הסרת משקפיים בלייזר: יעיל ובטוח

(0)
לדרג

השיטות המתקדמות להסרת משקפיים בלייזר מעלות את דרגת הבטיחות ומשיגות חדות ראייה משופרת. מדריך מקיף לכל הניתוחים והטיפולים החדשניים בתחום

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות, התפתחה הטכנולוגיה הרפואית בתחום הסרת משקפיים, באופן שדרגת הבטיחות של הניתוח עלתה משמעותית, ומאפשרת להגיע לתוצאות מצוינות. יחד עם זאת, הרצון להיפטר מהמשקפיים עדיין מלווה בחששות לא מעטים. ד"ר שמואל לוינגר, מומחה לניתוחי רפרקציה וקטרקט, המנהל הרפואי של רשת המרכזים הרפואיים 'עיניים', מאיר את עינינו בנושא ניתוחי העיניים.

הסרת משקפיים בלייזר (אילוסטרציה)
הסרת משקפיים בלייזר (אילוסטרציה)

האם ניתוח להסרת משקפיים בלייזר נחשב לבטוח? האם הוא מתאים לכולם?

"השיטות המתקדמות לתיקון הראייה תורמות לכך שניתוחים להסרת משקפיים הם בטוחים ביותר. יחד עם זאת, דרגת הבטיחות ומידת ההצלחה תלויה בניסיונו של מנתח העיניים ובמידת ההתאמה לניתוח. רק לאחר בדיקה מקיפה וקפדנית, ניתן לקבוע האם המועמד מתאים לניתוח לייזר להסרת משקפיים. כ- 30% אינם מתאימים. מכל מקום, מומלץ לעבור את הניתוח רק אם המספרים יציבים לפחות שנה, ולכן המלצתנו להמתין לגיל 18. אנו עורכים בדיקת התאמה שאורכה כשלוש שעות והיא כוללת בדיקת ראייה על ידי אופטומטריסט מומחה, סריקת פני הקרנית, צילומי עיניים נוספים, ובדיקה על ידי רופא מומחה. רק לאחר קבלת כל הנתונים, אנו קובעים מהי השיטה המתאימה ביותר עבור המטופל, ומהו תיקון הראייה הנדרש. דרגת הבטיחות של ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים היא גבוהה ביותר. לא בכדי, הצבא האמריקאי מסיר משקפיים ללוחמים וטייסים במסגרת הצבא".

האם יש חלופה למי שלא מתאים לניתוח לייזר?

"אם המטופל נמצא לא מתאים להסרת משקפיים בלייזר, מסיבות רפואיות שונות, כגון מספרים גבוהים באופן מיוחד, אנו בודקים האם ניתן לתקן את לקות הראייה שלו, באמצעות השתלת עדשה תוך עינית. אם הוא נמצא מתאים מבחינת תקינות רשתית וקרנית העין, מזמינים עבורו עדשות המיוצרות על פי המספרים של עינו והעדשה מושתלת בניתוח קצר, שאורך כרבע שעה ומבוצע בהרדמה מקומית, בעזרת טיפות אלחוש. העדשה התוך עינית מחליפה את הצורך במשקפיים ובהתעסקות עם עדשות מגע ומה שכרוך בהן מבחינת שמירה על היגיינה".

מהן השיטות המתקדמות להסרת משקפיים בלייזר?

"כיום השיטה המתקדמת ביותר היא 'אינטראלאסיק', שבה מבצעים את כל ההליך בעזרת קרן הלייזר ולכן הוא מדויק ובטוח יותר. בנוסף, הסיכוי לתופעות לוואי, כגון סנוור ויובש בעיניים, נמוך הרבה יותר. בשיטה זו, הניתוח מאפשר הסרת משקפיים לאנשים שבעבר לא ניתן היה לטפל בהם. לאחר ניתוח בשיטת 'אינטראלאסיק', החזרה לשגרה מהירה ביותר, בהשוואה לשיטות אחרות, וכבר באותו היום, ניתן לצפות בטלוויזיה או במסך המחשב, ולקרוא ללא שום מגבלה או תחושת אי נוחות. הניתוח מבוצע בעזרת מכשיר הלייזר המתקדם והמהיר ביותר שקיים כיום: מכשיר 'אינטראלייז' במהירות Khz 150, אשר מאפשר לספק רמות בטיחות ודיוק גבוהות ביותר ומקצר את משך הניתוח.

שיטה נוספת, ותיקה יחסית, עם תוצאות מצויינות, היא 'לאסק', אשר מאפשרת לבצע ניתוח גם בקרניות דקות יחסית, ובשילוב טכנולוגיית 'וייב-פרונט'. בשיטה זו, מושגת איכות וחדות ראייה גבוהות במיוחד.

החיתוך בקרנית מבוצע רק בשכבת האפיתל וכך נשמרת היציבות הביומכאנית של הקרנית. תוצאות הניתוח מצוינות, אולם ביחס לניתוח בשיטת 'אינטראלאסיק', ההחלמה יותר איטית".

מהי דרגת הדיוק?

"אנו משדרגים את השלב השני בשני סוגי הניתוחים, בעזרת טכנולוגיית 'וייב-פרונט', המסייעת לקבל איכות וחדות ראייה גבוהות במיוחד. ליטוש פני קרנית העין מבוצע בעזרת מכשיר 'אקסיימר' לייזר, המתקדם ביותר שקיים כיום בעולם. מכשיר זה כולל את תוכנת וייב-פרונט, אשר מאפשרת למנתח לעקוב ולשלוט במידת ליטוש הקרנית בצורה המדויקת ביותר on line, במהלך כל הטיפול, וכך מושגות תוצאות מדויקות ובטוחות ביותר, תוך שמירה על יציבות הקרנית.

בנוסף, מערכת הלייזר כוללת טכנולוגית זיהוי קשתית (Iris Recognition) של כל מטופל ב-3,400 נקודות על פני הקשתית ומערכת לייזר Eye Tracker, שמאפשרת מעקב רציף בזמן הניתוח ב- 4 מימדים, ומעניק רמת בטיחות גבוהה ביותר. כמו כן, מתאפשר ליטוש מדויק יותר של הקרנית, אשר תורם לחדות ראייה טובה יותר, במיוחד בלילה, ולהקטנת שטח רקמת הקרנית, שעוברת ליטוש.

הניתוחים מבוצעים תחת הרדמה מקומית, בעזרת טיפות עיניים והמטופל לא חש בכאב. מהלך הניתוח קצר והוא מסתיים בתוך מספר דקות, כאשר רמת הבטיחות הגבוהה מאפשרת לנתח את שתי העיניים באותו היום".

האם אפשר להסיר גם משקפי קריאה?

"בגילאי 40 פלוס, כחלק מתהליך של זוקן הראייה, מתרחשת ירידה בכושר הראייה לקרוב (פרסביופיה). התהליך נובע מהחלשות בגמישותה של עדשת העין הטבעית, אשר מתבטא בקושי בקריאה, שמצריך משקפי קריאה. הירידה בראייה-לקרוב הינה הדרגתית ומתפתחת אצל כל אחד בקצב שונה. אך כיום גם בגילאים הללו ניתן להקטין את התלות במשקפיים ולהשיב את המראה הצעיר באמצעות תיקון ראייה-לקרוב. אנו מבצעים ניתוח להסרת משקפי קריאה, כאשר תיקון הראייה מבוצע הן בעין הדומיננטית והן בעין הלא דומיננטית. הטיפול מתאים לבני 40 פלוס עם ליקויי ראייה לקרוב ולרחוק. גם ניתוח זה מתבצע באמצעות תוכנת 'וייב-פרונט', המסייעת בהשגת איכות ראייה משופרת. למעשה הניתוח מחזיר לעיניים את יכולת הראייה המולטי-פוקאלית לקרוב, לרחוק ולטווחי הביניים. שיטה ניתוחית נוספת, לזקוקים רק למשקפי קריאה, היא 'מונוויז'ן', היוצרת מצב בו עין אחת מתמקדת בעיקר למרחק והשנייה לקרוב".

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום