פתרון חדשני לבעיית דחיקת לשון

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מהי תופעת "דחיקת לשון"? מה ההשלכות שלה ואיך ניתן לזהות אותה? דפנה מזור וד"ר רפי רומנו מספרים על תופעת "דחיקת לשון", על האבחון ועל מכשיר חדש המסייע לפתור את הבעיה. האזינו לפודקאסט

משווקי מכשור וציוד רפואי
053-9372650 (מספר מקשר)

לאורך השיחה עם דפנה מזור, שותפה ומנהלת בחברת מדאורד 3Ds, ועם ד"ר רפי רומנו, אורתודנט מומחה, הם מקפידים להבהיר כי בעיית דחיקת הלשון היא חלק ממכלול ליקויים הקשורים בכל הפעולות הנדרשות לפעולת לעיסה, החל מהפנים ועד אפילו למנח הכתפיים. כמו בסרט נע, כל אחד מהאיברים המשתתפים בפעולת הלעיסה משפיע על חלק אחר. לכן, דחיקת הלשון משפיעה ופוגעת גם ב"שחקנים" הנוספים של הלעיסה.

בפודקאסט "דוקטורס" שנערך עימם ברדיו תל אביב, מסביר ד"ר רפי רומנו כי מדובר בבעיה המאפיינת לא פחות מרבע מהאוכלוסיה. הבעיה באה לידי ביטוי בליקוי במערכת הפנים והלעיסה, וכיוון שפעולת הבליעה מערבת את הלשון, השפתיים, תנוחת הגוף, השיניים ועוד, הרי ששילוב לא תקין בין כל הגורמים, כמו למשל במקרה של דחיקת לשון, פוגע, למשל, בתקינות הלעיסה. הפעלת הכוח גורמת אף לשרשרת תהליכים נוספת שקשורה אפילו לאף. כיוון שלא נושמים כמו שצריך מהאף, הסינוסים לא מתפתחים ונשארים קטנים, ולכן מוזכרת בשיחה יעילות וחשיבות טיפול רופא השיניים, במיוחד לילדים, באבחון התמונה הכללית.

מלבד עזרת רופא השיניים באבחון והפנייה לגורמים הרלוונטים, מסייעת לכך גם הטכנולוגיה FroggyMouth – מכשיר המסייע במקרים של דחיקת לשון. מדובר במוצר העשוי סיליקון המותקן בפי המטופל (לרוב מדובר בילדים) ומונע את הגעת הלשון אל השיניים במהלך לעיסה. המכשיר נחשב למכשור רפואי לכל דבר ולכן אין להשיגו בפארמים אלא אצל קלינאים, כגון: אורתודונטים, קלינאי תקשורת, אוסתאופטים וכדומה.

כאמור, המכשיר הוא רק חלק ממערך טיפולי כולל שנועד לסייע בטיפול בבעיה. מה עוד חשוב לדעת? אילו טיפים ודגשים חשוב להבין ומהן המידות של המכשיר – על אלה ועוד בפודקאסט הבא >>>>

  • צור קשר
מדאורד 3 די.אס
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום