שירותי חירום ברפואת שיניים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

"לרוב האנשים אין מושג איך לטפל בשיניים והם סבורים שצחצוח בשיניים פעמיים ביום מספיק, אך יש עוד הרבה מה לעשות". כך ד"ר אליהו אליאב, בעל מרפאת שיניים בבאר יעקב המעניקה שירותי חירום וטיפולים אסתטיים ברפואת שיניים

טיפולי שיניים
072-3235053 (מספר מקשר)

ד"ר אליהו אליאב למד בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ניו יורק. לאחר סיום לימודיו בשנת 1996 עבד במשך שני עשורים במרפאה פרטית בברוקלין וצבר ניסיון רב בטיפולים הרפואיים שהעניק לאלפי לקוחות. בשנת 2016 עלה ד"ר אליאב לישראל ועבד במשך מספר שנים במרפאה פרטית לרפואת שיניים בבני ברק. מאז 2020 יצא לדרך עצמאית ופתח קליניקה בבאר יעקב, המשרתת את תושבי המרכז.

ד"ר אליאב מאמין שכל רופא שיניים צריך להמשיך ולהתעדכן במחקרים ובחידושים הטכנולוגיים ברפואה ולכן משתתף לעתים קרובות בקורסים ובהשתלמויות. מרפאתו בבאר יעקב מעניקה ללקוחותיה טיפולי חירום ברפואת שיניים וטיפולים אסתטיים.

אילו שירותי טיפול חירום אתם מעניקים במרפאה?

"שירותי חירום - כשמם כן הם - טיפולי עזרה ראשונה שניתנים במצבי חירום: טיפולי שורש, עקירות, דלקת חניכיים, בעיקר כאשר מדובר במצב של כאב כאשר שן נשברת, החניכיים נפוחים בגלל מצב של דלקתיות או שהכתר יצא ממקומו", מסביר ד"ר אליאב.

"במצבים של טיפול שורש, קיים חור בשן שמגיע עד לעצבים של השן. במסגרת טיפול השורש אנחנו מסירים את העצב, מנקים את תעלות השן וסותמים את האזור עם חומר מיוחד שמסייע להחלמה בשורש השן. בטיפול שורש", מסביר ד"ר אליאב, "אנו למעשה מצילים את השן מעקירה, כי עקירה היא התחנה האחרונה וצריך להימנע ממנה עד כמה שניתן. לאחר מכן שמים מבנה וכתר".

לעומת זאת בדלקת חניכיים, "שנובעת בעיקר מהזנחה וחוסר היגיינה באזור הפה והחניכיים, אנו רושמים למטופל אנטיביוטיקה ובעיקר מסבירים לו כיצד עליו לשמור על בריאות החניכיים בהמשך, כמו לדוגמה ניקוי אבנית פעמיים בשנה, וזאת על מנת להימנע מחזרה של התופעה".

אילו טיפולים אסתטיים ניתנים במרפאה?

במסגרת הטיפולים האסתטיים במרפאתו של ד"ר אליאב נעשים טיפולי שתלים. "שתלים נדרשים כאשר אין מנוס מלעקור את השיניים", אומר ד"ר אליאב. "אנו נותנים לחניכיים תקופת החלמה של שלושה חודשים ולאחר מכן ניתן לעשות את השתל".

רפואת שיניים

טיפולי עזרה ראשונה שניתנים במצבי חירום: טיפולי שורש, עקירות, דלקת חניכיים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

במרפאתו הוא מעדיף להשתמש בכתר זרקוניה, שנחשב לחומר יקר אך אסתטי יותר ועדיף לחניכיים. "לאחר העקירה, חושב שהעצם תהיה חזקה מספיק, אך אם מדובר בשיניים קדמיות, ניתן לעשות שתל זמני, עם שן אחת או מספר שיניים. תוחלת השתל תלויה מאוד בתחזוקת השיניים ובמצבו הרפואי של המטופל – אם הוא מעשן או לא, אם יש לו סוכרת או מחלות רקע אחרות שעלולות להשפיע על השיניים או על מצב החניכיים", הוא אומר.

מהן המלצותיך לגבי טיפול ותחזוקה שוטפת של השיניים והחניכיים?

"כיום יש שיטות וטכניקות שונות, אך למרבה הצער לרוב האנשים אין מושג איך לטפל בשיניים והם מחזיקים באמונה שצחצוח בשיניים פעמיים מספיק אלא שיש עוד הרבה מה לעשות", אומר ד"ר אליאב ומפרט:

טכניקת הצחצוח – "לא רק אופקית אלא גם סיבובית, מלמעלה למטה; צחצוח רך ולא חזק כמו מסאז' לשיניים ולא קרצוף השיניים, משום שצחצוח אגריסיבי גורם לנסיגת חניכיים ולכן צריך להשתמש במברשת רכה".

חוט דנטלי או סילונית – "לא מעט אנשים משתמשים בחוט דנטלי אך אינני ממליץ על שימוש בחוט משום שהוא עשוי לדחוף עוד יותר את החיידקים לכיוון החניכיים ובמקום לנקות להסב נזק חמור יותר. לכן אני ממליץ לרוב המטופלים להשתמש בסילונית ואני מודה שאני בעצמי משתמש בה. בעזרת הסילונית ניקוי החניכיים הוא מיטבי והתחושה נעימה, ממש כמו של מסאז' לחניכיים".

ד"ר אליאב מסכם: "לא משנה כמה טוב אתם מצחצחים עם מברשת שיניים, יש אזורים שהמברשת לא יכולה להיכנס אליהם ולכן התוצאה היא שהמון חיידקים נשארים על החניכיים וגורמים לנסיגת חניכיים ולדלקת חניכיים. כך, עם הזמן, אנשים מאבדים את השיניים. לפעמים אנו נאלצים בצער לעקור שיניים למרות שהן טובות כי מסביב הכל מודלק כתוצאה מאי שמירה על בריאות החניכיים".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום