורמלי ? תודה מראש
הפורום מיועד לנשים הרות בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 28 והמון פעמים אני סובלת מהתקשויות בבטן עליונה או ממש מתיחות שמפריעות לי לתפקד ללא כאבים או שום סימני לידה???? כשפנית לרופא שלי הוא אמר לי לאכול מנות אוכל קטנות אבל אין קשר גם כשאני לא אוכלת זה קורה במיוחד בערב אני משתדלת לנוח אבל זה מגיע למצב שאני אפילו לא יכולה לשבת בשקט או לשכב להתהפך ממש מטרד מה לעשות זה הריון רביעי וזה מעולם לא קרה קודם
איני יכול להעריך את תלונתך ללא בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני סובלת מכאבי גב תחתון רציניים ופעם בשלושה שבועות אני לוקחת כדור זה והוא פותר לי את הבעיה לאיזה שבועיים. השאלה אם כעת בשבועות ראשונים של הריון זה מותר? אם לא האם יש משהו חליפי? יש לציין שעל הוראות התרופה מצוין שאפשר להשתמש בשליש הראשון של ההריון, האם אפשר לסמוך על כך?
נראה לי נכון יותר להמנע משימוש שוטף, אינני יכול להמליץ על חלופות, כי אינני מומחה לכאבי גב. התיעצי גם עם פורום תרופות בהריון באתר "שיבא" בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, ו.א ב-26.8 ביום שישי האחרון ביצעתי בדיקה ביתית והתגלה כחיובי. היום בבוקר ביצעתי בדיקת דם על מנת לאשר ולהלן התוצאה שהתקבלה: > 1000 מה המשמעות בבקשה? תודה.
מעל 1000 זה חיובי להריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בת 36, עברתי הריון ולידה תקינים לפני כשנתיים, וכעת מנסה להרות בשנית. בתום המחזור האחרון קיבלתי זריקות פוריגון עד לביוץ. שאלתי היא - האם הפרשת חלב (נוזל לבן) מהפיטמה (היוצא בעת לחיצה על הפיטמה) מעידה על הריון? בנוסף קיימת תחושת "כובד" וכאבים בשדיים. בתודה מראש, שרון
מתי היה הביוץ? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הביוץ היה ב-21.9. תודה.
אני בשבוע-12 של ההריון. זהו הריון שני שלי. בני הבכור כמעט בן שנתיים, כך שאת הבדיקות הגנטיות עשיתי בהריון הראשון, לפני כשנתיים וחצי. באיחור מטורף נודע לי במקרה, שהתווספו בדיקות גנטיות חדשות ושכדאי לי לבצע אותן. יש לי 2 שאלות: האם בשלב הזה של ההריון זה רלוונטי? הצלחתי לקבוע תור רק לסוף אוקטובר, כשאהיה כבר בשבוע 16, ועד שהתוצאות יגיעו, זה בכלל יהיה עוד הרבה זמן. 2. בהריון הראשון את רוב הבדיקות הגנטיות בעלי עשה, כי הסבירו לנו שעדיף שהוא יעשה כי הוא חצי פולני וחצי תימני, (ואילו אני מעורבבת לגמרי מכל הכיוונים), ורוב הסיכויים שאם ימצאו משהו זה יהיה אצלו. האם זה משנה אם גם הפעם הוא יעשה את הבדיקות ולא אני?
נראה לי משונה שלבדיקת דם פשוטה, כשאת בהריון, נותנים לך תור כה רחוק. דרשי משהו הגיוני יותר. נראה לי נכון שבעלך יבדק ראשון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בת 36, עברתי הריון ולידה תקינים לפני כשנתיים, וכעת מנסה להרות בשנית. בתום המחזור האחרון קיבלתי זריקות פוריגון עד לביוץ. שאלתי היא - האם הפרשת חלב (נוזל לבן) מהפיטמה (היוצא בעת לחיצה על הפיטמה)? בנוסף קיימת תחושת "כובד" וכאבים בשדיים. בתודה מראש, שרון
מה השאלה? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
היי דוקטור אשמח לקבל מידע מה בודקת בדיקה זו שבנדון. הערכים שהתקבלו הינם 3.4. האם תקין? תודה
הפורום מיועד לנשים הרות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בהריון שבוע 17. לא מחוסנת ל- CMV. לפני כשבועיים חלה ילד של חברים בוירוס עם סממנים שנראים כמו CMV: פריחה, חום. אחרי יומיים-שלושה החלים.לא נעשתה בדיקה האם הוירוס הוא CMV. כדי ללכת על בטוח, ולמנוע הדבקה אם אכן היה זה CMV, אחרי כמה זמן ניתן להפגש?
צריך לברר אצל הרופא שלו, מתי הוא כבר לא מדבק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
כבר עברתי את התאריך, ורציתי לדעת על דרכים לזירוז הלידה, חוץ מקיום יחסים, או התערבות רפואית.
אינני מכיר דרכים נוספות, המוכחות מדעית כבטוחות ויעילות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, תאריך וסת אחרון: 1.4.08. משמע, שבוע 27 להריון. האם אני יכולה לטוס השבוע?עליי לטוס לחמישה ימים תודה
בהריון תקין, מותר לטוס. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר שלום אני נמצאת בשבוע 29 להריוני. חברתי חלתה לפני 3 שבועות ב-CMV. כרגע היא מרגישה טוב ואין לה חום. האם אני יכולה להיפגש איתה בשלב זה? תודה
היא צריכה לברר עם הרופא שלה, אם היא עדין מידבקת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שבת שלום ד"ר, ו.א ב-26.8. 1. רציתי לדעת מתי כדאי לגשת לרופא המטפל שלי לאולטראסאונד ראשון?באיזה שבוע? 2. אשמח גם לדעת אם גרמתי איזשהו נזק בכך שעד לפני שבוע לקחתי מס' פעמים כדור נגד אלרגיות מהדור השני ומרחתי ג'ל לכאבי גב? מודה על תגובתך, ושנה טובה!
לא נראה לי שגרמת נזק. לגבי מועד הביקור הראשון, זה תלוי ברקע הרפואי שלך. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר שלום יש לי שחלות פוליציסטיות והמחזור שלי מתאפיין האיחורים קלים המחזור האחרון שלי היה בתאריך 14.08.08 ביום חמישי האחרון עשיתי בדיקת דם להריון ויצא בטה של 1373 הלכתי לרופא נשים ובאולטרסאונד לא ראו כלום רק חור קטן שחור בשחלה הרופא טען שהבטה היה צריך להיות יותר גבוהה וכנראה ההריון לא תקין האם פוליציסטיות האם יכול להיות שהמצב ככה כי יש לי שחלות פוליצסטיות ואי אשר לדעת מתי היה הביוץ
שאלתך לא ברורה. בכל אופן, איני יכול, מנתונים שמסרת, לדעת מתי היה הביוץ. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הרופא רשם לי כדורי ברזל AKTIFERRIN האם הם עלולים לגרום לעצירות? אם כן האם יש כדורים שלא גורמים לעצירות? תודה
לא בהכרח תהיה עצירות, רק אחרי נסיון של מספר ימים תדעי. אולי כדאי שתתחיל במינון נמוך, למשל פעם ביומים ותראי אם זה טוב לך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
מהי כמות הEPA וה DHA המומלצת בתקופת ההריון? אם אני לוקחת אומגה 3 9 חודשים האם להפסיק את הפרנטל? האם יש שם מספיק חומצה פולית? האם אומגה 3 עוצמה מוגברת זה נכון בזמן ההריון? (אני בשבוע 15) תודה
השיקול בנטיל תוספים הוא לפי מרכיבי הכלכלה שלך. לא חייבים תוספים בכל מקרה. שוחחי על כך עם רופאך, או התיעצי עם תזונאית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הרופאה שלי, ד"ר אמודאי, המליצה לי לקחת את האלספה 9 חודשים שהזכרת ואמרה שיש בו את חומצות האומגה 3 שצריך בהריון, וגם המליצה לי לקחת במקביל את הפרנטל (אמרה שהחומצה הפולית לדוגמא שיש בשניהם, גם אם מגיעים למצב שיש ממנה יותר מדי - פשוט יוצאת בשתן)
שלום רב השאלה שלי : האם היפרסטימולציה יכולה להשפיע על בריאות העובר לרעה ( מומים )? קראתי שמתן GLUCOPHAGE עוזר במניעת היפרסטימולציה לחולות עם PCO? * אצלי זה סיפור חוזר של היפרסטימולציה והפעם בעקבות איקקלומין. תודה מראש
לא, זה לא גורם למומים בעובר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ברצוני לקבל חוות דעת בהרינוי הראשון החלה עליית לחץ דם בשבוע 22 לערכים 140/90 ילדתי בלידה רגילה בשבוע 38 כעט אני בהריון שני אשר החלה עליית לחץ דם משבוע10 כעט אני שבוע 19 אם ערכי לחץ דם של 150/95 דופק מהיר 110 וכאבי ראש קיבלתי שמירת הריון משבוע 10 רופאת הנשים רשמתה כי אני סובלת מלחץ דם כרוני למרות שעליית לחץ דם יש לי רק בהריונות ובאופן שוטף איני סובלת מיתר לחץ דם . רציתי בבקשה לדעת האם אכן זאת אינדיקציה לשמירת הריון?
אינני יכול להעריך דרך האינטרנט את השיקול של הרופאה שלך. שוחחי על כך איתה. רק אציין שלחץ דם בהריון קודם ושוב בנוכחי, מתאים להגדרה של שלחץ דם כרוני. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, שמי שרית, אני בשבוע 15 להריון. רופא הנשים שלי נתן לי תוסף "מטרנה", הכולל חומצה פולית, ברזל וויטמינים נוספים. שמתי לב, שתופעות הלוואי מתבטאות בעצירות ופצעים גדולים וסגורים על הפנים. כשהפסקתי לקחת את התוסף למשך שלושה שבועות, נעלמו הפצעים והעצירות. לאחר מכן החלפתי את ה"מטרנה" ב"פרנטאל" וניתקלתי באותן תופעות. האם זה נגרם מהברזל או משאר הויטמינים ? האם יש פיתרון לכך ? תודה רבה, ממתינה לתשובתכם
קשה לבודד גורם מסויים לבעיה. יתכן וכדאי להתייעץ עם רופא עור. אבל מדוע לא תקפידי על תזונה מיטבית, ותוותרי על כל התוספים? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
היי דוקטור שמי לימור ואני אחרי 2 הפסקות הריון בציטוטק בשבוע 7-8. בשתיהן העובר הפסיק להתפתח. אציין שאין לי ילדים עדיין. עקב כך הופנתי לביצוע בדיקות לקרישיות יתר. להלן התוצאות. אשמח מאד אם תוכל לומר לי אם כאן הבעייה. אציין שמהתבוננות שלי ראיתי שתוצאת INR הינה 1 בעוד שתוצאת PT גדול ממאה ומתאים לערכי INR 2-3.האם התוצאה תקינה? קרישה PT - גדול ממאה. מתאים לערכי INR 2-3. | PT (Seconds)10.5 | sec INR - 1 PTT | sec | 26.2 PTT Ratio | 1.01 Homocystein | micromol/L 6.37 Fibrinogen | mg/dl 321.5 )
בעיקרון הערך 2-3 אינו תקין, וממלץ לברר זאת עם רופאך. הבדיקות שרשמת לעיל לא מכסות את הנדרש לברור קרישיות יתר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, בת 27, שבוע 26+4 בהריון ראשון. חטפתי הצטננות קלה והבנתי שלא יחסנו אותי נגד שפעת במצבי..אילו תרופות אני יכולה לקחת כדי להעביר את הצננת במהרה? אוטריווין? נוסידקס? מה יעזור? תודה, עינב
בעיקרון הצטננות חולפת ללא צורך בטיפול. למיטב ידיעתי מצבך אינו סיבה להמנע מחיסון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הריון קודם ביצעתי בדיקת מי שפיר בשבוע 18. ב-24 שעות לאחר הבדיקה הייתי במנוחה מלאה, אולם סבלתי מטיפטוף מי שפיר וכאבי גב נוראיים. התופעות השתפרו ב-24 שעות הבאות, ולאחר מכן נעלמו. המשך הריון תקין עם התקשויות תכופות וארוכות של הבטן, בעיקר בהליכה. שבוע 29 - ירידת מים מוקדמת, ללא צירים, צוואר רחם ארוך וסגור, ללא חום. יומיים אחרי - לידת פג בעקבות צירים. הפג נולד בריא ובמשקל תקין. מה הסבירות שקיים קשר בין בדיקת מי השפיר והתופעות שחוויתי אחריה לבין ירידת המים המוקדמת? אם כן - האם תוכל להסביר? האם ייתכן שבדיקת מי השפיר התחילה זיהום ברחם, שלא התבטא בחום, אולם גרם לירידת מים מוקדמת 11 שבועות לאחר הבדיקה?
יתכן קשר, אך איני יכול להעריך את הסבירות, בלי נתונים מפורטים של המעקב מהדיקור ועד ללידה. נראה לי יותר מתאים לשוחח על כך עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר יפת שלום רב. ראשית ברור בעליל שתשובותיך הן האחרונות שקובעות. מה שכן לגבי חיסון השפעת האם ניתן באמת להתחסן בשליש הראשון להריון? כפי שציינתי החיסון שנאסר עליי הינו חיסון לצהבת B. האם אין מניעה לחיסון השפעת בכל שלבי ההריון? תודה תודה. ענבר.
לפי המלצות משרד הבריאות הריון לא מופיע ברשימת הסיבות להמנע מחיסון. אלא להפך: הוא מופיע ברשימת המצבים בהם ממלץ ביתר תוקף להתחסן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, כבר כמה ימים בשעות הערב אני מתחילה להרגיש כאב מוזר בבטן. זהו הריון הראשון שלי ולכן אני מתקשה להחליט אם זה משהו חריג או לא. התחושה היא שהבטן כאילו כבדה ומושכת מטה, כ אילו מופעל בה לחץ כלפי מטה. לרוב אני מרגישה את זה בהליכה או ישיבה אך לא בשכיבה. יכול להיות שאני מרגישה צירים? אני בשבוע 20 עם תאומים. עברתי דיקור מי שפיר אך דזה היה לפני כשבועיים. מה דעתך? בתודה זוהר
דעתי היא שתיאורך מצדיק בדיקה גינקולוגית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 14 . בעלי ריסס ב K400 על נמלים שהלכן לנו על הקיר מעל הארון במטבח ממש רק עליהם (יצאו מאיזה חור שם...) האם הייתי צריכה לשטוף את כל הצלחות והכוסות שהיו בארון מתחת? אני יודעת שהארון לא אטום לחלוטין אבל הוא לא ריסס בתוכו...
אם יש אפשרות שחומר הגיע לצלחות, ממלץ לשטוף. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
עברתי שאיבה בשבוע 6 לפני 4 ימים. נאמר לי שאני אמורה לקבל מחזור בעוד כחודש. היום יש י מהבוקר כאבי בטן כמו של מחזור. האם יכול להיות שמשהו לא בסדר? האם יכול להיות שאני מקבלת כבר מחזור? יש טעם לגשת לרופא?חשוב לציין שלאחר ההפלה היה לי דימום קל כ-24 שעות וזהו.גם לקחתי אנטיביוטיקה 3 ימים לפי עצת הרופא.
לא צריכים להופיע כאבים 4 ימים אחרי גרידה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הגיעו תוצאות המשטח הוגינלי שביצעתי בשבוע 37. הואיל והתור שנקבע לי לרופא נשים הוא רק בעוד שבועיים, אודה להתייחסות לתוצאות הבאות ואם יש משהו דחוף שמצריך ייעוץ מהיר יותר: VAGINAL - GBS NEGATIVE VAGINAL-BACT NORMAL FLORA,GBS NOT FOUND UREOPLASMA URE. POSITIVE VAGINA SG 1.02 SG LEUCOCYTES UR. 500.00 LEUK.\UL NITRITE NEGATIVE PH (URINE) 6.50 PROTEINE UR 30.00 MG/DL GLUCOSE URINE Normal MG/DL KETONES NEGATIVE UROBILINOGEN Normal MG/DL BILIRUBIN UR NEGATIVE ERYTHROCYTES NEGATIVE SEDIMENT RBC 4.00 HPF SEDIMENT WBC 111.00 HPF SEDIMENT SQEP +3 HPF SED.BACTERIA +2 HPF SEDIMENT MUCOUS +1 HPF
HT.;XAP22 77LK HDS;;KGHNYGUHHKBGFGGDST JDHFTM
מדוע בוצע המשטח? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
המשטח בוצע מפני שביקשתי בדיקת GBS (למרות שאיני בסיכון ידוע).
אני בשבוע 30+4, עם רקע של אסטמה כאשר כל שנה בתקופה זו אני סובלת מקשיי נשימה. רופאת המשפחה נתנה לי משאף בשם אטרובנט (עד עכשיו השתמשתי במשאף ונטולין רק למקרה הצורך אך לפעמים זה לא עוזר). האם האטרובנט בטוח לשימוש. תודה מראש
אנא רשמי את שם התרופה באתיות לטיניות בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב!! בהריון,שבוע 40 כבר מאחורי וגם תאריך לידה משוער חלף. אני נמצאת במעקב:אולטראסאונד ,מוניטור ובדיקות צוואר הרחם שעדיין סגור. מה עושים במצב זה?צירים עדיין לא התחילו ואני לא רואה שום סימני לידה קרובים, רופא שלי המליץ לחכות עד שבוע 41 ואז לעשות זירוז לידה. מה דעתך ? אגב, אציין כי גיל ההריון נקבע לפי u.s מאחר ולא ידעתי את היום הראשון של הווסת האחרונה.האים יכולה להיות סטייה גדולה בין מה שנקבע לפי u.s לבין מה שהיה באמת?
וודאי שחשוב מאד לוודא את גיל ההריון. בעיקרון, אחרי תום 41 שבועות יש מקום לשקול זרוז לידה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בשבוע השישי להריוני, וחובה גלי חום+הזעות, וכן גלי קור עד כדי רעידות לסרוגין. האם זה מצב נורמלי/שכיח בהריון המבטא שינויים הורמונלים, ואם לא איזה סוג של בירור עלי לעשות? המודאגת.
לא זה לא חלק מסימני ההריון. יש לוודא את תקינות ההריון ולהבדק אצל רופאך ורופא המשפחה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בהריון ראשון שבוע 36+4 ,אתמול בללילה והיום בבוקר הצירים נהיו יותר תכופים אך לא סדירים, התקשחות של הבטן כול חצי שעה, רגיעה ושוב התקשחות וכאבים חזקים בגב...לא יודעת מה לעשות..ללכת לבית החולים או לא ??
תלונתך מצדיקה בדיקה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בוקר טוב, אני בשבוע 7-8 בערך. לפני יומיים קיימתי יחסי מין עם בעלי. למחרת כשנכנסתי לשירותים היתה לי הפרשה דמית קלה. כשנכנסתי שוב לשירותים ראיתי משהו נוזל מהול בדם.(לדעתי "הנוזל" זה של בעלי) הוסיף ואציין כי לאחר מכן לא היו עוד הפשרות או נוזל מהולים בדם. האם עליי להיבדק? מה זה יכול להיות? שנה טובה ומתוקה. רונית
ודאי שעליך להבדק, ויתכן וכדאי להמנע מיחסים בינתיים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
מה אפשר לעשות נגד זה? כל כמה זמן מותר לקחת אקמול? שבוע 17 ,39.3 חום
מותר אקמול 4 ביום, יתכן וצריך 2 טבליות כל פעם. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע ה-6 להריון, והתגלה לי חיידק בדרכי השתן ( 80k-C.F.U), אני רגישה לפניצילין, ויש לי חוסר ב-G6PD. עקב כך, קיבלתי מרשם לזינט (בפועל נתנו לי סרוקסים). כעבור 3 ימי טיפול, התחלתי להרגיש חולשה,בחילה וכאבי ראש. כמו כן בערב היום השלישי הבחנתי שהופיעה לי פריחה בגב. האם יש אנטיביוטיקה חילופית לטיפול במקרה כמו שלי ? * כמובן שבמקביל אתייעץ עם הרופא המטפל שלי
תלוי בסוג המסויים של החידק וטבלת הרגישויות. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב. ראשית אינני מתיימרת להחליף ולו לרגע קט את הדוקטור שכבודו במקומו בהחלט. אני פשוט יודעת כמה לחץ יכול להיות בהריון ולעיתים עדיף להוסיף מנסיון. שנית...אני אכן רופאה רק לא גניקולוגית. וידע בתחומים גניקולוגיים מסויימים יש לי. אם תשימי לב כתבתי כאן בעבר שגם אני צוות רפואי..... שלישית, יש מקום להוספת תגובה מעבר לתגובת הרופא. רביעית אם תקראי את תשובותיי תראי שתמיד אני בעד לגשת לרופא האישי שמכיר ויודע. וחמישית, אינך חייבת לקרוא את תשובותיי. המתיני לתשובת הרופא. אינני מנסה להחליף את מקומו ולו לרגע. שיהיה חג מצויין. ענבר.
המעירה הוא מעיר.. (כולנו שבויים בתבניות..) קיבלתי את דבריך ואני מתנצל. שנה טובה!
היום בבוקר לאחר שצחצחתי שיניים , פתאום ראיתי נקודות שחורות, היה לי צורך להקיא, והרגשתי תחושת נימול ועילפון .אני בדר"כ ללא בחילות או שאר תופעות פרט לרעב. ראיתי שבתחתונים היתה לי הפרשה חומה. מייד הגעתי לבדיקת בבית חולים, נאמר לי שצוואר הרחם סגור, ההפרשה מינימלית כנראה מהנרתיק ללא דימום פעיל , בטן רכה,נראה שק בתוך הרחם ולעובר היה דופק . (פעם ראשונה שעשיתי אולטראסאונד). חשוב לציין כי לא היו לי כאבים כלל בבטן והעניין עבר לי לאחר כמה דקות. דופק וחום היו נורמלים עפ"י הגדרתה של הרופאה. עכשיו אני מקופידה לנוח . מה זה היה?? האם עליי לדאוג? אני די חוששת . האם זה נראה "הפלה בוששת"?
את מתארת תופעה שכיחה, ובדרך כלל חסרת משמעות. ברוב המקרים זה מסתדר לבד. מנוחה לא בהכרח עוזרת. ממלץ להמנע מיחסי מין. התיעצי גם עם רופאך. הפלה בוששת זה משהו אחר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בת 29 שבוע 13 בשבוע 8 הגעתי למיון עם דימום קל,לפי החלטת הרופא במיון קיבלתי זריקת אנטי די כי סוג דם שלי B-, הנני יודעת שגם בשבוע 28 אצטרך לקבל זריקה נוספת, המצב הנוצר הוא שבמהלך הריון הנוכחי קיבלתי פעמיים את הזריקה,האם יש נזק לעובר? או שיש אפשרות לוותר על הזריקה נוספת בשבוע 28,ואם אוותר האם יהיה נזק כלשהו לי או לעובר,אציין שלבעלי סוג דם O-, אך הרופאים לא מתייחסים חשיבות לסוג דמו. אשמח לעצה שירגיע אותי קצת ויישר לי הראש. תודה מאש.
הזריקה לא גורמת שום נזק. המנעות מזריקה בשבוע 28 פירושה, שאם תהיה בעיה בסוף ההריון, לא תהיי מכוסה. מקובל לא להביא בחשבון את סוג הדם של הבעל, כי יתכנו טעויות, ויש כל מיני סוגים של מינוס, ואי מתן הזריקה יכול להיות הרה אסון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בת 31 אם ל2 בנות עם לידות רגילות עברתי בחצי השנה האחרונה 2 הפלות בשבוע 8 כאשר בשתיהן נצפה דופק בהתחלה אחכ' הפסיק. כמו כן בראשונה נצפתה גם המטומה והיו דימומים. לפי מה שקראתי בירורים לסיבת ההפלות עושים רק לאחר פעם השלישיתץ אני מאוד חוששת להכנס שוב ורציתי לדעת כמה זמן כדאי ורצוי לי לחכות לפעם הבאה ואם יש בדיקות שכן כדאי לי לדרוש לפי המלצת הרופא שלי הוא יתן לי כדורים לחזוק הריון בשליש הראשון (פרוגסטרון?) ןכמה בדיקות לברור קרישת דם האם יש צורך במשהו נוסף??? תודה לך.
שיקולו של רופאך נראה לי סביר, יש לוודא בדיקה מפורטת של אולטרסאונד גינקולוגי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר שלום רב. יש לי הרפס גניטאלי מזה 8 שנים לערך ואף ילדתי את ביתי הבכורה בניתוח קיסרי לאור העובדה שחשתי עיקצוץ קל (לא בקרבת הנרתיק אגב אבל חששתי בכל זאת) וזאת לאחר טיפול פרופילקטי החל משבוע 33. לאחר הלידה ביקרתי אצל רופא למחלת זיהומיות לאור העובדה שההתקפים אצלי הם רבים מספור. אמנם רובם לא רציניים עםזה חתך קטנטן או כיב בודד האזור האנוס או הפרינאום לרוב, לעיתים באזורים אחרים. מספר ההתקפים בשנה עולה על 20 ואני חיה עם ההרפס כמעט מדי שבוע בשבוע...קשה. חשוב לציין שבשנה וחצי האחרונות מאז הלידה ההתקפים עלו משמעותית לאור זה שאני לא ישנה ב, לא אוכלת טוב ולחוצה. אני טיפוס לחוץ מאוד. לפני כן לא ממש הציק לי ההרפס כ"כ. בכל מקרה אני כרגע בשבוע 29 להריוני השני. היו התקפים במהלך ההריון הנוכחי, בערך 5. לא נטלתי כדורים עד עתה ואני מתכננת להתחיל בשבוע 32. מה המינון המומלץ?? יש המון ויכוחים בנושא, בהריןו הראשון נטלתי 800 ביום ואז נאמר לי שזה לא מספיק. (זובירקס). חשוב לציין שלאחר הלידה עם כמות ההתקפים הבלתי נסבלת הייתי חודשים על ואלטרקס שלא עשה כמעט כלום, ואז עברתי שוב לזובירקס במינון של 800 מ"ג ביום (שלא בהריון) ועם הופעת התקף אקוטי לפיהורתמומחה מחלות זיהומיות נטלתי במשך 48 שעות 6 כדורים של 800 מ"ג כל אחד. (כלומר הפצצה של 2400 מ"ג ביום למשך יומיים). לומר לך שזה עזר מאוד?!....לא ממש....ואז החלטתי להפסיק עם כל הכדורים וזהו. זה לא השתנה בהרבה. עצוב. 1. האם יש מה לעשות??? אני סובלת מאוד, בעלי נקי, זו מתנה מהאקס שלי המקסים... 2. האם ישנה קבוצת מחקר שצריכה אנשים כמוני לצורך בדיקת יעילות תרופות חדשות או חיסון אופציונאלי? 3. מהו המינון המומלץ לי לקראת שבוע 32 עד הלידה? 4. מהו השבוע האחרון בו "מותר" לי לעבור התקף ועדיין ללדת ואגינאלי? תודה תודה. איילה.
אני מאוד רוצה ללדת רגיל ללא קיסרי. מפחיד אותי שאם הלידה תמשך שעות על גבי שעות כמו הראשונה (בהריון הראשון לא היה לי הרפס כ ל ההריון ולאחר 17 שעות של צירים לאחר ירידת מים וללא פתיחה מספקת עם ראש שלא מבוסס בתעלה ושכיבה מייאשת במיטה, אז התחלתי לחוש בעקצוץ וביקשתי קיסרי). מה יהיה אם אגיע עם פתיחה 3 ומעלה שכן מאפשרת אפידורל ויתחיל לו התקף ולא ארגיש בגלל ההרדמה????????????????????? מה ההמלצה במקרה כזה?????????????? תודה. איילה.
לא צריכה להיות בעיה עם 5X200 ליום, ואני מציע לך בחודש התשיעי, לשקול בחדר לידה זרוז במהלך החודש התשיעי באמצע החודש, או מיד! בסיום התקף, טרם ההתקף הבא. סמיכות ההתקפים שלך היא בעייתית, ויתכן ויש מקום לוותר על התכנית ללדת וגינלית. נראה לי שכדאי להתיעץ עם פורום מחלות זיהומיות בהריון, באתר "שיבא". בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום דר' יפת הגעתי לבית החולים עם צירים לא סדירים אך תכופים, בבית החולים אמרו לי שיש פתיחה של 2.5 שלא התקדמה ב 8 שעות( למרות ששלחו אותי לטייל שעה ברחבי בית החולים ) וצוואר רחם מחוק 80 אחוז ..ושלחו אותי הביתה....לא הסכימו לתת זירוז כי אני בשבוע 36 מה זה אומר בעצם צוואר רחם מחוק 80 אחוז ?? כמה זמן אני יכולה להשאר ככה ? ועד כמה באמת הלידה יכולה להגיע לפני התאריך הסופי ??
הכוונה היא שמרבית הצואר כבר התרכך והתקצר, ואת על סף לידה. לא ניתן להעריך כמה זמן זה יכול להמשך. בדרך כלל מדובר בשעות עד ימים ספורים, אך יתכן יותר. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסיכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר