השתלת שיניים ממוחשבת או מודרכת מחשב – כל היתרונות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

טיפול שיניים כירורגי בכלל והשתלת שיניים בפרט אינם חייבים להיות קשים, מסובכים או מכאיבים. ד"ר וותד ג'מיל, רופא שיניים מומחה ממרפאת עילית סמייל באור עקיבא, מציג בראיון איתו שיטה חדשנית שמייעלת ומקצרת את הליך השתלת השיניים במרפאתו

רופא שיניים ,מומחה לרפואת הפה
053-6829613 (מספר מקשר)

טיפול כירורגי בכלל, וכשמדובר בחלל הפה הרגיש והאינטימי בפרט, נתפס כחוויה קשה אצל רוב הבריות. בין היתר, השתלת שיניים היא הליך רפואי שרבים יעדיפו לדחות ורק כדי לא להתנסות במה שנתפס כחוויה קשה. אולם, הימנעות מטיפולי שיניים גוררת אחריה לעתים הזנחה של מצב הפה וכתוצאה מכך אף נזק בלתי הפיך לשיניים.

ד"ר וותד ג'מיל מציע שיטה שמאפשרת למטופליו להישאר רגועים ונינוחים והוא מתאר את שיטת השתלת השיניים הממוחשבת או מודרכת המחשב, אשר נוחה וידידותית הרבה יותר למטופלי השתלות שיניים. באמצעותה בהחלט אפשר להפסיק לחשוש ולדחות טיפולים ובכך למנוע הזנחה ממשית של בריאות הפה.

אם כן, התקדמות הטכנולוגיה בתחום השתלת השיניים מביאה עימה בשורה גדולה במיוחד. עבור אנשים רבים שנטו להימנע מטיפולים אלה הדברים עשויים להשתנות לאור ההתקדמות רחבת ההיקף של המכשור והיכולת הרפואית.

מהי השתלת שיניים ממוחשבת או מודרכת מחשב?

"השתלת שיניים ממוחשבת נעשית דרך סד כירורגי, המותאם למטופל ולמקרה שלו, ובאמצעותה מגיעים לרמת דיוק גבוהה מאוד", פותח ד"ר ג'מיל.

לאילו מקרים השתלת שיניים ממוחשבת מתאימה?

בבסיס ההשתלה הממוחשבת עומד העיקרון של ההתאמה האישית והמדויקת לכל מושתל, ועל כן, אין זה מפתיע ששיטה זו מתאימה לרוב מוחלט של הזקוקים להשתלת שיניים. "השתלת שיניים ממוחשבת מתאימה כמעט לכולם", מציין ד"ר ג'מיל, "בתלות בבדיקה שאנחנו עושים, בצילומים ובבדיקת ה-CT. לאחריהן אנחנו יכולים להגיד אם השיטה תעבוד ותפתור את הבעיה במלואה או שנצטרך להמשיך בטיפולים אחרים".

איך מתבצעת השתלה ממוחשבת?

"כאמור, לפני ביצוע פעולה כלשהי, נערכת סדרת בדיקות שתכליתן להבין האם הטיפול אכן מתאים למטופל. לאחר מכן, אנו מתאימים את הטיפול כך שייצר את האפקט המיטבי והתוצאות שיתקבלו יהיו הטובות ביותר. ההשתלה הממוחשבת מתבצעת רק אחרי צילומי CT, בדיקה מעמיקה של הצילומים ושל דרישות המטופל, וגם לאחר סריקה של הפה כדי לייצר את הסד הכירורגי שמותאם למטופל. בסיום כל הבדיקות וההכנות, ניתן להתחיל במלאכת השתלת השיניים בפועל, בעזרת השיטה הממוחשבת המתקדמת".

השתלת שיניים

מה הם יתרונות השיטה?

"מדובר בגישה זעיר פולשנית עם חתכים מינימליים ולכן היא מתאפיינת גם בפחות כאבים למטופל בהשוואה לשיטות הרגילות". ואכן, כל מי שעבר טיפול מורכב ולא שגרתי בחלל הפה זוכר בוודאי את עוצמת הכאבים המלווים הן את הטיפול עצמו והן את השעות ולעתים הימים שלאחריו, לאחר שחומרי ההרדמה מתפוגגים.

השיטה הממוחשבת, כאמור, מפחיתה באופן משמעותי את עוצמות הכאב ומאפשרת חזרה מהירה יותר לשגרת החיים, ללא מגבלות רבות. "אני ממליץ מאוד לכל מי שצריך את ההשתלה, לבצע אותה בצורה ממוחשבת", מסכם ד"ר ג'מיל. "הטיפול הוא יותר מדויק וקצר, ומלווה בפחות כאבים ובפחות סבל למטופל".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום