כירורגיה של האוזן - גם למטרות שמיעה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ידוע כי כירורגיה של האוזן היא התערבות רפואית פולשנית שמטרתה לתקן בעיות של האוזן. מה שרובנו לא יודעים שהיא יכולה להיות גם פתרון מעולה לבעיות שמיעה, גם הקשות ביותר

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
053-7932008 (מספר מקשר)

"אנשים שמגיעים אלי לטיפול הם בדרך כלל אנשים שלא הסתדרו עם הטיפולים השמרניים, הן בתחום השמיעה והן בתחום בעיות האוזניים החוזרות ונשנות", מסביר ד"ר וסים ותד, מומחה לכירורגיה של האוזן ושיקום השמיעה, סחרחורת וטנטון - תופעה שבה חשים צפצופים באוזניים. ברוב המקרים התופעה סובייקטיבית ומוגדרת כצליל פנימי שאין לו מקור חיצוני אמיתי.

ליקוי שמיעה הוא תופעה נפוצה שמחמירה ככל שהגיל עולה. "בדרך כלל ננסה קודם כל לפתור את הבעיה בעזרת הרפואה השמרנית, קונבנציונלית. לדוגמה, בהתאמת מכשירי שמיעה למטופל", מסביר ד"ר ותד שמטפל במגוון גדול של בעיות כאלו. אבל, לדבריו, לא כולם מוכנים ללכת עם מכשיר שמיעה ויש גם בעיות שיכולות להיפתר בעזרת ניתוח, כמו נקב בעור התוף. "מכשיר שמיעה לא יכול להועיל בזה", משתף ד"ר ותד.

שיקום שמיעה בפעולה כירורגית

לדבריו, יש דלקות כרוניות שדורשות הליך פולשני. גם הטיפול במחלה של דלקת בעצם האוזן הוא אך ורק ניתוחי. באותו ניתוח יבצעו למטופל שחזור עצמות השמע. בעיה נוספת היא אי תקינות עור התוף, ולבעיה מוצע ניתוח טיפול ושחזור של עור התוף - ניתוח פולשני ארוך שלאחריו ניתן להשיג גם שיקום בשמיעה. במידה והניתוח לא מצליח לשקם את השמיעה, ניתן להיעזר במשקלים – מעין מכשירי שמיעה שמושתלים באוזן וכך ניתן לפצות על החוסר השמיעתי. יש סוגי משקלים: כאלה שמשתילים אותם בתוך האוזן, כאלה המושתלים מחוץ לאוזן או באפרכסת עצמה. לטיפול זה יכולת לשפר ולשקם משמעותית את בעיית השמיעה של המטופל.

"נכון שדלקת אוזניים היא מחלה שכיחה ביותר, אך יכולות להיות בעיות נוספות שדורשות טיפול, כמו טנטון או סחרחורות. צריך לזכור שהאוזן אינה אחראית על השמיעה בלבד אלא גם על שיווי המשקל שלנו", מסכם ד"ר ותד.

האזינו לפודקאסט המלא >>>> 

  • צור קשר
א.ר.ם רפואת אף אוזן גרון
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום