יישור שיניים בגיל מבוגר? אף פעם לא מאוחר

(1)
לדרג
תוכן מקודם

יישור שיניים, טיפול שמטרתו להחזיר את השן למקומה וליצור הרמוניה בפה, יכול לתת מענה אסתטי ופונקציונלי ומיועד בהחלט גם למבוגרים. על הפתרון האפקטיבי לכל גיל

טיפולי שיניים
077-8044982 (מספר מקשר)

גנטיקה, מחלות חניכיים, חריקת שיניים, לחץ חוזר על הלסת, טראומה או פציעה, תת תזונה, גיל מתקדם ואפילו הרגל מציצת אגודל עוד מהילדות – אלה הם רק חלק מהגורמים שעלולים להוביל לתזוזה בפה ולשיניים עקומות. בנוסף לפגיעה האסתטית, הדבר עלול להוביל גם לבעיות בשיניים, לכאבים בלסת העליונה או התחתונה, לבלאי גבוה יותר של השיניים, לקושי בדיבור ובלעיסה ולדימוי עצמי נמוך.

״טיפולים אורתודונטים, בליווי רופאי שיניים ומומחים נוספים, יכולים לתת מענה בכל גיל ולאפשר פתרון אסתטי ופונקציונלי גם למבוגרים״, מסבירה ד"ר אנסטסיה איממלייב ,DMD רופאת שיניים העוסקת בתחום האסתטיקה וטיפולי שיניים משמרים. ד"ר איממלייב מנהלת מרפאה המעניקה את כל השירותים בתחום רפואת השיניים ואסתטיקת הפנים והפה. בעלה, ד"ר גסן איממלייב, רופא שיניים אורתודונט, השותף לניהול המרפאה, מבצע את הטיפול.

בנוסף למראה לא אסתטי ולהערכה עצמית נמוכה, תוכלי לפרט על ההשלכות הבריאותיות של שיניים שאינן ישרות?

״ראשית, שיניים עקומות פוגעות בסגר התקין וכך גם בצורת הלעיסה ובמפרק הלסת. בנוסף, מצב זה עלול לגרום לשחיקת שיניים כתוצאה מהיעדר פיזור לחץ אחיד על כל השיניים, וכתוצאה מכך עומס יתר באזורים מסוימים, דבר שמוביל לכאבים בלסת ולצפיפות שמקשה על היכולת לנקות את השיניים ולשמור על היגיינה נאותה. מכאן", אומרת ד"ר איממלייב, "קצרה הדרך למחלות ודלקות בחניכיים, לנסיגת חניכיים, לחורים בשיניים, לבעיות פרודנטליות, לקושי בדיבור ועוד".

ד"ר איממלייב מפנה את תשומת הלב גם לעובדה שרבים מהמטופלים, טרם קיבלו טיפול ומענה, לא העזו לחייך ונהגו להסתיר את הפה עם היד בכל פעם שרצו לדבר. "אין ספק שהטיפול עוזר גם לפן הרגשי, תורם להעלאת הביטחון העצמי של המטופל וגורם לחייך יותר גם בגילים המבוגרים״, היא אומרת.

האם יישור השיניים יכול לתת מענה גם למבוגרים ובאילו גילאים?

״בהחלט ובמיוחד שהדבר משפיע גם על מבנה הלסתות וגם על החלק החיצוני של הפנים והפרופיל - אלמנטים שניתן לסדר במסגרת יישור השיניים. אם בעבר הפתרונות היו מיועדים לילדים ובני נוער, כיום יש מגמה של מבוגרים שמעוניינים לטפל בעצמם לאחר שלא טופלו כשהיו צעירים, או כתוצאה מגורמים שבמהלך השנים השפיעו על מבנה הפה והשיניים״.

האם קיים שוני באופן הטיפול במבוגרים לעומת צעירים?

״כן. כשמדובר בטיפול המיועד למבוגרים, חשוב שרופא השיניים יכיר בשוני, עם דגש על מצבו הרפואי של המטופל ועל מחלות רקע, אם קיימות".

ד"ר גסן איממלייב, האורתודנט האחראי על יישור השיניים במרפאה, מדגיש כי לאנשים מבוגרים קיימות שיטות שמתאימות לבשלות ולבגרות שפחות מאפיינות את הצעירים, ואלו מהוות יתרונות עבור מבוגרים.

יישור שיניים למבוגרים

מבוגרים מעדיפים טיפול שאינו נראה לעין, ולכן יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות הוא המועדף עליהם. אילוסטרציה: שאטרסטוק

ברוב המקרים, לדבריו, המטופלים המבוגרים מעדיפים טיפול שאינו נראה לעין, ולכן יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות הוא המועדף בגילים אלה. כך גם גדל הביקוש של מטופלים המגיעים לפני חתונה או אירוע חשוב ומעוניינים לסדר את השיניים. יתרון נוסף ואטרקטיבי הוא זמן הטיפול הקצר משמעותית מיישור שיניים קונבנציונלי.

סמכים, קוביות, עם או בלי גומיות

כאמור, יש כמה שיטות ליישור שיניים שמותאמות על פי אורח החיים של המטופל, מצבו, גילו ומידת יכולתו לשתף פעולה עם התהליך.

הסוג הראשון הוא יישור שיניים באמצעות סמכים - בין אם מדובר בסמכים שקופים העשויים חומר קרמי וללא מתכת, או אלה העשויים מברזל. את הסמכים מדביקים על השיניים כשביניהם חוטי מתכת שנסגרים עם גומיות, אותן מחליפים מדי חודש אצל האורתודנט.

במסגרת הטיפול נעשה שימוש בעזרים נוספים כדוגמת פלטה ומכשור אורתודנטי נוסף. בצורה זו, מופעל לחץ על השיניים בנקודות מסוימות שגורם ליישורן על פני הקשת, ובעקבות כך מתאפשרת תזוזה חזרה למקומן, מצב אותו מקבעים על ידי סד שקוף שמקבל המטופל בסוף התהליך ומיועד לשימוש בשעות הלילה.

יישור שיניים באמצעות סמכים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

יישור שיניים באמצעות סמכים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

סוג נוסף נקרא שיטת דיימון (damon) - יישור שיניים הכולל סמכים המודבקים על השיניים וננעלים ללא גומיות. בדומה לתהליך המסורתי, גם במקרה הזה נעשה שימוש בקשתות רחבות, דבר שתורם להליך ומאפשר בסופו חיוך רחב ויפה. ד"ר איממלייב מסבירה כי הטיפול מתאים למי שצריך הרחבת לסת, ונעשה ללא שימוש בפלטות פנימיות שמתלבשות על החך. כך הלחץ שמופעל הוא עדין, ממוקד יותר ומתפזר על כל פני הקשת, דבר שמאפשר ביקורים פחות תדירים במרפאת השיניים וטיפול מהיר יותר. עלות הטיפול בשיטה זו גבוהה יותר.

יישור שיניים בסדים שקופים - טיפול חדשני ונוח

סוג נוסף של יישור שיניים חדשני ומתקדם, שהפך לפופולרי, הוא טיפול באמצעות קשתיות שקופות, ללא מתכות ועם סט סדים המתוכננים מראש ומודפסים בתלת מימד.

״כדי להגיע לדיוק מירבי, אנו בונים תכנית טיפול בשיתוף פעולה עם ד"ר גסן איממלייב ואורתודנטים מומחים בחו"ל. זאת בנוסף לקבלת הדמיה המבוססת על סריקת תלת מימד, שמאפשרת לכל הנוגעים בדבר לראות בכל שבוע כיצד ייראו הפה והשיניים, עד לתוצאה הסופית. המטופל נחשף כך לתוצאה עוד לפני שיוצאים לדרך״, אומרת ד"ר איממלייב. היא מדגישה כי  רק לאחר שיש אישור מד"ר גסן איממלייב והמטופל עצמו, מזמינים את הסדים מהמפעל המייצר בגרמניה שאיתו עובדת המרפאה.

לדבריה, יתרונות הטיפול כוללים מראה אסתטי ויפה גם במהלכו, בזכות השימוש בסדים שקופים לא סמכים. הסדים עשויים מחומר פלסטי מולטילייר שקוף המודפס בתלת מימד על פי מידות המטופל.

יתרון מרכזי נוסף הוא תרומתו של הטיפול לשמירה על היגיינת הפה והשיניים, בזכות הצורך לנקות את האזור לאחר אכילה ושתייה ולפני שמרכיבים שוב את הסדים, שאמורים להיות במקומם כ-22 שעות ביממה. יחד עם זאת, יישור שיניים מסוג זה מתאים רק למטופלים עם משמעת עצמית גבוהה שמשתפים פעולה באופן מלא עם הרופא המטפל במקום, ולכן הוא מתאים יותר למבוגרים.

מרפאת שיניים ד"ר איממלייב - אורתודנט באשדוד. האלמוגים 7 אשדוד. למידע נוסף, קבלת ייעוץ וקביעת תור, טל': 053-5999112. דף הפייסבוק. אינסטגרם. אתר

  • צור קשר
מרפאת שיניים ד"ר איממלייב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום