השתלות שיניים והעמסה מיידית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך נותנת מענה למקרים של חוסר בשן אחת או יותר, או כאשר ישנו הכרח לעקור את השן. חלופה מצוינת לתהליך ארוך של החדרת שתלים והרכבת כתר או תותבת, המאפשרת חזרה מהירה לשגרה

רופא שיניים
053-6662560 (מספר מקשר)

שתלים דנטליים נועדו למלא את מקומה של שן חסרה אחת או יותר.  במקרים רבים ממתינים רופאי שיניים בין ארבעה לשישה חודשים לאחר הרכבת השתל, עד להנחת הכתר או התותבת. בשנים האחרונות עושים יותר ויותר שימוש בטכנולוגיה של העמסה מיידית, המאפשרת ביצוע ההליך כולו בתוך יומיים בלבד. זאת, רק כאשר מצבו הרפואי של המטופל, פיו ושיניו,אכן מאפשרים זאת.

״מדובר בטכנולוגיה רפואית המאפשרת את שיקום הפה בתוך 48 שעות ממועד הרכבת השתל. בפועל המטופל עובר טיפול של החדרת השתלים, ומיד לאחריו מועמסות השיניים הזמניות״,  מסביר ד״ר ווסים ותד, רופא שיניים המתמחה בשיקום הפה והשתלות. לדבריו, כך יכול המטופל להמשיך את שגרת חייו עם מענה זמני, עד לקבלת הכתר או התותבת הקבועים.

מה כוללים טיפול ושיקום באמצעות שתלים?

"העמסת שתלים קונבנציונלית כוללת את עקירת השן המקורית, במידה שהיא אכן נמצאת במקומה; ניקוי האזור והחדרת השתל לעצם. במידה שאין עצם, יש לבצע טיפול משלים שייתן מענה גם לכך. בשיטה זו, רק לאחר מספר חודשים נעשית הרכבת הכתר או התותבת. לאחר כחצי שנה, כאשר השתל מתקבע והאזור מתרפא, ניתן להרכיב את הכתר או התותבת.

"במסגרת טיפול שיניים, ורק במקרים מסוימים, ניתן לייעל את המענה הרפואי על ידי העמסה מיידית שמשמעותה הנחת השתל במקביל או מיד לאחר עקירת השן הטבעית. טכנולוגיה זו, בשילוב תכנית טיפול מקצועית ומותאמת אישית, כמו גם הנחת השתלים בזמן ובצורה מדויקת ומוקפדת, מאפשרת השגת תוצאות מצוינות ואסתטיות".

יתרונות העמסת שתלים מיידית

בנוסף לזמן הטיפול הקצר, כוללים יתרונותיה של שיטה זו גם:

  • חיבור מיידי בין השתל לכתר או לתותבת.
  • צמצום ההליך הרפואי.
  • מענה אסתטי מיטבי.
  • הפחתת הצורך בהתערבות כירורגית נוספת.
  • יכולת ביצוע הליכי השתלת עצם מורכבים.
  • שיפור חוויית המטופל בטווח המיידי ולאורך זמן.
  • חזרה לשגרה בזמן מהיר ללא פגיעה בתפקוד היומיומי.

תופעות לוואי אפשריות

ד״ר ותד מסייג ואומר כי למרות היותו של טיפול העמסת השתלים חיוני ואפקטיבי, חשוב להביא בחשבון את תופעות הלוואי האפשריות ולהיערך לקראת כראוי. הכוונה לדבריו היא לנפיחות וכאבים שחולפים עם הזמן, ולזיהום שעלול להתפתח ומצריך נטילת אנטיביוטיקה עוד לפני תחילת הטיפול. בנוסף, חשוב לבצע את ההנחיות הברורות של רופא השיניים ולוודא כי מקבלים מענה של איש מקצוע המתמחה בתחום.

האם כל אחד יכול?

לא בהכרח. לדבריו של ד״ר ותד, יש מספר גורמים שיכולים למנוע את ביצוע התהליך. בין הדרישות בהן אמור לעמוד כל מטופל שמעוניין בו ניתן למצוא את הצורך בשיניים בריאות וחזקות, בנוסף למצב בריאותי כללי תקין; כמות מספקת של עצם שיכולה לתמוך בכתר או תותבת; ניהול אורח חיים נכון הכולל היעדר שימוש באלכוהול ועישון סיגריות שעלולים לגרום לכשל של השתל. במקרים של מחלות כרוניות או מצבים בריאותיים מורכבים קיימת מניעה ואי יכולת לעבור את ההליך.

למי שכן עבר העמסת שתלים מיידית, וכדי לאפשר קליטה ושמירה על התוצאות, הכרחי לשמור על היגיינת הפה ולדאוג לניקוי מקצועי של השיניים מדי תקופה, כמו גם להקפיד על מעקב שגרתי אצל רופא השיניים.

מרפאתו של ד"ר ותד בתל מונד מציעה טיפולים על ידי שורת רופאים מומחים המטפלים בבעיות שיניים שכיחות כגון סתימות וטיפולי שורש, אך גם בבעיות מורכבות, אסתטיקה של הפה והשיניים, יישור שיניים ובבעיות כירורגיות שונות.

ליצירת קשר עם המרפאה: הדקל 47 תל מונד, מונד סנטר, קומה 1. טל': 072-3220828

(בתמונה: מודל העמסת שתלים. צילום: שאטרסטוק)

  • צור קשר
ד״ר ווסים ותד
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום