לשמוע ולדבר ולעולם לא להתפשר על איכות מכשיר השמיעה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

כשמדובר באיכות החיים, לא מתפשרים על פתרון ממוצע ולא בטוח. הצורך האנושי לתקשר איננו זכות יתר, ולכן מומלץ לסובלים מליקויי תקשורת ומבעיות שמיעה לאמץ מכשירי שמיעה איכותי ואמין. איך מתאימים ובוחרים? בכתבה הבאה

ספקי מכשירי שמיעה ואביזרים
053-6114779 (מספר מקשר)

תקשורת חברתית ובינאישית היא דבר חשוב ובסיסי ביותר. פגם ביכולת תקשורת בסיסית הוא פגם עצום בטיב האינטראקציות החברתיות שאדם חווה במהלך חייו, אלו המעצבות ומכתיבות את המשך פעולותיו.

כאשר אדם חווה קשיי או לקויות תקשורת מכל סוג שהוא, הוא עלול להרגיש מוגבל במובנים רבים, שישפיעו עליו בכל מקום. הסיבה לכך היא שלקויות תקשורתיות אלו יכולות להתבטא במגוון תחומים, כגון קשיי דיבור, הקשבה, קריאה, כתיבה, או שימוש יעיל בשפה.

הגורמים ללקויות תקשורת

בעיות תקשורתיות יכולות להיגרם ממספר סיבות, ביניהן סיבות קוגניטיביות, פסיכולוגיות, פיזיות והתפתחותיות. לדוגמה, עיכובים התפתחותיים במיומנויות שפה ותקשורת בתחילת החיים עלולים לגרום ללקויות ארוכות טווח ורחבות  היקף בהמשכם. כמו כן, מחלות נוירולוגיות כמו שיתוק מוחין, אוטיזם ונזק מוחי יכולות כולן לגרום לנזק תקשורתי רב.

אדם עם לקות תקשורתית שרוצה לקבל עזרה מקצועית וכלים להתמודדות ולשיפור המצב, יכול לפנות לקלינאי תקשורת. קלינאי התקשורת הוא איש מקצוע האמון על אבחון הלקות ועל מציאת הטיפול הנכון להתמודדות עם הבעיה, תוך מעקב אחרי ההתקדמות האישית של המטופל.

הטיפול בבעיות תקשורת

קלינאי התקשורת איננו עוד איש מקצוע. הוא מסוגל לסייע ליצירת חיים חדשים ולהחזיר אדם במשבר אל החיים הרגילים. היכולת לתקשר באופן מלא עם הסביבה, להבין את המתרחש ולהגיב בצורה מתאימה היא יכולת טבעית ובסיסית שמגיעה לכל אחד ואחת, ותפקידו של קלינאי התקשורת הוא למצוא את הדרך לאפשר להם אותה.

מכון "לשמוע ולדבר" – הראשון בחריש ובסביבתה

קלינאי התקשורת עסלי מוחמד מתמחה באבחון ובטיפול בבעיות תקשורת. מוחמד, תושב כפר קרע, הוא קלינאי תקשורת זה 12 שנה ובמכון "לשמוע ולדבר" בחריש (רח' דרך ארץ 56) הוא מציע, בין השאר, בדיקות שמיעה והתאמות מכשירי שמיעה.

מאז הקמת חריש בשנות ה-80 היא לא נחשבה לעיר. בראשית דרכה היא נחשבה לקיבוץ, ולאורך השנים הגדרתה השתנתה לאור איחוד ופירוד של רשויות מקומיות. החל מחודש מאי 2022 נחשבת חריש לעיר רשמית, ומשכך, גם השירותים שהיא מציעה צריכים להיות בהתאם. כך סבר גם עסלי מוחמד, שהקים את הקליניקה שלו קצת פחות משנה לפני ההכרזה על חריש כעיר.

בשוק מכשירי השמיעה ניתן למצוא מספר חברות, ביניהן גדולות וידועות ואחרות מוכרות פחות. במכון "לשמוע ולדבר" בוחרים לעבוד עם מכשירי השמיעה הטובים ביותר", מעיד מוחמד, "אלה המיוצרים על ידי החברות הטובות והמובילות בעולם".

באילו חברות מדובר ומדוע בחרת לעבוד דווקא איתן?

"אנחנו עובדים עם שתי חברות של מכשירי שמיעה. הראשונה היא 'אוטיקון' – חברה דנית והשנייה היא החברה השווייצרית פונק. הטכנולוגיה שלהן, הייצור שלהן ועיצוב מכשירי השמיעה שלהן הם המובילים בעולם. אלה הם מכשירים ברמה עילית".

לדברי מוחמד, כשמדובר באיכות החיים, לא מתפשרים על איכות ממוצעת ולא בטוחה. הצורך האנושי לתקשר איננו זכות יתר, ועל כן, מכשירי השמיעה האיכותיים והאמינים מומלצים לכל אחד ואחת שצריכים להיעזר בסיוע שמיעתי.

כוונון מכשיר שמיעה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כוונון מכשיר שמיעה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

חשיבות ההתאמה האישית

"חשוב מאוד לציין", ממשיך מוחמד, "שנותנים את מכשיר השמיעה לתקופה של חודש לפחות, ללא שום התחייבות. בתקופה זו, המטופל מנסה את המכשיר, מגיע אלינו כמה פעמים לביקורת, לבדוק איך הוא מסתגל אל המכשיר ואיך הוא מתרגל אליו".

הידיעה שאין התחייבות גמורה בתקופה הראשונית, שנועדה להבטיח את הצלחת המכשיר והתאמתו האישית, מפחיתה חששות רבים בקרב המטופלים. לאחר מכן, בהתאם להתאמות המתבצעות בקליניקה, ניתן יהיה לחשב את הצעדים בהתאם.

לסיום, קיבלנו הצצה קטנה מקלינאי תקשורת מנוסה על שיטת העבודה והטיפולים שמתבצעים אצלו. "התפקיד שלנו בתור קלינאי תקשורת הוא גם לכוון את מכשיר השמיעה למטופל לפי הצרכים שלו. המטופל מגיע לביקורים המכון כדי שאכוון עבורו את המכשיר, אנחנו בודקים זאת צעד אחרי צעד עד למצב שבו הוא מרוצה מהמכשיר", מסכם עסלי מוחמד.

  • צור קשר
לשמוע ולדבר - מכשירי שמיעה וקלינאות תקשורת
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום