"גם מבוגרים יכולים ליהנות מיישור שיניים"

(0)
לדרג
תוכן מקודם

בעבר, חיוך עם גשר או סמכים נקשר בעיקר עם ילדים ובני נוער, אך כיום טיפולים ליישור שיניים ניתנים לביצוע בכל גיל. אילו שיטות קיימות ליישור שיניים ואיזו מביניהן פופולרית בקרב מבוגרים? ד"ר יונס רושדי, בעל קליניקה ליישור שיניים וטיפולים אסתטיים בחיפה, עם התשובות

רופא שיניים
055-4318501 (מספר מקשר)

"בסופו של יום, אני אוהב לגרום לאנשים לחייך", אומר ד"ר יונס רושדי, בעל מרפאת שיניים בשכונת הדר בחיפה. ד"ר רושדי סיים את לימודיו בבוקרשט, רומניה ב-2017, וכשחזר לארץ פתח את מרפאת השיניים בה ניתנים טיפולים ליישור שיניים, טיפולים לשימור ותחזוקת שיניים, טיפולי שיניים לילדים ע"י רופאה המתמחה ברפואת שיניים לילדים, טיפולים אסתטיים לשיניים ולפנים, וכן מענה לטיפולים מורכבים יותר כמו שתלים מורכבים ע"י כירורג, שמגיע במיוחד למרפאה.

יישור שיניים הוא אמנם טיפול אסתטי, אך הוא משרת צרכים רבים נוספים: אנשים עם שיניים שאינן ישרות, עם רווחים בשיניים או צפיפות מרובה, עלולים לסבול גם מבעיות בדיבור, קשיים בלעיסה, לעתים אף מכאבים בפרקי הלסתות, ובעיקר מפגיעה בדימוי העצמי. אך כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, קיים מגוון רחב של כלים חדשניים שמסייעים לפתרון הבעיה.

אילו שיטות קיימות היום ליישור שיניים?

"קיימת השיטה הקלאסית - יישור שיניים באמצעות סמכים מברזל (גשר) וקיימת השיטה המודרנית והמתקדמת של יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות ונשלפות", אומר ד"ר רושדי ועומד על ההבדלים בין שתי השיטות הקיימות:

"סמכים מתאימים למגוון רחב של מקרים ובעיות, הן ליישור שיניים והן ליישור לסתות, כאשר משך הטיפול יכול להגיע עד שלוש שנים. לגבי חסרונות השיטה, האוכל עשוי להיתקע בין השיניים וקיים קושי לצחצח ולהסיר את שאריות האוכל מבין השיניים. בשל הקושי בתחזוקה והיגיינה של הפה, לא מעט נתקלים בדלקות חניכיים והתפתחות של עששת.

"לעומת זאת, קשתיות שקופות נשלפות מיועדות למקרים קלים עד בינוניים של צפיפות בשיניים, רווחים בשיניים, שיניים עקומות או מסובבות. משך הטיפול הוא די מהיר, משום שיש כאן טיפול במקרים לא מורכבים. ממוצע זמן טיפול הוא חצי שנה עד שנה. אחד היתרונות המובהקים של הקשתיות הוא שקל לתחזק ולשמור על היגיינת הפה והשיניים במהלך הטיפול משום שניתן להוריד אותן בקלות על מנת לצחצח את השיניים ואת הקשתיות עצמן".

קשתיות שקופות

מחיר טיפול בקשתיות נע בין 15 אלף שקל ל-20 אלף שקל. צילום: שאטרסטוק

לדברי ד"ר רושדי, בעוד בני 40 פלוס שהגיעו ליישור שיניים נרתעים מללכת עם סמכים בפה, יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות מותאם בדיוק עבורם, הם יכולים להתנהל באופן רגיל, להמשיך בפגישות עסקים, להצטלם, מבלי שזה יפריע להם." אין בעיה להוריד את הקשתיות למספר שעות ולהחזיר אותן לפה, ולכן האפשרות הזו מתאימה כמעט לכולם".

ד"ר רושדי מציין כי בנוגע לעלויות, בעוד טיפול באמצעות סמכים מברזל נע בין 8,000 שקל ל-14 אלף שקל, בהתאם למורכבות המקרה, מחיר טיפול בקשתיות מעט יותר יקר ונע בין 15 אלף שקל ל-20 אלף שקל.

אחת הסיבות להבדלים במחירים נובעת מכך שהקשתיות מגיעות בערכות ויש להחליפן אחת לשבועיים-שלושה. "כל שינוי בין מספר למספר דורש החלפה של הקשתיות, כך שיש להגיע רק אחת לחודש או חודשיים למרפאה על מנת לקבל את ערכת הקשתיות ולהישאר במעקב טלפוני על מנת לוודא שהכל תקין. המעקב במרפאה הוא פחות תכוף יחסית לטיפול ביישור שיניים באמצעות סמכים, אז יש להגיע פיזית למרפאה אחת לשלושה שבועות כדי לחזק את הברגים ולמתוח את הגשר".

ד"ר רושדי מסכם כי כיום לא רק צעירים אלא גם מבוגרים מגיעים לטיפולים ליישור שיניים. "הקשתיות השקופות הגדילו את אפשרויות הטיפול לכלל האוכלוסיה. אנשים מבוגרים שהאסתטיקה חשובה להם יכולים להיעזר בשיטות הקיימות המביאות לתוצאות טובות ולזכות בחיוך יפה ובריא".

(צילום ראשי: שאטרסטוק)

  • צור קשר
ד"ר רושדי יונס -רופא שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום