סרטן השד: גילוי מוקדם של המחלה הוא הכרח

(7)
לדרג
תוכן מקודם

פרופ' שלמה שנבאום, יו"ר החברה הישראלית ונשיא החברה העולמית למחלות סרטן השד, מדבר על חשיבות הגילוי המוקדם של המחלה. המוטו היה ונשאר: לכו להיבדק עוד היום

רופא כירורג ,מומחה לכירורגיה כללית
077-2313028 (מספר מקשר)

הנתונים העדכניים מדברים על כך שאחוז המחלימות מסרטן השד נע בין 85% ל-90%. אבחון מוקדם של המחלה היה ונשאר המפתח החשוב בשמירת הנתון החיובי הזה ובשאיפה להרחיבו. מסיבה זו, פעולות ההסברה בנושא גילוי מוקדם של הסרטן, כמו אלו של האגודה למלחמה בסרטן, נמצאות בתיעדוף גבוה.

בפודקאסט הבא פרופ' שלמה שנבאום מרחיב בנושא ומדגיש כי לצד הנתונים על אחוזי ההצלחה הגבוהים בריפוי סרטן השד, חשוב לזכור כי עדיין מדובר בתחלואה די שכיחה, עם מספרים שאי אפשר לבטל - למעלה מ-4,000 מקרים חדשים של סרטן שד מתגלים בארץ בכל שנה, והמספר המבוסס על קמפיין "1 מ-9" ממחיש את הסיכוי של אישה בישראל לחלות בסרטן השד.

לא לפחד כלל

גילוי מוקדם של המחלה נשען על ההיענות לפעולות ההסברה. לדברי פרופ' שנבאום, יש מספר לא מבוטל של נשים שחוששות לגשת ולהיבדק, מי מהן בשל החשש מהבדיקה עצמה, מי מהן בשל הפחד מהטיפולים הכימותרפיים וכמובן החשש מכריתת שד. "צריך לפרוץ את השער", הוא מדגיש בהקשר זה, ומזכיר כיצד אנג'לינה ג'ולי שימשה דוגמה כאשר חשפה את הליך כריתת השד וכריתת השחלה שעברה, וכן את ההחלמה ושגרת החיים שיצרה לעצמה. כך היא עשתה, כך יכולה לעשות כל אישה אחרת הנקלעת לסיטואציה דומה.

מתי להיבדק?

יש גיל מסוים לתחילת בדיקת ממוגרפיה והוא עומד כיום על 50, כאשר חלק מן הרופאים ממליץ אף לעשות זאת בגיל 40 – אצל מי שקרובת משפחתה מדרגה ראשונה חלתה בסרטן השד או השחלה.

בראיון המלא מרחיב פרופ' שנבאום על בדיקת סקר גנטי – BRCA, כריתה ושחזור שד. בנוסף, הוא מדגיש: "אם יש לכן גוש בשד, לא משנה באיזה גיל אתן ולא משנה אם כבר עשיתן ממוגרפיה, לכו להיבדק!". גילוי מוקדם מציע אפשרויות טיפול ומציל חיים. זו השורה התחתונה והחשובה מכולן.    

  • צור קשר
פרופ' שניבאום שלמה
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום