קצר ולעניין: כך תשיגו חיוך לבן וזוהר בקלות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

טיפולי הלבנת השיניים הם כבר מזמן הליך פופולרי ונגיש המאפשר לרבים ליהנות מחיוך יפה ובוהק. ד"ר לואיזה בן גיא, רופאת שיניים, מסבירה על הפרוצדורה וגם מפרטת לגבי ההלבנה האקולוגית שנחשבת ליעילה במיוחד

רופא שיניים
03-9347914

אם אתם חולמים על חיוך רחב שחושף שיניים לבנות ובוהקות, יש לנו חדשות טובות עבורכם: כיום ניתן להלבין את השיניים בקלות ובמהירות, באמצעות תהליך מפוקח המתבצע במרפאת השיניים.

לפני שנבין איך מתבצעת ההלבנה, כדאי שנדבר קודם כל על מה שגורם להכתמת השיניים. "השן שלנו בנויה משכבה חיצונית שקופה למחצה הנקראת 'אמייל' (או 'זגוגית השן') ומשכבה פנימית צהובה הנקראת 'דנטין'", מסבירה ד"ר לואיזה בן גיא, רופאת שיניים. "במשך הזמן, השכבה החיצונית נשחקת והשכבה הפנימית מתעבה וכך למעשה השיניים מקבלות גוון צהבהב".

לדבריה, ישנם גורמים נוספים שיכולים להשפיע על מראה השיניים: היגיינה לקויה, עישון, צריכה מוגברת של תה או קפה, שחזורים לקויים, טיפולי שורש, נטילת תרופות מסוימות, מחלות גנטיות ועוד.

הבהרה חיצונית והבהרה פנימית: מה ההבדל?

ד"ר בן גיא מציינת כי כיום ישנן שתי דרכים להלבין את השיניים: פנימית וחיצונית:

הבהרת שיניים פנימית - טיפול זה מתאים למקרים שבהם השן עברה שינוי צבע שככל הנראה נגרמה מטראומה לשן כמו חבלה פיזית, שן שעברה נמק ושן לאחר טיפול שורש. לצורך הבהרה מסירים חלק מהמילוי שהוכנס לתוך שורש השן ובחלק הכותרת וחובשים בחומר מבהיר. אותו חומר פעיל נשאר בשן למשך מספר ימים וכך מתבצעת פעולת ההבהרה עד שמתקבלת התוצאה הרצויה.

החיסרון בשיטה זו, לדברי ד"ר בן גיא, נובע מכך שלא ניתן לחזות מראש את צבע השן בסיום התהליך, מה שעלול להתבטא בכך שהיא תראה בגוון שונה משאר השיניים. במקרה כזה ניתן לבצע כתר חרסינה/ זירקוניה.

הבהרת שיניים חיצונית - ד"ר בן גיא מסבירה כי ישנן מספר טכניקות שמאפשרות להלבין את השיניים באופן חיצוני:

טיפול הבהרת שיניים במרפאה - טיפול זה, המכונה בלשון העם "הלבנת שיניים", נעשה באופן פשוט בשני שלבים: בשלב הראשון מניחים על השיניים הטבעיות חומר שמסיר כתמים חיצוניים מהאמייל. בשלב השני, מניחים חומר פלסטי מגן חניכיים וחומר ג'ל פעיל בריכוז גבוה, המבהיר את הפיגמנט של הדנטין. באמצעות אלומת האור (לד) המכוונת לשיני המטופל, מזורזת החדרת החומר המבהיר לתוך השן. למעשה, שיטה זו מקצרת תהליכים אשר יושמו בעבר באמצעות שיטות מסורתיות יותר במסגרת טיפולי הלבנת שיניים ומאפשרת להשיג שיניים נקיות ובהירות במספר גוונים מהשן המקורית".

הלבנת שיניים

הבהרת שיניים ביתית - תהליך זה נעשה על ידי הזרקת חומר פעיל בריכוז נמוך, לתוך קשתית שקופה המותאמת אישית לשיני המטופל. את הקשתיות יש להרכיב במשך מספר שעות בכל יום למשך כשבועיים. כך, בהדרגה, מתקבלות שיניים בהירות יותר.

שיפור ההיגיינה - הרעיון העומד מאחורי שיטה זו הוא הסרת אבנית ורובד חיידקי והחלפת שחזורים לקויים, לצד שינוי הרגלי חיים כמו עישון וצריכה מופרזת של מזונות ומשקאות מכתימי שיניים (כמו תה, קפה, כורכום, סלק ועוד).

ערכות להלבנת שיניים/ משחות הלבנת שיניים - מדובר בחומרים בריכוזים נמוכים מאוד הנמכרים בחנויות הפארם השונות. ד"ר בן גיא מסבירה שהבעיה הטמונה בשימוש בהם נובעת מכך שהלבנה זו אינה נעשית באופן מבוקר, מה שבמקרה הטוב יכול לגרום להסרת כתמים ולכלוך המצטברים על השיניים, ובמקרה הרע, לשחיקה לא רצונית של האמייל. כך בעצם עלולה להיגרם פעולה הפוכה שתגרום לשיניים להצהיב יותר במקום להלבינן.

מהי שיטת OBIOWHITE?

במרפאתה של ד"ר בן גיא מציעים למטופלים לבצע הלבנת שיניים אקולוגית מסוג OBIOWHITE. "לאחר שבדקנו וניסינו שיטות שונות וחומרים שונים, מצאנו כי הבהרה בשיטה האקולוגית היא השיטה שמעניקה את התוצאות הטובות ביותר שנשמרות לאורך זמן, ללא תופעות לוואי משמעותיות".

הטיפול, מסבירה ד"ר בן גיא, מתאים לשיניים מוכתמות במיוחד. חלקיקים של החומר הפעיל חודרים דרך מיקרו וננו-סדקים, לעומק מבנה השן, וכך מאפשרים התפזרותו והתפשטותו על פני שטח גדול יותר של השן. פעולה זו מאפשרת הבהרה אופטימלית ואחידה בשלושה גוונים ואף יותר. OBIWHITE  היא שיטת ההבהרה היחידה שמשלבת ננוטכנולוגיה ובטיפול אחד מאפשרת להלבין את השיניים עם שחרור יוני פלואוריד, מה שמפחית גם את הרגישות בשיניים לעומת שיטות אחרות שמגבירות רגישות דנטלית".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום