להשלים את הפאזל: על סגולות הרפואה המשלימה

(5)
לדרג
תוכן מקודם

מה הם התחומים אותם משלימה הרפואה המשלימה, לאילו כיוונים נוספים היא מתפתחת ועד כמה היא משפיעה עלינו בעידן הקורונה? ד"ר הילה גבע אבירם Ph.D עונה

לימודי רפואה משלימה
03-9233946

"לא יאכל אדם עד שתתמלא כרסו, אלא יפחות כמו רביע משובעתו". האמירה הזו מתייחסת לאחד מגדולי הרופאים היהודים ואולי לראשון שבהם בעת המודרנית - הרמב"ם. יש מי שרואה באמירה את הנחת אבן היסוד לרפואה המשלימה, שהלכה והתפתחה בתקופתנו למספר תחומים.

מטרתה של הרפואה המשלימה נשארה זהה מבחינת מכלול: חיבור בין הרגלי אכילה נכונה, חשיבה נכונה ופעילות גופנית תואמת כבסיס לאורח חיים בריא ונכון יותר. ד"ר הילה גבע אבירם Ph.D, נטורופתית ומנכ"לית מכללת מדיטבע, שוחחה ב-102 FM על יתרונות וסגולות הרפואה המשלימה, אופי לימוד התחום והתאמתה לתקופת הקורונה.

"רפואה משלימה היא לא אלטרנטיבית אלא יותר אינטגרטיבית ומשלימה", אומרת ד"ר אבירם בתחילת הדברים בהתייחסה למשוואה שבין רפואה משלימה לקונבנציונלית. "אני חושבת שמדובר למעשה ברפואה מונעת. אנחנו יכולים לדבר על אורח חיים בריא, איך לנהוג מבחינת מחשבות חיוביות, פעילות גופנית וכמובן תזונה וצמחי מרפא, שזה חלק בלתי נפרד מהכל".

רפואה משלימה וקורונה?

לדעת ד"ר אבירם, הרפואה המשלימה התאימה את עצמה, הציעה ומציעה פתרונות, גם ודווקא בתקופת הקורונה. לדבריה, הרפואה המשלימה היא בעלת אפקט חיסוני משל עצמה, מאחר שאנשים למדו בשל הנסיבות להיות יותר עם המשפחה, לסגל לעצמם אורח חיים בריא יותר, לאכול נכון, לעבוד יותר על חשיבה ופעילות גופנית בתקופת הסגרים וכדומה.

לתזונה, כאמור, חלק חשוב ברפואה המשלימה. ד"ר אבירם מציינת כי חיזוק הרגלי אכילה באמצעות מוצרים המספקים פרוביוטיקה וחיידקים טובים במעיים הוא חיוני למניעת תופעות עיכול לא רצויות. היא ממליצה על אבחון נטורופתי ובדיקות דם לשם סיוע בבניית תפריט המתאים לכל אחד ואחת.

ד"ר אבירם גם כתבה ספר בנושא ובפודקאסט שלפניכם היא מתארת את האיזון בין החלק הנפשי שלנו להגברת המודעות ל"מה ולמה אוכלים" כמפתח חשוב לצורת חיים בריאה. על קורסים מומלצים בנושאי רפואה משלימה, ניתן לשמוע בראיון המלא עימה >>>> 

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום