בדיקת הריון ברוק – המצאה ישראלית פורצת דרך

(0)
לדרג

חברת סטארט-אפ ישראלית מציגה פיתוח מהפכני בתחום בדיקות ההריון: "סאליסטיק" (Salistick) - בדיקת הריון ברוק הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק ומהווה חלופה נוחה ואסתטית יותר לבדיקות השתן המסורתיות

מאת: סתיו קורן - מערכת זאפ דוקטורס

בעידן המודרני, כאשר הטכנולוגיה משפרת ומקלה על תחומי חיים שונים, חברת הסטארט-אפ הישראלית מירושלים Salignostics צועדת בחזית החדשנות הרפואית עם פיתוח מהפכני בתחום בדיקות ההריון. הטכנולוגיה החדשנית שלה, בשם "סאליסטיק" ((Salistick), מציעה חלופה נוחה ואסתטית יותר לבדיקות השתן המסורתיות על ידי שימוש בבדיקת הריון ברוק, באמצעות דגימת רוק.

בדיקת רוק להריון - איך זה עובד? 

לאחר שנים של מחקר ופיתוח, החברה הישראלית הצליחה להתגבר על האתגרים הטכנולוגיים ולהביא לשוק מוצר ראשון מסוגו בעולם - בדיקת הריון בעזרת רוק. הבדיקה החדשנית פועלת באופן פשוט וידידותי למשתמשת. בהליך הבדיקה, האישה נדרשת להכניס ספוגית לפיה ולהחזיקה שם עד שהספוגית תתמלא ברוק שמופרש באופן טבעי. לאחר כחמש דקות בלבד, התוצאה תהיה זמינה ומוכנה לקריאה. הבדיקה מסוגלת לזהות ברמת דיוק גבוהה מאוד, של מעל 96%, האם האישה בהריון או לא, על סמך איחור במחזור.

אך מדוע לא פותחה בדיקה כזו קודם לכן, למרות הנוחות הברורה שהיא מציעה? התשובה טמונה בסיבה העיקרית – הרכב הרוק עצמו. בניגוד לדם או לשתן, ברוק קיימים חומרים שונים היוצרים מעין "ערפל" המקשה על זיהוי סמני הריון. במילים אחרות, הרכיבים הייחודיים של הרוק יוצרים מיסוך שמונע מבדיקות רגילות לזהות את הסמנים הביולוגיים המעידים על הריון.

בדיקת הריון

תוצאת הבדיקה מוכנה אחרי חמש דקות. זיהוי הריון ברמת דיוק גבוהה של מעל 96%. אילוסטרציה: שאטרסטוק

הצוות המדעי בחברה הצליח לנטרל את "הערפל" הזה מדגימות הרוק ולאפשר את זיהוי סמני ההריון בדגימות רוק באמצעות בדיקות קיימות, ללא צורך בשינוי הבדיקות עצמן. התהליך כלל פיתוח פילטרים מיוחדים ה"מפזרים את הערפל" ומאפשרים לראות את הסמנים הרלוונטיים בבירור.

סאליסטיק - החידוש והיתרון של הטכנולוגיה הישראלית

אך מה בדיוק החידוש והיתרון של הטכנולוגיה הישראלית החדשנית? במקום לנסות לשנות ולהתאים את הבדיקות עצמן לרוק, כפי שנעשה בנסיונות קודמים שלא צלחו, הצליח הסטארט-אפ הישראלי להתאים את הרוק עצמו באמצעות הפילטרים המיוחדים שפותחו. בכך, הרוק מותאם לבדיקות הקיימות ומאפשר זיהוי מדויק של סמני ההריון.

לאחר עשור של מאמצי מחקר, הפיתוח הישראלי המהפכני הגיע לידי ביטוי במוצר סופי ומסחרי - "סאליסטיק", בדיקת ההריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק, החלה להימכר לפני מספר חודשים במדינות שונות כמו בריטניה, אירלנד ושוודיה. לאחרונה הגיעה גם למדפי החנויות בישראל, כאשר מחיר הבדיקה עומד על כ-25 שקל, בדומה למחירן של בדיקות השתן המסורתיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום