רפואת שיניים מהצד השני של המראה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

"הפה הוא הראי של הגוף", קובעת ד"ר מנאר גנטוס, רופאת שיניים מוסמכת, "ולכן חשוב מאוד להקפיד לשמור עליו כל הזמן, לעשות בדיקות תקופתיות ולטפל בבעיות רפואיות כמו גם אסתטיות, הקשורות זו בזו. על מגוון הטיפולים שמרפאת השיניים שלה מציעה, בכתבה הבאה

רופא שיניים
054-7488802

ד"ר מנאר גנטוס היא רופאת שיניים מוסמכת, בוגרת האוניברסיטה למדעים ולטכנולוגיה הירדנית. לפני כ-6.5 שנים סיימה ד"ר גנטוס את לימודיה באוניברסיטה, וכבר לפני שנתיים, לאחר ארבע שנות פעילות בלבד, פתחה את המרפאה שלה השוכנת בסכנין.

לאחר שסיימה ד"ר גנטוס את לימודי  הרפואה ושבה לישראל, לקחה גם חלק במספר קורסי השתלמויות, וזאת על מנת לפתח ולהרחיב את הידע המקצועי שלה בתחום רפואת השיניים בפרט ובתחומים נוספים בכלל. גם תחום הפלסטיקה נכלל בהשתלמויות הללו, כמו תחומים נוספים.

"עשיתי זאת כדי שאוכל להגיש את השירות הכי בריא לפציינטים שלי", אומרת ד"ר גנטוס. "הפה הוא הראי של הגוף", היא מדגישה, "ולכן חשוב מאוד להקפיד לשמור עליו כל הזמן וזאת על ידי כך שנקפיד לעשות לו בדיקות תקופתיות ושגרתיות".

אילו טיפולים מרפאת השיניים שלך מציעה?

"המרפאה שלנו מציעה את כל השירותים הרפואיים הקשורים לשיניים. אנחנו משלבים את כל הטיפולים האלה יחד כדי להגיע לתוצאה שהפציינט מצפה לצאת איתה מהמרפאה".

בין שלל הטיפולים והשירותים שמציעה מרפאת השיניים של ד"ר גנטוס, ניתן למצוא למשל את תחום הניתוחים. זאת, כאשר לעתים מצב השן או הפה אינו מתאים לטיפול רגיל ושגרתי, אלא מצריך פעולה מעמיקה יותר, פעולה כירורגית.

תחום נוסף שבו מתעסקת המרפאה הוא תחום הפלסטיקה, שבא לענות על הצורך האסתטי בנראות חיצונית, ועל צורך רפואי כאשר מטופל זקוק לשינוי פלסטי מסוים בגופו כדי לתפקד בצורה טובה יותר. כמו כן, פלסטיקה יכולה להביא לנוחות ולשיפור באיכות חייו של המטופל, כאשר פגם מסוים הטריד אותו בפן הרפואי כמו גם בפן האסתטי.

סתימות קוסמטיות גם הן נכללות בשירותי המרפאה של ד"ר מנאר גנטוס. מדובר בדור החדש של הסתימות. כולנו מכירים את הסתימות המיושנות, המכסות את השן בצבע כסף או זהב. כיום, מגמה זו הולכת ופוחתת, והרפואה נעה לכיוון אחר. כיום, ניתן לבצע סתימות בשן על ידי חומר מילוי כמו פורצלן, המתאים לצבעה של השן. בצורה כזו, מתקבל מראה טבעי, וקשה לדעת שישנה סתימה.

גם לטיפולי השורש ניתן מענה במרפאה, במצבים בהם מוך השן נפגע, או שישנה דלקת בפה שמביאה למצב רפואי הדורש טיפול עמוק ויסודי יותר.

לבסוף, נציין את תחום יישור השיניים שצובר תאוצה בעשור האחרון. בדומה לפלסטיקה, גם לעולם יישור השיניים שתי מטרות עיקריות, לפעמים נדרשת רק אחת מהן ולפעמים שתיהן גם יחד. המטרה הראשונה היא אסתטיקה טובה למראה הפה - מראה של שיניים עקומות ולא ישרות נתפש כמוזנח. יישור השיניים מוביל למראה של שיניים מושלמות. המטרה השנייה היא רפואית - לעתים, מצב הפה אינו טוב, שיניים צומחות בצורה שאינה בריאה לפה, אוכל יכול להיתקע באזורים מסוימים וליצור חורים בשן, וכך יישור שיניים יכול לפתור את הבעיה ולהפוך את חלל הפה לבריא יותר.

במה את מתמקדת בשעת הטיפול?

"הדבר הכי חשוב ביחס שלי לפציינטים הוא שאני לא מתייחסת אליהם בתור שן או בתור פה, אלא אני מתייחסת אליהם כאל בני אדם", מסבירה ד"ר גנטוס. "לכן, חשוב לי להקשיב היטב ולהבין מה באמת מציק וכואב למטופל שלי כדי שאוכל לעזור לו כמה שיותר בכמה שפחות זמן, וזאת במסגרת הטיפול המתאים לו". ד"ר גנטוס מציינת שהיא מביאה בחשבון את מצבו הכללי של המטופל ובונה לו בהתאם תכנית טיפול שמתאימה ללוח הזמנים שלו, לסגנון חייו ולמצבו הכלכלי.

"חשוב לנו שהפציינט ירגיש שהצוות כאן הוא כמו משפחה שלו", אומרת ד"ר גנטוס, "ושהוא בא לכאן לא רק כדי לקבל שירות, כי אנחנו במרפאה מעניקים לו הרבה מעבר לשירות. הבסיס העיקרי בעבודה שלי כרופאה הוא לגייס את כל הידע שרכשתי ואת כל המקצועיות שלי כדי לתת לפציינט את הטיפול הטוב ביותר", מסכמת ד"ר גנטוס. "חשוב לי שהפציינט יקבל את הטיפול המתאים לו ושהוא ייצא מהמרפאה שלי עם התוצאה לה הוא ציפה". 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום