הכל אודות טיפול באמצעות שתלים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מרפאת פרפקשן מציעה מגוון רחב טיפולים ומומחים המאפשרים התאמת טיפול נכון עבור כל מטופל ויצירת תמהיל הכולל מעטפת של טיפולים משלימים, בדגש על השתלות

טיפולי שיניים ,מומחה לכירורגיית פה ולסתות
077-9979781 (מספר מקשר)

קיימים לא מעט מצבים שבהם השן עלולה להיפגע, להישבר ואף ליפול, עקב פציעה, מחלה, או טיפולים שמחלישים אותה עם הזמן. הדבר עלול להוביל לאי נעימות, לדיבור לקוי, לאובדן עצם מהיר, לשינויים בדפוסי הלעיסה ולמראה מאוד לא אסתטי, במיוחד כשמדובר בשיניים קדמיות.

החלפת שן פגועה או אבודה בשתל דנטלי יכולה לשמש פתרון מיטבי ולשפר משמעותית את איכות חייו ובריאותו של המטופל מבחינה אסתטית ותפקודית. השתלת שיניים מאפשרת גם פתרון ארוך טווח להחלפת שן חסרה אחת או יותר ומשמשת לעתים קרובות כחלופה לגשר או שיניים תותבות, בנוסף לתמיכה בכתר בודד.

שיקום הפה באמצעות שתלים - גם באובדן שיניים מלא

גם אם כבר אין לכם שיניים בפה כלל, או שרק חלק מהשיניים חסרות, השתלים יכולים לתת מענה לשיקום הפה כולו. השתלים הם פתרון חדשני וקבוע יותר לבעיות שיניים חמורות ושיניים חסרות. בזכות היותם של השתלים מוטבעים בעצם הלסת והאפשרות לחברם לצמיתות, ניתן להשתמש בשתלים כדי להחליף רק שן חסרה אחת, או מספר שיניים חסרות, דבר שמשפיע על איכות החיים ועל התפקוד היומיומי.

הליך השתלת שיניים כולל ניתוח כירורגי להחלפת השן חסרה, שבניגוד לתותבות שהן שיניים מלאכותיות שניתן להסיר בקלות, השתלים ממוקמים בעצם הלסת. השתל עצמו מורכב מטיטניום דמוי בורג, שמוכנס ללסת במקום שבו היה בעבר שורש השן. אם יש אפשרות לצמיחת העצם, עוזר הדבר לקיבוע השתל במקומו. במידה שחסרה עצם, ניתן לבצע השתלת עצם כשלב נוסף. השלמת התהליך מתבצעת על ידי הרכבת כתר שאמור להיות בגודל, בצורה ובצבע של יתר שיני המטופל. ניתן להשתמש בשתלים דנטליים גם כבסיס לגשר דנטלי או לשיניים תותבות.

שתלים לשיניים

ניתן להשתמש בשתלים כדי להחליף רק שן חסרה אחת או מספר שיניים חסרות ולשפר את איכות החיים והתפקוד היומיומי. צילום: שאטרסטוק

השתלת שיניים נעשית בדרך כלל בשלבים על פני מספר חודשים, עם סדרה של ניתוחים ובדיקות. במהלך תקופת ההחלמה, מורכב כתר זמני ומקיימים מעקב וביקורות. לאחר מספר חודשים, מורכב הכתר הקבוע שמחליף כאמור את השן שאבדה.

מה קורה אחרי הכנסת השתל והרכב הכתר הקבוע?

כל אחד מהשלבים דורש היערכות שונה. הניתוח עצמו כולל גם נטילת אנטיביוטיקה והצטיידות במשככי כאבים, כדי למנוע התפתחות זיהום ולתת מענה לאי נוחות. תופעות הלוואי בשלב זה עלולות לכלול הופעת נפיחות בחניכיים ובאזור הפנים, בנוסף לדימום מהחניכיים. בתקופות מסוימות, עם דגש על ההחלמה, ייתכן שתתבקשו לנוח ולצרוך מזון רך בלבד.

לאחר סיום הטיפול, יש חשיבות מכרעת לקיום מעקב וביקורות אצל רופא/ת השיניים, כמו גם שמירה על היגיינת פה מיטבית, הכוללת צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי.

יתרונות השתלת שיניים

השתלות שיניים בדרך כלל מצליחות ומובילות לפה בריא ולחיוך יפה, ויש לכך לא מעט יתרונות, במיוחד אל מול חלופות זמניות היתרונות כוללים:

  • מראה טבעי.
  • תחושה נעימה.
  • עמידות ויציבות של השתלים והשיניים הסמוכות לאורך זמן.
  • מניעת אובדן עצם שעלול להתרחש לאחר שהשן נפגעת או מוסרת.
  • שתלים מדמים את השן הטבעית בשגרה ובכל פעולה שהפה עושה, כדוגמת לעיסה ודיבור.
  • שיפור איכות החיים.

להיראות ולהרגיש טוב יותר

כיוון שהשתלים מדמים את השן הטבעית ומאפשרים חלופה קבועה ואיכותית, הטיפול מוביל לכך שהשן האבודה או הפגועה חוזרת. כך, כל עוד אתם שומרים על היגיינת פה נכונה ועל תזונה בריאה, כל הפעולות שנמנעו מכם בעבר בגלל מצב השן יתאפשרו לאחר הטיפול.

כדי שכל זאת יתאפשר חשוב לקבל את הייעוץ והטיפול הטובים ביותר ממומחים בתחום, שיכולים לעזור לכם ליהנות מבריאות השיניים הטובה ביותר.

מתאימים את התהליך למטופל

במרפאת פרפקשן, לב הפעילות הוא השתלות אותם מבצעים רופאי השיניים ומומחי פה ולסת, חלקם משמשים מנהלי מחלקות בבתי חולים ברחבי הארץ. מדובר על מטריית טיפולים רחבה שמאגדת גם את מכוון הטיפולים הכירורגיים, כולל הרמות סינוס, הדמיה ממוחשבת וטיפול במעבדה איכותית ומתקדמת להכנת הכתר שמחליף את השן. התהליך עצמו הוא פרסונלי ומותאם לכל מטופל ומטופלת, תוך יצירת תמהיל נכון של הצוות המטפל, המתייחס גם לבעיות נוספות בחלל הפה ובשיניים.

לאחר סיום הטיפול ובמטרה לשמור על הקיים, נערכים מעקב וביקורת, החל מהדרכה בנושא השמירה על היגיינת הפה והשיניים ועד בדיקות תקופתיות של השתלים.

(צילומים: שאטרסטוק)

  • צור קשר
פרפקשן - מרפאת שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום