ניתוחי אף - מהצד הטיפולי ומהצד האסתטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

באילו מצבים בריאותיים מבצעים ניתוח אף ולאילו סוגי בעיות? איזו השפעה יש לניתוח כזה על בעיות נשימה ואיזה אף נפוץ ביותר בניתוחים פלסטיים? האזינו לפודקאסט עם מומחה

רופא אף אוזן גרון ,מומחה למחלות א.א.ג וכירורגיית ראש-צוואר
077-2311061 (מספר מקשר)

"כשמדברים על ניתוחי אף, מדברים על שני סוגים עיקריים של בעיות שהניתוח בא לפתור: בעיות נשימה או אסתטיקה ולפעמים שילוב של שני המצבים", מסביר פרופ' אביתר אפרים, מומחה אף-אוזן-גרון.

לדבריו, יש שתי בעיות נשימה עיקריות שניתוח אף פותר: הראשונה היא סטיית המחיצה, שעלולה לגרום לחסימה של נחיר אחד ובמקרים מסוימים לחסימה של שני הנחיריים. הבעיה השנייה היא היפרטרופיה של הקונכיות התחתונות, שברוב המקרים נובעת מנזלת אלרגית.

"כשמבצעים היום ניתוח לשיפור נשימה, לא מוציאים את כל הקונכיות או את חלקן כבעבר ותיקון מחיצה לא נעשה כדי ליישר אותה לחלוטין אלא ליישר אותה ככל שניתן מבלי לפגוע בפונקציה ובחיות שלה, שכן המחיצה למעשה משמשת מעין הגנה ותמיכה לאף", מסביר פרופ' אפרים. לדבריו, "בניתוחים כאלה אנו לא יכולים להבטיח למטופל שיפור של 100% בנשימה אלא שיפור כלשהו, כי יש עוד גורמים שמשפיעים על הנשימה".

פרופ' אפרים מציין כי השפעתן של בעיות נשימה או חסימה אפית על דום נשימה היא נמוכה ונפוצה לרוב אצל צעירים.

התחום השני שבו מטפלים בניתוחי אף נוגע לאסתטיקה – "זה משהו שמשתנה מאדם לאדם, מה מפריע לו באף שמצריך תיקון אסתטי. חשוב לדעת שאם עוברים ניתוח מחיצה או קונכיות מסיבה רפואית ולאותו אדם יש בעיה אסתטית עם האף שלו, כדאי מאוד לשלב את שני הניתוחים יחד, באותה התערבות כירורגית", ממליץ פרופ' אפרים.

ניתוח אף

"במקרים שה'פגמים' קטנים או לא משמעותיים - ומדובר בנושא סובייקטיבי - אני ממליץ לא לעשות שום פעולה באף. גם כאשר אני מתקן את האף, אני מקפיד להגיד שהתוצאה הסופית נתונה לשיקולו של כל אחד ואחד מתוך נקודת המבט שלו בנושא יופי וחן. לכל אחד הרי יש נקודת מבט קצת שונה וצריך להביא את זה בחשבון", הוא אומר.

לדבריו, "הנטייה היום בניתוחים אסתטיים היא לבחור במראה הטבעי ולא כבעבר, שהמראה הכירורגי היה נפוץ ובו הקטינו את האף משמעותית. התוצאה אמנם היתה יפה מאוד אבל ניכר שנעשתה על האף פעולה כירורגית וזה משך תשומת לב. אנחנו רוצים שהאף ייראה יפה אבל לא מנותח", מדגיש פרופ' אפרים.

לסיכום הוא מציין כי "ניתוחי אף כיום נעשים בהרדמה כללית. בעבר היו מנתחים תחת הרדמה מקומית, אבל בשנים האחרונות המגמה הזו השתנתה. לדעתי, הרדמה כללית היא בטוחה ונוחה יותר לחולה, הוא לא מרגיש את הכאבים הכרוכים בזריקה, לא שומע את הדפיקות וכל מה שקורה במהלך הניתוח, ולכן ההרדמה גם מונעת חרדה. חד משמעית, בניתוחי אף עדיפה הרדמה כללית על מקומית".

האזינו לפודקאסט המלא >>>>

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום