מכשיר שמיעה – מכשיר קטן שעושה הבדל גדול

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מכשירי שמיעה יכולים לעזור מאוד לאנשים עם אובדן או לקות שמיעה ולהשיג עבורם שיפור ניכר בשגרת היומיום ובאיכות החיים. מדוע מכשירי שמיעה הם כל כך חשובים? בכתבה הבאה

ספקי מכשירי שמיעה ואביזרים
053-6114779 (מספר מקשר)

עסלי מוחמד, המתגורר בכפר קרע, הוא קלינאי תקשורת שעובד בתחום זה 12 שנה. מוחמד מתמחה בבדיקות שמיעה ובהתאמות מכשירי שמיעה. לפני זמן לא רב, פתח מרכז קלינאות תקשורת בחריש. המכון שנקרא "לשמוע ולדבר" נפתח ביולי 2021 ולדברי מוחמד, "אנו היחידים באזור הזה שנותנים שירות של בדיקות שמיעה והתאמות מכשירי שמיעה, בנוסף לטיפול בדיבור".

לשמוע – מהו בעצם מכשיר שמיעה?

מכשיר שמיעה הוא מכשיר אלקטרוני קטן הנלבש בתוך או מאחורי האוזן. הוא נועד להגביר צלילים, מה שמקל על אדם עם אובדן או לקות שמיעה לשמוע ולהבין את המילים שאנשים מבטאים סביבו. קיימים מספר סוגים של מכשירי שמיעה, המיועדים לסוגים שונים ולרמות שונות של לקויות שמיעה.

ניתן להתאים מכשירי שמיעה על ידי איש מקצוע בתחום, וזאת תוך התחשבות בצרכים ובהעדפות שלו. ניתן גם לתכנת את מכשיר השמיעה כך שיגביר תדרים מסוימים או יפחית רעשי רקע. לחלק ממכשירי השמיעה החדשים יש גם חיבור בלוטות', המאפשר להתאים אותם לטלפון הנייד או למכשיר אחר, להזרמת צלילי אודיו ישירות אל מכשיר השמיעה.

לדבר – מהי קלינאות תקשורת?

טיפול בתקשורת, המכונה גם טיפול בדיבור, הוא טיפול שנועד לעזור לאנשים עם הפרעות תקשורת לשפר את יכולתם לתקשר ביעילות. הפרעות בתקשורת יכולות להשפיע על יכולתו של אדם לייצר, להבין או להשתמש בשפה.

טיפול בתקשורת ניתן בדרך כלל על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות שהוכשר להעריך ולטפל בהפרעות תקשורת. טיפול בתקשורת כולל מגוון טכניקות, לרבות תרגילים לשיפור מיומנויות דיבור ושפה, אסטרטגיות לשיפור התקשורת ושימוש במכשירי תקשורת מוגברת וחלופית.

למה מכשירי שמיעה הם כל כך חשובים? מה ההבדל שהם עושים?

"ישנם מספר יתרונות של שימוש במכשיר שמיעה", אומר מוחמד. "ראשית, שימוש במכשיר שמיעה מביא לתקשורת משופרת, כאשר מכשירי שמיעה מגבירים צלילים ומקלים על אנשים עם לקות שמיעה לשמוע ולהבין מילים מדוברות. זה יכול לשפר את התקשורת עם המשפחה, החברים והקולגות לעבודה, ולהפוך מצבים חברתיים לפחות מתסכלים וליותר מהנים ונוחים.

"שנית, שימוש במכשיר שמיעה משפר את רמת הבטיחות. אובדן שמיעה יכול להקשות על שמיעת אותות אזהרה, כגון אזעקות, סירנות וצלילים חשובים אחרים. מכשיר שמיעה יכול לשפר את היכולת של אותו אדם לשמוע את הצלילים הללו, ובכך לעזור לשמור על בטיחותו בשגרת יומו.

"שלישית, תפקוד קוגניטיבי טוב יותר. מחקר הראה כי אובדן שמיעה שלא מטפלים בו יכול להוביל לירידה קוגניטיבית, כולל בעיות בזיכרון ובמהירות עיבוד המידע. שימוש במכשיר שמיעה יכול לעזור להפחית את ההשפעה של אובדן שמיעה על התפקוד הקוגניטיבי, ואף עשוי לשפר את התפקוד הקוגניטיבי במקרים מסוימים".

בדיקת שמיעה. צילום: שארסטוק

בדיקת שמיעה. צילום: שאטרסטוק

לבסוף, אומר מוחמד, "שימוש במכשיר שמיעה יכול להביא לשיפור באיכות החיים הכללית. לירידה בשמיעה יכולה להיות השפעה משמעותית על איכות החיים של האדם, מה שמוביל לתחושות של בידוד, דיכאון ותסכול. מכשיר שמיעה משפר את איכות החיים כיוון שבעזרתו קל יותר לתקשר עם הסובבים ולהשתתף בפעילויות שונות".

חשוב לציין שמכשירי שמיעה אינם תרופה שמרפאת ירידה בשמיעה, אך הם יכולים בהחלט לשפר באופן משמעותי את יכולתו של האדם לשמוע ולתקשר. "אני מכיר הרבה אנשים שהיו נגד מכשירי שמיעה, והיום הם לא יכולים ללכת בלי מכשיר שמיעה", מעיד מוחמד. "זה מאוד חשוב, אם מתרגלים למכשיר השמיעה, אי אפשר להסתדר בלעדיו".

האם המרכז פועל בשיתוף עם קופות החולים השונות?

"כמובן. אנחנו עובדים מול קופות חולים וגם נותנים טיפול בדיבור באופן פרטי", מסביר מוחמד. "יש לנו הסדר עם קופת חולים כללית של בדיקות שמיעה מגיל שנה עד 18. ההסדר עם 'לאומית' הוא בדיקות מגיל שנה ועד 120. בקרוב נתחיל לעבוד גם עם קופת חולים מכבי, בהסדר מגיל שנה עד 120. לגבי התאמות מכשירי שמיעה, יש לנו כמובן את כל ההסכמים עם כל הקופות".

  • צור קשר
לשמוע ולדבר - מכשירי שמיעה וקלינאות תקשורת
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום