שיקום באמצעות שתלים למראה טבעי ואסתטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מצב של חוסר שיניים עלול לגרום לבעיות רפואיות, לפגיעה במראה ובביטחון העצמי. מענה מקצועי של צוות הכולל רופאי שיניים, כירורג וטכנאי בדרגת אומן, העושה שימוש בתותבות, בשתלים ובשיקום על שתלים, יביא לתוצאה המיוחלת: מראה טבעי ויפה

טיפולי שיניים
077-8044982 (מספר מקשר)

זה לא נעים, אבל לא בהכרח נדיר. מנתונים שפורסמו בעבר עולה כי לחמישית מבני ה-60 ומעלה חסרות רוב השיניים בפה. הסיבות לכך רבות ומגוונות, החל מפציעות וטראומה לחלל הפה, מחלות חניכיים, חורים ועששת, גנטיקה ועוד.

בנוסף לפגיעה באסתטיקה ובמראה הפה והפנים, אובדן שיניים יכול להשפיע על דפוסי הלעיסה, לגרום לאובדן עצם, להזיק לבריאות ואפילו לפגוע בביטחון העצמי.

אחד הפתרונות היעילים והמיטביים הוא שיקום באמצעות שתלים שנותן מענה למצב של חוסר שיניים או לשיניים שאינן ברות תיקון.

ד"ר אנסטסיה איממליי ,DM רופאת שיניים ומנהלת המרפאה יחד עם ד"ר גסן איממלייב, העוסקת בתחום האסתטיקה הדנטלית וטיפולי שיניים משמרים, מסבירה על שתלים כחלק מהמענה לשיקום הפה, אילו סוגי שתלים קיימים ועל חשיבות מקצועיותו של הטכנאי להשגת התוצאה הראויה .

השתלים כאמצעי עזר לשיקום כללי של הפה

כאמור, שיקום על ידי שתלים מתאים למצב של חוסר שיניים, שלא יכול לקבל מענה באמצעות טיפולים קונבנציונליים. ״מדובר באמצעי עזר לרפוא/ת השיניים שמיועדים לשמש בסיס חזק וטוב לשיקום עצמו, כדי שהמטופל יוכל לחזור ולחייך״, מסבירה ד״ר איממלייב על הטיפול הייעודי שכולל שיקום מסוגים שונים ומשלב כתרים, סתימות או תותבות - כולם נתמכי השתל.

עוד היא מסבירה כי למרות מגוון השתלים הקיימים, היא עצמה תעדיף בדרך כלל ובמידת האפשר שתל עשוי טיטניום - חומר ביואנרטי לגוף, שברוב המקרים הוא אינו דוחה, המוחדר ללסת באמצעות הברגה ובמסגרת הליך כירורגי. לדבריה, תהליך ההתייצבות של השתל בלסת אורך בין שלושה לשישה חודשים, לאחריו מתחילה החשיפה לשתלים, לקיחת מידות, כמו גם תחילתו וסיומו של תהליך השיקום.

סוגי שיקום – קבוע, נשלף, או נתמך שתלים

יש שלושה סוגי שיקום עיקריים המותאמים באופן פרסונלי להעדפת המטופל.ת, למצב הפה והשיניים ולפרמטרים נוספים שמובאים בחשבון בעת קבלת ההחלטה על ידי הצוות המטפל, עם דגש על השיטה שתאפשר את השגת התוצאה הטובה ביותר.

סוגי השיקום הם:

שיקום באמצעות תותבת, הנתפסת ומחזיקה שניים עד ארבעה שתלים יחד, תלוי במצב הלסת והעצם. מצד אחד מדובר באביזר בשיקום נשלף ויחד עם זאת, התותבת עמידה ואסתטית.

תותבת המורכבת על בר מתכתי יצוק, היושב על ארבעה שתלים, ומאגדת את כל השיניים בלסת התחתונה או העליונה. ברוב המקרים אביזר שיקום זה מאפשר טיפול מיטבי בזכות פיזור הלחץ שהוא יוצר, דבר שמעודד את קליטת השתלים וגם מחזיק מעמד שנים ארוכות יותר. זאת, בזכות לחץ מבוקר על העצם, בשונה מתותבות רגילות המונחות ישירות על הלסת והחניכיים.

שתלים, שיקום שיניים

שיקום קבוע שאינו נשלף נתמך שתלים. נותן את התחושה הטבעית של שיניים בפה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

זהו טיפול מומלץ ומיטבי למי שאבדו לו שיניו ומחפש פתרון יציב וארוך טווח. יחד עם זאת, יש צורך בתחזוקה שוטפת של התותבות וניקוי הבר בטיפול אצל שיננית מדי שלושה חודשים. ד״ר איממלייב מסבירה כי למרות שמדובר בתותבות נשלפות, שני סוגי הטיפול מציעים פתרון אסתטי ובעל מראה טבעי ויפה.

שיקום קבוע שאינו נשלף נתמך שתלים, שנותן את התחושה הטבעית של שיניים בפה. מציע הברגה או הדבקה למבנים המתחברים לשתלים, עליהם מבוצעים כתרים קבועים מסוג חרסינה או כתרי זירקוניה. לשיקום פה מלא יש צורך בשישה-שמונה שתלים ברוב המקרים, כבסיס לגשר הקבוע.

לדבריה של ד״ר איממלייב, מדובר בעבודה מורכבת מבחינה כירורגית ושיקומית, הדורשת במקרים רבים גם השתלות עצם או הרמות סינוס, כיוון שישנו מספר רב יותר של שתלים בלסת שאיבדה שיניים וסובלת מספיגת עצם, הדורשים את החדרת השתלים למיקומים הנכונים.

עוד היא אומרת כי שיקום לאחר ניתוח מסוג זה הוא ארוך יותר וכך גם זמן קליטת השתלים. יחד עם זאת, מתקבלת תוצאה ברמה גבוהה מאוד, המאפשרת פה מלא בשיניים ואת מירב הנוחות למטופל.

סוג נוסף הוא שתל אחד שמחליף שן בודדת, דבר אותו ניתן לבצע בכל הפה או חלקו. במקרה הזה מדובר בפתרון קבע המחליף את השן החסרה והופך לחלק בלתי נפרד מחלל הפה.

טכנאי בדרגת אומן - הכרח להשגת תוצאה מצוינת

בתחילת הדרך מתקיימת פגישת תכנון ותיאום ציפיות, בה מתקבלות החלטות המתייחסות לצורך בטיפולים קודמים, כדוגמת סתימות, עקירות והיגיינת הפה, ולמטרותיו של המטופל. במסגרת זו מתקיימים גם צילומים שמטרתם אבחון מצב הפה והשיניים, יצירת הדמיה ואחריה הדפסת סד בתלת מימד המיועד לשיקום העתידי.

טכנאי שיניים

יצירת השן החדשה העשויה מחרסינה מתבצעת בעבודת יד כדי שהתוצאה הסופית תהיה טבעית ואסתטית. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כאן נכנס לתמונה הטכנאי, שחשוב שיהיו בדרגת אומן, כפי שמסבירה ד״ר איממלייב: ״דרגת אומן היא הדרגה הגבוהה ביותר שמעידה כי מדובר באיש מקצוע איכותי, וכי העבודה שמתקבלת תהיה מאוד אסתטית ונכונה גם מבחינה פונקציונלית. בצורה כזו ניתן לתת מענה לסוגים שונים של בעיות שנוצרות עקב זוויות שונות בין השיניים, במידה שישנו חוסר עצם, וסוגיות מורכבות נוספות שעולות במהלך השיח בין הרופא לכירורג״.

לדבריה, "ישנה חשיבות גדולה גם לאופן יצירת גימור הטבעי שיכול לדמות את השן המקורית ומתאים ליתר חלל הפה והשיניים. יצירת השן החדשה העשויה מחרסינה מתבצעת בעבודת יד כדי שהתוצאה הסופית תהיה טבעית ואסתטית. כאן באה לידי ביטוי עבודת הצוות של כל העוסקים בדבר, תהליך שכולל את קביעת מיקום השתלים, גם מבחינת הסגר הנכון ואופן הלעיסה, ולמניעת כשלונות של החדרת קליטת השתלים.

"הרופא, המומחה, הטכנאי והכירורג - חשוב שיעבדו יחד כדי להגיע לתוצאה ברמה הגבוהה ביותר ובמטרה לתת מענה לכל בעיה שעולה לאחר תהליך השיקום ובמסגרת המעקב השגרתי, ממנו נהנה.ית המטופל.ת לאורך שנים״.

מענה אסתטי ופונקציונלי מצוות רופאים ומומחים

גם כשמדובר בהליך שיקום אסתטי, יש לתת מענה להיבט הרפואי והפונקציונלי, וכאן באה לידי ביטוי חשיבותו של צוות מיומן ומגוון, שיכול לתת מענה הוליסטי לכלל הבעיות והאתגרים.

מרפאת השיניים ד"ר איממלייב באשדוד - שבה פועלים ד״ר גסן איממלייב, רופא משקם ורופא אורתודנט; ד״ר אריאל הירשהורן, כירורג פה ולסת מומחה;  ד״ר איממלייב עצמה כרופאת שיניים ומנהלת המרפאה - מציעה בנוסף לשירותי שיקום שיניים גם מענה לטיפולי שיניים מורכבים, עקירות, סתימות, יישור שיניים, טיפול של שיננית ועוד.

לדברי ד"ר איממלייב, בנוסף לשירותיות הבלתי מתפשרת ישנה הקפדה על השימוש בשיטות ובחומרי הטיפול הטובים, היעילים והבטוחים ביותר, רובם ככולם באישור משרד הבריאות וה-FDA.

״בסופו של דבר,  אנו בוחרים יחד עם המטופל איזה שיקום יהיה עדיף לו אישית, נותנים לו את כל האפשרויות העומדות בפניו בהיבט הרפואי, ועובדים יחד בשיתוף פעולה מלא עד להשגת התוצאה האופטימלית ביותר. זהו תהליך אישי שבו אנו מלווים את המטופל, וכך גם מגיעים יחד לתוצאות מרשימות".

למידע נוסף, קבלת ייעוץ וקביעת תור, טל': 053-5999112. האלמוגים 7 אשדוד. לדף הפייסבוק

  • צור קשר
מרפאת שיניים ד"ר איממלייב
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום