רפואת כאב וטיפולים רגרנטיביים: הפתרון הנכון והיסודי לסבל ממושך

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רבים סובלים מכאבים באיברים שונים בגוף ומערכת הבריאות הציבורית העמוסה לא תמיד נותנת מענה מהיר לבעיה. החיים עם כאב פוגעים בתפקוד, באיכות החיים ובמצב הרוח. מה ניתן לעשות?

רופאה לרפואת כאב
077-2314148 (מספר מקשר)

ד"ר אסנת וונדי, מומחית לשיכוך כאב אשר יסדה בשנת 2001 את החברה הישראלית לרפואת שריר–שלד ומשנת 2010 מבצעת טיפולים רגרנטיביים, שמטרתם לבנות ולחזק רקמות פגועות, מסבירה בשורות הבאות על הצורך בטיפול יסודי בכאב כרוני:

טיפול יסודי בכאב כרוני

לדברי ד"ר וונדי, רוב המטופלים מגיעים אליה לאחר שכבר עברו בין מומחים רבים ולא מצאו מענה הולם לכאביהם. הסיבה העיקרית לכך, היא אומרת, קשורה לטיפול הלקוי והבלתי יסודי שהם מקבלים במערכת הבריאות.

במערכת הבריאות הציבורית יש לחץ גדול על הרופאים לטפל במספר רב של מטופלים בזמן קצר. מצב כזה אינו מאפשר לתת טיפול יסודי ואיכותי לכאב כרוני. לכן, בחרה ד"ר וונדי לעבור לרפואה פרטית, על מנת ליישם את האידיאולוגיה שלה - מתן טיפול יסודי והשגת תוצאות טובות.

טיפול הוליסטי ומערכתי

ד"ר וונדי משלבת מגוון שיטות טיפוליות כמו זריקות, טיפול בתאי גזע ועוד. היא מטפלת לא רק במוקד הכאב אלא בכל הגורמים והמערכות התומכות - שרירים, גידים ועצבים. לדוגמה, בבעיה בברך היא תטפל גם בירך עצמה וגם ברגל כולה. גישה זו מביאה לתוצאות טובות יותר. היא מספרת על מקרה של מטופל עם קרע בכתף. ד"ר וונדי טיפלה לא רק במוקד הקרע אלא גם ברקמות התומכות סביבו. שילוב הטיפולים אפשר לקרע להחלים בהצלחה.

הקפדה על תנוחה נכונה

ד"ר וונדי מסבירה שכאשר יש עומסים ולחצים הפועלים על אזור מסוים בגוף לאורך זמן, הדבר עלול לגרום לכאב כרוני. לכן, חשוב להקפיד על תנוחה נכונה בישיבה, עמידה ושינה כדי למנוע עומס יתר.

ישיבה נכונה

ישיבה עם גב ישר וראש זקוף ושימוש בכרית תמיכה לגב בזמן ישיבה ארוכה יכולים למנוע כאב. צילום: שאטרסטוק

היא נותנת טיפים מעשיים כמו ישיבה עם גב ישר וראש זקוף, שימוש בכרית תמיכה לגב בזמן ישיבה ארוכה ועוד. שיפור תנוחת הגוף, היא אומרת, תורם רבות למניעת החמרת כאבים ונזקים בטווח הארוך.

שיקום והחלמה

ד"ר וונדי מספרת שהיא רואה לא פעם מקרים שבהם קרע או פגיעה ברקמה מצליחים להחלים באופן מלא הודות לשילוב של טיפולים רגנרטיביים. מטרתם של טיפולים אלה היא לגרום לבנייה וחיזוק מחדש של רקמות פגועות. תפישתה המקצועית מקדמת את הגישה כי שיטה זו יעילה ובטוחה יותר מהרבה טיפולים מקובלים במערכת הבריאות כמו תרופות, סטרואידים וזריקות קורטיזון.

יש, היא אומרת, חלופות טובות לסטרואידים להקלה על כאב לטווח הארוך. הטיפול בסטרואידים עלול לפגוע ברקמות וגורם לפירוק חלבון. הטיפולים הרגנרטיביים, לעומת זאת, תורמים לחיזוק הרקמות ולהחלמתן והם עדיפים לאין שיעור.

ד"ר וונדי עושה שימוש במגוון תרופות וטיפולים כגון הזרקת תאי גזע, הזרקת סוכר, דיקור סיני ועוד. היא בוחרת את הטיפולים בקפידה על פי הבעיה הספציפית והאזור הכואב של המטופל. מטרתה היא תמיד לחזק את הרקמות, לעודד את החלמתן ולמנוע נזק נוסף. לדוגמה, היא מזכירה עוד מקרה שבו קרע בכתף הצליח להתמלא לחלוטין לאחר טיפול משולב בהזרקת תאי גזע וסוכר. שיקום מלא של רקמות פגועות אפשרי במקרים רבים הודות לטיפולים המתאימים.

זרקור על מומחית

ד"ר אסנת וונדי היא מומחית מובילה בתחום רפואת הכאב, הנותנת טיפול יסודי ואיכותי המתמקד בפתרון אמיתי ולא רק בהקלת סימפטומים. גישתה המערכתית וההוליסטית מאפשרת לה טיפול אפקטיבי במקרים מורכבים שאחרים כשלו בהם. עם ניסיון רב ומסירות למקצוע, היא מהווה כתובת איכותית ומומלצת למי שסובל מכאב כרוני.

(צילום: שאטרסטוק)

האזינו לפודקאסט >>>>

  • צור קשר
ד"ר וונדי אסנת-מומחית לשיכוך כאב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום