הליך ניקוי טבעי: כך תרגישו טוב יותר לקראת הקיץ

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הקיץ מגיע וזה הזמן להכין את הגוף, להתנקות ולהרגיש קליל יותר לקראת החום הישראלי. שירי חבקין, מטפלת בצמחי מרפא ובעלת חנות טבע, מציעה תהליך ניקוי יעיל. הקשיבו לפודקאסט

מומחית רפואה משלימה
077-3336133 (מספר מקשר)

עם בואו של הקיץ הישראלי, המאופיין בימים חמים מאוד ולעתים קרובות בחום כבד, כדאי להכין את הגוף למצב החדש. שירי חבקין, המטפלת בצמחי מרפא ובעלת חנות הטבע חבקין בראש פינה, מספרת בפודקאסט התכנית "דוקטורס" ברדיו תל אביב על תהליך הניקוי שהיא מציעה למטופליה.

"ההגדרה 'תהליך ניקוי' קצת מטעה. אנחנו לא מנקים את הגוף אלא עוזרים לו לנוח כדי שהכבד יוכל לעבוד טוב יותר ולשרת אותנו. הכבד הוא כמו המפעל שעושה את רוב העבודה בגוף – הוא והלב חשובים מאוד לתפקוד הגופני שלנו".

מהו תהליך הניקוי שאת מציעה?

"אנחנו נמנעים למעשה ממזונות רעילים למערכות שלנו, לגוף. בני האדם כל כך רגילים לאכול מזונות שאינם בריאים, למשל לשים לילד קטשופ באוכל", היא אומרת, "זה כמו לשים סוכר".

חבקין מוסיפה כי "גם המזונות והמוצרים הכביכול טבעיים מלאים כיום במיני תוספים ותחליפים שהם לא באמת טבעיים. התהליך שאנחנו עושים הוא קודם כל להימנע מהרבה דברים". היא מונה ממה כדאי להימנע בראש ובראשונה: סוכר, אלכוהול, סיגריות וומזון מעובד.

"אני תמיד מציעה להתחיל בתהליך בן חודש, לא מעבר לזה. למי שזה מתאים, עוברים איתו לשלב הבא", אומרת חבקין שמספרת שבעצמה את התהליך יחד עם מטופליה. "התהליך אולי נשמע מפחיד. זה כמו שאנשים נגמלים מסם, אבל התהליך הדרגתי - 'רק היום' אני לא אוכל משהו, וכך מיום ליום לפתע יחלפו השבועיים הראשונים הקשים, ומרגישים הרבה יותר טוב".

האם יש מטופלים שהניקוי אינו מתאים להם?

"כן, בהחלט. התהליך מלווה בתזונה של צמחי מרפא ובליווי שלי. צמחי המרפא מאזנים ומורידים קצת לחץ דם, ולכן כל מי שיש לו לחץ דם נמוך למשל, התהליך לא מומלץ לו. מובן שגם לנשים בהריון, מניקות ולילדים זה לא מומלץ, וכל מי שיש לו מחלה שגורמת לחולשה בגוף. הניקוי עשוי לגרום לעייפות, בעיקר בהתחלה, ולא הייתי רוצה להכביד על מישהו שכבר נאבק עם חולשה", אומרת חבקין.

חבקין מדגישה כי זה הזמן לעזור לגוף להתנקות. "התהליך חשוב מאוד עכשיו. באביב הגוף ממש מבקש להיות קל יותר לקראת החום הגדול בקיץ", היא מסכמת.

להאזנה >>>>> 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום