מעוניינים בהלבנת שיניים? מומחה מכבידנט מסביר מהי הדרך הנכונה לחיוך מושלם

(2)
לדרג

הלבנת שיניים היא אחד הטיפולים הפופולריים כיום במרפאות השיניים בכלל וב–61 מרפאות מכבידנט בפרט. כולנו חפצים בשיניים לבנות ומבריקות והחיוך הוא לא פחות מכרטיס הביקור שלנו. מהי הלבנת שיניים ואיך עושים את זה נכון?

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

מדוע רבים כל כך מעוניינים בהלבנת שיניים? חיוך הוא אחד הפרטים הראשונים שאנו שמים לב אליו במפגש עם אדם חדש, ולשיניים לבנות יש תפקיד חשוב במעמד הזה. עם השנים צבע השיניים הופך כהה יותר בשל גורמים שונים כמו עישון, שתיית קפה והצטברות משקעים. תהליך הלבנת השיניים מסייע להחזיר לשיניים את הגוון הלבן והבהיר שלהן, והלבנת שיניים מקצועית יכולה לשנות את מראה החיוך ולהקנות ביטחון רב יותר. לכן, יש חשיבות רבה לביצוע נכון של הליך ההלבנה.

ד"ר ברק מרימסקי, מומחה להלבנת שיניים מרשת מרפאות השיניים מכבידנט, מסביר מהי הלבנת שיניים מקצועית ובמה היא שונה מהלבנת שיניים ביתית ועצמאית.

מהי הלבנת שיניים מקצועית?

"עם השנים יש הצטברות של משקעים חיצוניים הנובעת מהרגלים שונים בחיינו כמו שתיית קפה ועישון, המשפיעים על צבע השיניים ומקנים לשן גוון כהה יותר. כדי לטפל במשקעים החיצוניים, מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים איכותי המפחית את קצב הצטברות הכתמים ועל ביקור תקופתי אצל השיננית להסרת האבנית יחד עם כתמי צבע חיצוניים", אומר ד"ר מרימסקי.

"השיניים מורכבות ממספר שכבות כאשר השכבה הפנימית כהה יותר. עם השנים השכבה החיצונית הופכת שקופה ודקה יותר כך שהשכבה הפנימית בולטת יותר והשן עוברת תהליך טבעי של שינוי צבע לגוון צהוב יותר ואף אפרפר. בתהליך ההלבנה אנו מבהירים את הגוון הבסיסי של השן".

שיטות הלבנה מקצועיות

לדברי ד"ר מרימסקי, יש שני סוגים עיקריים של הלבנת שיניים מקצועית:

הלבנה ביתית - המטופל מקבל סד אישי עם חומר ההלבנה שאותו הוא מרכיב באופן עצמאי בבית. הטיפול נמשך בין מספר ימים לשבועיים, בהתאם לצורכי המטופל.

הלבנה מרפאתית - הלבנת השיניים נעשית בפגישה או שתיים במרפאה, תחת פיקוח והשגחה צמודים. ריכוז חומר ההלבנה גבוה יותר ומביא לתוצאות מהירות יותר.

מה חשוב לדעת לפני הלבנת שיניים?

ד"ר מרימסקי: "במהלך טיפולי הלבנת השיניים עלולה להתפתח אצל חלק מהמטופלים רגישות לחום או לקור. הרגישות חולפת מעצמה אך ניתן להשתמש בתקופת ההלבנה במשחה המתאימה לשיניים רגישות".

הלבנת שיניים במרפאה. יסודית יותר

הלבנת שיניים במרפאה. יסודית יותר. צילום: שאטרסטוק

נקודה נוספת שהוא מציין היא ששחזורים או כתרים הקיימים בפה אינם מתבהרים יחד עם השיניים ולכן צריך בדיקה מקדימה של רופא השיניים ותכנון תכנית הטיפול בהתאם. "לעתים, במידה ויש צורך", אומר ד"ר מרימסקי, "נתחיל את הטיפול בביצוע ההלבנה ורק לאחר קבלת הצבע הסופי יוחלפו השחזורים כך שיתאימו לגוון החדש והבהיר יותר". ד"ר מרימסקי ממליץ להגיע להערכה אצל מומחה שיבחן את מצב השיניים וימליץ על שיטת ההלבנה המתאימה ביותר עבור כל מטופל.

בשורה לתושבי יקנעם

רשת מכבידנט הרחיבה לאחרונה את פריסתה הארצית ופתחה מרפאה חדשה ומתקדמת ביקנעם, כחלק ממגמת הצמיחה שלה. זו המרפאה ה-61 של הרשת, הפרוסה ברחבי הארץ מהצפון ועד לדרום. הרשת כוללת מעל 1,200 רופאים מומחים, שמהווים למעלה מ-20% מכלל המומחים לרפואת שיניים בישראל.

המרפאה החדשה ביקנעם ממוקמת במרכז המסחרי שער הגיא וכוללת מומחים בכל תחומי רפואת השיניים, ביניהם רפואת שיניים לילדים, טיפולי שורש וכירורגיה. במרפאה שישה חדרי טיפולים וחדר אסתטיקה והיא מציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים משמרים, כירורגיים ואסתטיים, כמו גם שירותי רפואת שיניים לילדים, טיפולים מיוחדים תחת סדציה והרדמה וטיפולי אסתטיקה כגון הזרקות והלבנת שיניים.

לדברי טוני כהן, מנכ"לית הרשת, פתיחת המרפאה ביקנעם מרחיבה את הנגישות לתושבי האזור ומשפרת את השירות: "מכבידנט שמה דגש על איכות טיפולים, קידום בריאות ומניעת תחלואה, וכן על שביעות רצון גבוהה של המטופלים ועל תוצאות קליניות משופרות".

הלבנת שיניים – זמינות בכל הארץ

מהיום, גם ביקנעם יש זמינות לטיפולי הלבנת שיניים מקצועיים בטכנולוגיות מתקדמות ביותר. בצוות המרפאה מומחים ומנוסים בתחום הלבנת השיניים, המסוגלים להתאים עבור כל מטופל את שיטת ההלבנה האופטימלית - בין אם הלבנה ביתית עם סד אישי או הלבנה מרפאתית מהירה יותר.

הציוד הטכנולוגי המתקדם במרפאה מאפשר ביצוע הליך ההלבנה בצורה מדויקת ויעילה, תוך הקפדה על בטיחות ונוחות מרביות של המטופל. כל זאת, במטרה לאפשר לכל אחד ואחת ליהנות מחיוך יפה ובריא.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום