"כ-90% מהאוכלוסיה זקוקים לטיפול אורתודנטי"

(0)
לדרג
תוכן מקודם

תחום האורתודנטיה התפתח מאוד בעשורים האחרונים וכיום קיימות מגוון שיטות ליישור שיניים ושיפור האסתטיקה של הפה. ד"ר לודמילה וונצובסקי, מייסדת מרפאת מילדנט באשקלון, מסבירה מתי רבים מאיתנו זקוקים ליישור שיניים ובאילו מקרים מומלץ לפנות לאורתודנט

רופא שיניים ,מומחה לרפואת הפה
077-2313091 (מספר מקשר)

מרפאת מילדנט הוקמה באשקלון על ידי ד״ר לודמילה וונצובסקי בשנת 1999, וכבר 23 שנים שהמרפאה מעניקה את כל סוגי השירות הקיימים בתחום: טיפולים משמרים, טיפולי כירורגיה (שתלים), טיפולים אסתטיים (ציפויים) וטיפולים ליישור שיניים. מאות הלקוחות של מרפאת מילדנט זוכים לשירות איכותי ומקצועי מדרגה ראשונה, המותאם אישית לכל מטופל וכולל תוכנית מדויקת כאשר ההתקדמות נעשית לפי השלבים והזמן הנדרש כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, תוך דגש על כך שאלו יישמרו לטווח הזמן הארוך ביותר.

לדברי ד"ר וונצובסקי, "כ-90% מכלל האוכלוסיה זקוקים לטיפול אורתודנטי. נכון להיום הליקויים הנפוצים שאנו נתקלים בהם בקרב המטופלים בטווח גילאי רחב, החל מילדות ועד הבגרות, הם: שיניים צפופות ולא ישרות אשר יכולות לגרום לדלקות בחניכיים, לנסיגת חניכיים ואף לחורים עקב מגבלה בצחצוח אפקטיבי ומיטבי של השיניים. קיימת גם תופעה של רווחים בין השיניים, מה שפוגע באסתטיקה של החיוך ויוצר חיוך לא אטרקטיבי וברוב המקרים חוסר פרופורציה בין הגודל האמיתי שבו אמורה להיות השן על פי כללי האסתטיקה לבין הליקוי שאיתו האדם נולד או רוכש במהלך החיים".

אילו שיטות קיימות ליישור שיניים?

"בד"כ לילדים קיים טיפול מונע באמצעות מכשור דנטלי בנפרד או בשילוב עם קוביות מברזל (סמכים), אשר לא דורש שיתוף פעולה מצד המטופל הצעיר. עובדה זו הופכת את הטיפול לאפקטיבי אשר עובד 24/7. עבור מטופלים מבוגרים אשר עברו את גיל 18 ואינם מעוניינים לבצע יישור שיניים עם קוביות ממתכת, בגלל דרישה אסתטית או פסיכוסוציאלית – להם ניתן להציע פלטות שקופות אשר יכולות לתת מענה אסתטי ולא לפגוע בדימוי העצמי. קצב הטיפול עקב השיטה מקצר זמני טיפול ביחס לילדים ובני נוער".

יישור שיניים

האם פלטה או סמכים עלולים לפגוע בבריאות הפה?

"יישור שיניים הינו טיפול ביולוגי לחלוטין אשר מסדר את המיקום הטוב ביותר לשן בחלל הפה ואינו פוגע בה או באמייל - שכבת ההגנה החזקה ביותר של השן, וזאת בניגוד לשיטות אחרות כגון כתרים וציפויים אשר דורשות להוריד חומר מהשן ובכך למעשה לחשוף אותה לסדקים או שברים וכמובן לחורים עקב הורדת האמייל. ברגע שאנחנו מזיזים שיניים בקצב וכוח מתון ונכון עבורן, אנחנו למעשה עושים חידוש והתארגנות חדשה של העצם והסיבים שבהם השן מוחזקת".

באיזה שלב מומלץ לפנות לאורתודנט?

"בד"כ ההורים שמים לב שבזמן נשירת שיני החלב, השן החדשה צמחה באופן עקום או שהשיניים עדיין לא נשרו והם פונים לבדיקה אצל רופא שיניים שהם מכירים, אם זה במרפאה פרטית או בקופת חולים. אולם, מומלץ כבר בשלב הזה להפנות לרופא שיניים אורתודנט כדי שיוכל לאבחן קלינית ובאמצעות צילום פנורמי עדכני את הגדילה וההתפתחות של שיניים הקבועות, ולזהות כבר בגיל מוקדם האם יש נטייה לצפיפות בשיניים או בעיכוב של התחלפות השיניים. האורתודנט כבר יקבל החלטה מתי ואיך להתחיל בטיפול מונע או כל טיפול אחר".

מה הם אחוזי ההצלחה בטיפולי יישור שיניים?

"אחוזי הצלחה מגיעים לכ-95%. מטופל שיודע ששיניו לא ישרות, או כאשר קיימים ליקויים אחרים בפה אשר מצריכים טיפול אורתודנטי, ישים לב כבר בחודשים הראשונים לשינויים ולהטבת נראות השיניים בפה. לעתים קרובות אנו נתקלים בתופעה שבה לאחר תום הטיפול האורתודנטי השיניים מתחילות להתעקם או לחזור למיקום שממנו החל הטיפול. אחת הסיבות הנפוצות לכך היא חוסר קיבוע בפה בלסת אחת או בשתיהן, או שהקיבוע מסיבה זו או אחרת אינו תקין (מנותק מהדבק או נשבר). לכן, חשוב להקפיד להגיע לביקורות ובדיקות שגרתיות ולהיות בקשר מתמיד עם המרפאה כדי לזהות ולטפל בליקויים לפני שייגרם נזק כלשהו ועל מנת שנוכל להבטיח תוצאה יציבה, תקינה ומיטבית ביותר לאורך זמן". 

  • צור קשר
מרפאת מילדנט
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום