יישור שיניים: מומחיות, זמן ושיתוף פעולה

(1)
לדרג
תוכן מקודם

יישור שיניים הוא תהליך שרבים עוברים אך ההחלטה לבצעו יכולה להיות מורכבת. ד"ר שי גורן, מומחה ליישור שיניים במרפאת "חיוך ראשון", מסביר מהו הטיפול, איך בוחרים רופא מומחה ומה שחשוב לדעת על יישור שיניים

בית רופאים
053-9346864 (מספר מקשר)

קיים ההבדל בין רופא שיניים כללי למומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים הוא רופא שיניים שסיים את לימודיו כרופא שיניים, ובתום הלימודים יצא להתמחות בת ארבע שנים במוסד מוכר. בתום אותה תקופת התמחות, הוא ניגש לבחינת רישוי של משרד הבריאות, ולאחר שהוא עובר אותה בהצלחה, היא מזכה אותו בתעודת מומחה מטעם משרד הבריאות.

לכל רופא שיניים מותר לעסוק בכל תחומי רפואת השיניים, ובכלל זה ביישור שיניים. יחד עם זאת, המועצה המדעית ומשרד הבריאות הכירו בכך שיש מומחיות ברפואת שיניים. רוב המומחים ברפואת שיניים שעברו תהליך הכשרה כפי שצוין לעיל עוסקים אך ורק ביישור שיניים.

כיצד בוחרים רופא ליישור שיניים?

כאשר אדם בוחר לעצמו רופא לצורך יישור שיניים, עליו לשאול את עצמו אם הוא רוצה שיטפל בו רופא שיניים כללי או מומחה. למומחה יש עדיפות בניסיון ובעובדה שהוא עוסק אך ורק בתחום זה, כאשר כאמור קיבל הכשרה ייחודית בתחום. כאשר מבררים על מרפאת שיניים, ישנן דרכים שונות להציג את הרופא שעוסק ביישור השיניים. לכן, אם ברצונו של מטופל לקבל טיפול של מומחה, השאלה שעליו לשאול היא האם הרופא המבצע את יישור השיניים הוא מומחה.

מתי כדאי להתחיל יישור שיניים לילדים?

ברוב רובם של המקרים, נתחיל את יישור השיניים בזמן התחלפות השיניים או לקראת גמר התחלפות השיניים החלביות. שלב זה מתרחש בדרך כלל בין הגילאים עשר שנים ל-12 שנה. במיעוט מהמקרים, יש עניין להתחיל את הטיפול מוקדם יותר, לפעמים אפילו בסביבות גיל תשע. לכן, מומלץ להביא את הילדים לבדיקה כבר בגיל תשע כדי לזהות את המקרים בהם נרצה להתחיל מוקדם בטיפול.

האם גם מבוגרים יכולים לעשות יישור שיניים?

כמובן, אין מגבלת גיל. אנחנו מטפלים היום באנשים בגילאים שבעבר לא דרכו במרפאה אורתודנטית, גם בבני 70 ויותר. בכל גיל אפשר ליישר את השיניים וליהנות מחיוך יפה.

מדוע חשוב לשלב את יישור השיניים בטיפולי "אסתטיקה של החיוך"?

כיום, טיפולים באסתטיקה של החיוך הם טיפולים נפוצים מאוד. כולנו רוצים חיוך יפה – זה חלק מכרטיס הביקור שלנו וחלק מהאישיות שלנו.  היתרון של יישור השיניים מבין כל השיטות, הוא שמדובר בטיפול שאינו חודרני. אין פגיעה בשן, לא מורידים ממנה שכבות, לא מבצעים טיפול שורש. אנחנו אך ורק מזיזים את השן עצמה למקום שלה.

לפעמים יישור השיניים משתלב יחד עם טיפולים אסתטיים אחרים, כיוון שהרבה יותר קל לעשות כתרים, ציפויים או הלבנה כאשר השיניים עומדות במקום. לכן, פעמים רבות יישור השיניים הוא השלב הראשון ולאחריו ניגשים לטיפולים אחרים שבזכותו הופכים לפשוטים הרבה יותר.

מה ההבדל בין טיפול קונבנציונלי (גשר עם קוביות) לבין הטיפול החדשני יותר של קשתיות שקופות?

הגשר (או "הסמכים") שימש ומשמש אותנו שנים רבות לצורך יישור השיניים. בשנים האחרונות יש לנו טכניקה חדשה המבוססת על קשתיות שקופות, שאותן מחליפים מדי שבוע באופן מדורג. התוצאה הסופית היא אותה תוצאה, ולכל טכניקה יש יתרונות וחסרונות.

יישור שיניים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

קל יותר לעשות כתרים, ציפויים או הלבנה כאשר השיניים עומדות במקום. אילוסטרציה: שאטרסטוק

היתרונות הם שהטיפול אסתטי יותר וכמעט בלתי נראה לעין, ניתן להוריד את הקשתית במקרה הצורך (צילומים, אירוע), ניתן לראות הדמיה מראש של הטיפול על גבי המחשב, אין מגבלות באוכל (כמו המגבלות הקיימות בגשר, כאשר שאריות מזון שנתקעות בו) או בצחצוח השיניים. החסרונות הם שהשיטה יקרה יותר מהטיפול הקונבנציונלי, והיא תלויה יותר בשיתוף הפעולה של המטופל, שצריך ללבוש את הקשתיות.

מדוע תהליך ליישור שיניים אורך זמן רב?

מדובר בעניין אינדיבידואלי. כאשר מבצעים יישור שיניים, כמו בכל טיפול, יש תלות גם באדם עצמו ובביולוגיה שלו, ואצל כל אחד זה מתנהג קצת אחרת. בממוצע, טיפול מתחילתו ועד סופו אורך כשנה וחצי בממוצע. כאמור, הדבר תלוי בכמה וכמה גורמים כמו שיתוף הפעולה של המטופל, מורכבות הטיפול ועוד. עם זאת חשוב לזכור כי תהליך קצר מדי עלול לפגוע בתוצאת הטיפול הרפואי, למשל באחיזת השן או בשן עצמה, ולכן הטיפול צריך להיות מדורג ולכן גם ארוך יותר.

  • צור קשר
חיוך ראשון -  המרכז לטיפולי שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום