פסיכותרפיה: פתרון טיפולי מומלץ לימים קשים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בימי מלחמה מורכבים אלה רבים מאיתנו חווים טראומה יומיומית. כיצד טיפול פסיכותרפי יכול לסייע למצב הרגשי המורכב? האזינו לפודקאסט

פסיכולוגית
077-2311008 (מספר מקשר)

המצב הבטחוני והנפשי המורכב שאנו חווים בימים אלה מחייב לעתים טיפול נפשי מקצועי. יהודית רובינשטיין, פסיכותרפיסטית בכירה, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ועבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים וכן תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת חיפה, מנהלת פ.י.ה – מכון לפסיכותרפיה קלינית, מסבירה על חשיבות ויתרונות הטיפול הפסיכותרפי, המספק כלים להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה.

בניגוד לפסיכולוגיה ופסיכיאטריה, שעוסקות יותר באבחון, הפסיכותרפיה מתמקדת בחלק הטיפולי והמעשי, מסבירה רובינשטיין ומדגישה כי הטיפול הפסיכותרפי נותן מענה יעיל ומקצועי לקשיים נפשיים ורגשיים.

שיטות טיפוליות מותאמות

רובינשטיין מציינת כי בטיפול היא עושה שימוש במגוון שיטות - קוגניטיביות, דינמיות ועוד. המטרה היא לספק למטופל כלים יעילים להתמודדות עם מצבו הנפשי ולאפשר שיפור. היא מיישמת גישה חיובית שמדגישה את הצדדים הטובים במטופל ומסייעת לחשוף אותם.

הטיפול מתבצע בגישה אינטגרטיבית טיפולית דינמית ובשימוש בכלים מגוונים. טיפול נכון, לדבריה, הוא כזה המביא בחשבון את הסימפטומים הרגשיים של המטופל, את הסיבה להם ומותאם לצורכי המטופל על מנת לאפשר לו לרכוש כלים לעזרה עצמית ולשינוי דפוסי חשיבה. שיטות קוגניטיביות מסייעות לשנות דפוסי חשיבה, השיטות דינמיות חוקרות את העולם הפנימי והרגשי של המטופל.

כמו כן, משלבת רובינשטיין טיפול באמנות, בייחוד עבור ילדים, שיכול לעזור להם להביע רגשות. כך למשל פסיכודרמה, שיטה טיפולית שבה המטופל מגלם דמויות שונות או מצבים מחייו. המשחק והכניסה לדמות מאפשרים לחקור את הקונפליקטים הפנימיים ולפתור אותם. לדברי רובינשטיין, זוהי שיטה מצוינת עבור ילדים שמתקשים לתקשר רגשותיהם במילים.

הגישה החיובית שבה משתמשת רובינשטיין שמה דגש על חיזוק הצדדים הבריאים והחזקים במטופל ועל סיוע למימוש הפוטנציאל שלו. היא מאמינה שחשוב לא רק לטפל בקשיים אלא גם ללמוד מהם ולצמוח.

כיצד מסייעים לילדים?

רובינשטיין מסבירה כי ילדים שממשיכים בפעילות ספורטיבית וחברתית, למרות המצב הבטחוני, מפתחים יכולת טובה יותר להתמודדות עם המצב מאשר ילדים שנשארים בבית. הפעילות משפרת יכולות קוגניטיביות ומיומנויות חברתיות. לדברי הפסיכותרפיסטית, יש לתת מענה לשאלות הילדים על המצב, בשפה המתאימה להם, לענות תשובה אמיתית ולא להתעלם או לייפות את המציאות. זה מחזק את תחושת הביטחון בילד, היא אומרת.

ילדה

 ילדים שממשיכים בפעילות ספורטיבית וחברתית, למרות המצב הבטחוני, מפתחים יכולת להתמודדות עם המצב לעומת מי שמסתגרים בבתים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

המלצה נוספת שלה נוגעת לחיזוק הקשר הורה-ילד. כאשר אחד ההורים מגויס, חשוב שההורה השני יבלה זמן איכות עם הילדים. הנוכחות והזמינות של ההורה נותנים לילד ביטחון ומחזקים את הקשר, היא מסבירה.

קהל היעד רחב

רובינשטיין מציינת כי החרדה והלחץ ניכרים גם אצל ישראלים השוהים או חיים בחו"ל. הטיפול הפסיכותרפי, היא מסכמת, רלוונטי לכלל הציבור היהודי ולא רק למי שנמצא כעת בישראל.

לסיכום, הטיפול הפסיכותרפי ההוליסטי שמספקת יהודית רובינשטיין יכול לסייע רבות להורים וילדים כאחד להתמודד עם המצב הנפשי המורכב. הוא נותן כלים יעילים להתמודד עם לחצים וחרדות ותורם לחוסן הנפשי. רובינשטיין פותחת צוהר לעולמם הפנימי של המטופלים ומסייעת להפיק את הטוב ביותר ממצבים קשים.

יהודית רובינשטיין, טל': 052-26602236, מקבלת מטופלים בקליניקה בכפר הירוק ומשלבת טיפול גם מחוץ לקליניקה. עם ניסיון רב בתחום, היא מהווה כתובת איכותית ומומלצת לטיפול בילדים ומבוגרים כאחד

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום