השתלות שיניים: למי הן מיועדות ומה הם היתרונות?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מאובדן שיניים ומחפשים פתרון קבוע? השתלת שיניים מוצלחת יכולה לשפר את הביטחון העצמי, את הדיבור ואת היכולת לאכול. אם גם אתם עומדים לפני החלטה על השתלת שיניים, הכתבה הבאה בדיוק בשבילכם

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
053-4275653 (מספר מקשר)

אחד התחומים המרכזיים ברפואת השיניים הוא נושא שיקום השיניים. שיקום שיניים מתייחס לקשת רחבה של טיפולים יסודיים לשיניים שנפגעו, עד לקבלת מראה טבעי ופונקציה מירבית המתבטאת במדדים רבים של איכות חיים כמו דיבור, יכולת לעיסה, אסתטיקה וכדומה.

הטיפולים המשקמים הם מגוונים, החל משיקומים בודדים על גבי שיניים ועד להוספת שתלים או חלופות אחרות של שיניים שלמות והטמעת חלופות של מספר שיניים. עם זאת, יש לציין כי סוגי שיקום השיניים משתנים מאדם לאדם, החל מהמצב הרפואי של המטופל ועד התחשבות בהעדפותיו ולתקציב לטיפול.

שתלי שיניים: כמעט כמו שיניים טבעיות

השתלים בשיניים מיועדים למטופלים שסובלים מאובדן שיניים ומחפשים פתרון קבוע, כמעט כמו שיניים טבעיות. כל מרפאת שיניים שמכבדת את עצמה ומתמחה בשתלים עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובחומרים מותאמים לשניים כדי ליצור שניים משתלים שנראים ומרגישים כמו שיניים טבעיות ומתפקדות כך בפועל.

ערוק

ד"ר ערוק. אחרי השתלת שיניים מוצלחת תוכלו לחזור ולחייך בפה מלא וללעוס את כל סוגי המזון. צילום: פרטי

חשוב לדעת כי במידה שעצם הלסת טובה וחזקה, ניתן להעמיס כוחות לעיסה על השתלים מיד לאחר ביצוע ההשתלה. אפשרות זו תעניק לכם איכות חיים ותפקוד מהיר, ללא צורך בתקופת המתנה, שלעתים אינה נוחה.

השתלת שיניים – השתל והכתר

שתלי השיניים הם למעשה ברגים ממתכת, המושתלים בעצם הלסת, ועליהם מנח הכתר, הלא הוא השן החדשה, העשויה מחומרים כמו חרסינה או פלסטיק.

ההליך מתחיל בניתוח שבו מושתלים השתלים בעצם הלסת ובהמשך הם מתמזגים עם העצם, בתהליך שצפוי לארוך בין שלושה עד שמונה חודשים. לאחר שהשתלים התמזגו עם העצם, ניתן להתקין את הכתר, אשר מוברג בהם.

כך או כך, לאחר ההשתלה, תצטרכו לעקוב אחרי הנחיות רופא השיניים וביניהן: נטילת משככי כאבים, הימנעות מאכילה או שתייה חמה/ קרה, הימנעות מעישון ועוד. חשוב לזכור שהשיטה אינה מתאימה לכל אחד ואם אתם סובלים מדלקת עצם הלסת, מחלות לב או סוכרת לא מאוזנת, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים.

מהי הרמת סינוס ומדוע היא נדרשת?

הרמת סינוס היא הליך כירורגי המתבצע כדי ליצור עצם נוספת באזור הסינוסים בלסת העליונה. הליך זה נעשה לרוב לפני השתלת שיניים, במצבים שבהם יש מחסור במסת העצם הטבעית באזור זה.

הסינוסים הם חלל אוויר ריק הנמצאים בתוך הלסתות וכאשר שיניים נושרות או מוחלפות בשתל, רצפת הסינוס עלולה להתקרב לעצם הלסת. במקרים אלה, ייתכן שלא יהיה מספיק עצם להשתלת שתל יציבה, ולכן הרמת סינוס יכולה לעזור ביצירת עצם נוספת באזור זה כך שניתן יהיה להשתיל שתל.

יש שתי שיטות עיקריות לביצוע הפעולה: הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה, כאשר ההליך המועדף נקבע בהתאם למצבו של המטופל ולכמות העצם הדרושה. בדרך כלל, המטופל יכול לחזור לפעילות רגילה בתוך יום או יומיים לאחר הניתוח.

שורה תחתונה: אם אתם מעוניינים לחזור ולחייך בפה מלא וללעוס את כל סוגי המזון, במרפאת השיניים של ד''ר ערוק בנווה שאנן בחיפה תוכלו לקבל טיפול מעולה המשלב טכנולוגיה מתקדמת יחד עם טכניקות חדשניות, כולל כל החידושים העדכניים בתחום.

מרפאת ד"ר ערוק היא מרכז לרפואת שיניים מתקדמת באווירה משפחתית, עם ניסיון ומוניטין של למעלה מ-15 שנה. הדגש במרפאה הוא על יחס אישי וחם לכל מטופל והתאמת הטיפול האיכותי והעדכני לכל אחד ואחת. במרפאה עובד צוות רופאים מומחים בעלי ניסיון רב, המבטיח כי כל בעיה בתכנית הטיפול תטופל על ידי רופא מקצועי המתמחה בה. פרט להשתלות שיניים, במרפאה מתמחים בביצוע טיפולים דנטליים ומלווים את המטופלים באופן אישי, תוך שימוש במיומנות מקצועית ברמה גבוהה וזמינות מלאה.

מרפאת שיניים נווה שאנן - ד"ר ערוק, טרומפלדור 16 חיפה. טל': 04-9892658

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

  • צור קשר
מרפאת שיניים נווה שאנן- ד"ר ערוק
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום