מדרסים ועובדות חשובות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

האינדיקציה הראשונה לכך שאדם צריך מדרסים היא כאב בכף הרגל. אילן חודדה, מנהל ב"אילן אורטופדיה" באשדוד, מסביר כיצד מייצרים היום מדרסים בהתאמה אישית ולמה חשוב לשים לב

ספקי ציוד אורטופדי
077-2307064 (מספר מקשר)

מדרסים מהווים פתרון עבור שלל בעיות בכף הרגל והם יכולים להקל מאוד על כאבים בכפות הרגליים ובברכיים. אילן חודדה, מנהל ב"אילן אורטופדיה" באשדוד, טכנאי הנהלה ומייצר מדרסים, מסביר על השימושים במדרסים והתאמתם לבעיה בפודקאסט "דוקטורס" ששודר ברדיו תל אביב.

לדבריו, האינדיקציה הראשונה לכך שאדם צריך מדרסים היא אם הוא חווה כאב בכף הרגל. בשלב הזה, מומלץ לעמוד מול המראה ולהסתכל על מנח כף הרגל. אם היא נוטה מעט פנימה או החוצה, וכתוצאה מכך גם הברכיים נוטות פנימה או החוצה, סביר שיש צורך במדרסים. כאב הוא הסימן מספר אחת לכך שיש צורך במדרסים.

שנית, יש לגשת לרופא אורטופד, שמבצע דיאגנוזה וקובע מהי הבעיה והאם מדרסים יכולים לסייע לפתרונה. לאחר מכן, המטופל, כשבידו המלצת האורטופד, פונה למקום שמייצר מדרסים. חשוב לדעת שמדרסים צריכים להיות בנויים ומיוצרים בהתאמה אישית לפי הבעיה הקיימת.

התאמת המדרס נעשית באופן אינדיבידואלי והיא מתחשבת בקריטריונים כמו הבעיה האורטופדית, משקל האדם, אופי היומיום שלו ועוד. למשל, אם אדם עובד בעבודה אינטנסיבית ופיזית, הוא יזדקק למדרסים מסיביים. אם אישה מסוימת הולכת מדי יום עם נעליים צרות על עקבים גבוהים, היא תזדקק למדרסים עדינים יותר.

החידוש הגדול שנעשה בשנים האחרונות בתחום המדרסים קשור בייצור שלהם. בעבר, ייצור המדרסים נעשה באמצעות תבניות גבס. הלקוח היה מניח את רגלו בגבס, שהיה מתקשה בצורת כף הרגל. כך, לפי תבנית הגבס שנוצרה היו מייצרים מדרסים באופן ידני.

ב"אילן אורטופדיה", ייצור המדרסים נעשה במקום ובכמה  שלבים: תחילה, קרן לייזר סורקת את המבנה המדויק של כף הרגל. לאחר מכן, הנתונים מעובדים בתוכנה ממוחשבת, ולבסוף מיוצר המדרס עצמו. היתרון בכך הוא שמתקבלים מדרסים ברמה המדויקת ביותר, מותאמים היטב לכף הרגל, נוחים ועם ביצועים מעולים.

אילן מבקש להצביע על טעות נפוצה שיש להימנע ממנה בעת קניית מדרסים. מדידת כף הרגל צריכה להיעשות בישיבה או בשכיבה, ואין לבצע אותה בעמידה. הסיבה לכך היא שמטרת המדרסים לפתור בעיות במנח כף הרגל בעמידה, וכאשר מתאימים מדרס לפי מבנה כף הרגל בעמידה למעשה מנציחים את הבעיה ולא פותרים אותה.

האזינו לפודקאסט המלא >>>

  • צור קשר
אילן המרכז לאורטופדיה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום