טיפול בפלזמה - שיטה ייחודית לשיקום רקמות לאחר פציעות ולהפחתת דלקות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טיפולים חדשניים בפלזמה עשירה בטסיות דם הם פתרון מצוין לפציעות ברקמות רכות. הטיפול משתמש בדם של המטופל עצמו לריפוי וחידוש רקמות ולהפחתת דלקות וכאבים. ד"ר יורי קלסוב, מומחה בתחום הכירורגיה אורתופדית שמטפל בשיטה ללא כל התערבות כירורגית, מסביר

מכון רפואי
053-6111833 (מספר מקשר)

טיפול באמצעות פלזמה עשירה בטסיות דם הוא טיפול חדש יחסית, שנועד לסייע בריפוי וההתחדשות של רקמות רכות כגון גידים ורצועות. הטיפול ניתן באמצעות מחט להזרקת PRP (Platelet Rich Plasma) ישירות לאזור הפגוע ומבוסס על הזרקה של טסיות דם מדמו של המטופל עצמו, שהפכו לנוזל מרוכז על ידי צנטריפוגה. לאחר הזרקתן לאיבר הפגוע, מעוררות הטסיות את תגובת הריפוי הטבעית של הגוף.

דרך חדשנית לשיקום רקמות ולהפחתת דלקות בגוף האדם

ד"ר יורי קלסוב, מומחה בתחום הכירורגיה אורתופדית, מסביר שבעזרת טכניקה זו ניתן לשלב חומרים פעילים המיוצרים מדם המטופל עצמו. "פלזמה מסייעת בשיקום פציעות ובהפחתת דלקות ונמצאת בשימוש במגוון רחב של מצבים", הוא מציין.

בתחילה נעשה איסוף דם מהמטופל ואחריו בתהליך ייחודי מפיקים תרכובת מיוחדת מהפלזמה. "הפלזמה מכילה גורמים גיאולוגים וחומרים פעילים המשפרים את התהליכים ההידרולוגיים שבגוף, מעודדים רגישות חיסונית ומקנים רכיבים תאיים אשר תורמים לריפוי הרקמות," מסביר ד"ר קלסוב. במחקרים וניסויים קליניים רבים נמצא כי טיפול זה מועיל במיוחד בטיפול בקרעים חלקיים, בדלקות לאחר פציעות ובשחיקות ברמה בינונית.

בניגוד לטיפולים אחרים, הדורשים שימוש רב בתרופות נוגדות כאבים, טיפול בפלזמה מסייע למטופל לחזור לתפקודו היומיומי באופן טבעי ומקל על הכאבים בצורה משמעותית. ד"ר קלסוב מסביר שהטיפול יכול להתבצע בכל גיל, מאחר שהפלזמה היא חומר טבעי ולא חומר מלאכותי ולכן הסכנות בשימוש בה קטנות.

מומלץ לבצע את הטיפול תחת שיקוף רפואי מוסמך ועם ליווי אורתופדי מקצועי ומנוסה כדי להבטיח שהתהליך יבוצע נכון וישיג את התוצאות הטובות. לטיפול יתרונות רבים, לעומת הסיכונים המועטים המקומיים כגון רגישות מקומית או גירוי. זיהומים מקומיים או תגובות חריפות יותר הן מאוד נדירות.

לסיכום, טיפול בפלזמה למקרים של פציעות, דלקות ושחיקות ברמה בינונית הוא בהחלט אפשרות מועילה למטופלים שמחפשים פתרון ללא התערבות כירורגית ומעוניינים לוותר על שימוש בתרופות נוגדות כאבים.

(צילום: שאטרסטוק)

להאזנה לפודקאסט המלא >>>>

  • צור קשר
IDEAL MED - אידיאל מד -שירותי רופאה מתקדמים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום